Hlavní obsah

BMW se toho nebojí! Design omlazeného mastodonta X7 bude budit hodně emocí

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už za pár dnů se představí nová BMW řady 7 a i7 a mnichovská značka využívá příležitosti a představuje i facelift svého největšího a nejprodávanějšího SUV jménem X7. To zaujme zejména novou osobitější tváří a implementací nejmodernějšího multimediálního systému iDrive 8. Co dalšího nového přináší?

Článek

Slavnostní debut nové generace BMW řady 7 a vůbec poprvé i její čistě elektrické varianty i7 se uskuteční už příští týden. Mnichovská značka při té příležitosti odhaluje také facelift svého vlajkového SUV X7, které coby největší SUV značky bude sdílet hlavní designové rysy s připravovanými novinkami. Přijíždí se svérázným designem a nejmodernějšími technologiemi.

Nejvýraznější novinkou faceliftovaného BMW X7 je extravagantní nová tvář. Pořád má charakteristické velké ledvinky, ale zaujme novými dělenými LED světlomety. Mnichovská značka se novým designovým prvkem snaží odlišit vrcholné vlajkové modely od nižších řad. To je hlavní designový prvek, který se podle nejnovějších informací objeví i na nových sedmičkách a hybridním crossoveru XM.

Foto: BMW

Novými dělenými předními světlomety chtějí návrháři BMW odlišit vlajkové modely od nižších řad

Vrchní světelné moduly obstarávají funkce denního svícení a směrovek, spodní pak slouží potkávacím a dálkovým světlům. Automobilka modernizovanou X7 vybavila vylepšenými adaptivními LED-matrix světlomety s natáčecí i odbočovací funkcí a neoslňujícím asistentem dalkových světel v základní výbavě. Ve špatném počasí navíc adaptivní rozdělení světelného kužele zastává i funkci předních mlhových světel.

Cílem nového vzhledu je zdůraznit postoj „X-sedmičky“, přičemž nově se pyšní i ledvinkami s kaskádovitým osvětlením, inspirovaným luxusnějším Rolls-Roycem. Zezadu pak nejvíce vyniknou trojrozměrná koncová světla se skleněnými kryty a efektními pulzujícími světelnými signály. Sklem je překryta i ozdobná lišta spojující obě světla.

Foto: BMW

Faceliftovaná zadní část zaujme trojrozměrnými koncovými světly se skleněnými kryty

Decentní modernizace se objevuje také v interiéru, nově s nejmodernějšími technologiemi značky. Hlavní novinkou je modernizovaná palubní deska s nejnovějším multimediálním systémem iDrive 8 s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 14,9palcovou obrazovkou infotainmentu. Integrace prohnutého displeje se poprvé objevuje v bavoráku se spalovacími motorizacemi, protože až doposud byl specialitou elektrických modelů iXi4.

S novým faceliftem se navíc rozrostla i standardní výbava, která je nově bohatší o sportovní kožený volant s pádly řazení, čtyřzónovou klimatizaci, vnitřní osvětlení, panoramatickou prosklenou střechu a komfortní sedadla s vyhříváním pro řidiče i spolujezdce. Standardem základního modelu xDrive40i je veganská umělá kůže Sensafin, zatímco standardem vrcholného M60i je klasická kůže, u nižších modelů dostupná za příplatek.

Foto: BMW

BMW X7 je prvním spalovacím bavorákem s nejnovějším infotainmentem iDrive 8. Klimatizace se nově ovládá výhradně dotykově

BMW X7 se bude prodávat s trojicí 48voltových mild-hybridních motorizací – zážehovým třílitrovým šestiválcem xDrive40i, zážehovým 4,4litrový osmiválcem M60i xDrive a vznětovým třílitrovým šestiválcem xDrive40d. Inovovaný základní benzinový šestiválec je nově o 47 koní (35 kW) a 70 Nm silnější a chlubí se výslednými 380 koňmi (280 kW) a 520 Nm, přičemž přispěním mild-hybridního systému zesílí krátkodobě až na 540 Nm. Tento boost je dostupný u všech motorizací.

Osmiválec M60i xDrive (530 k/390 kW a 750 Nm) se v nové X7 představuje se zesílenou klikovou hřídelí, propracovanějším přeplňováním M TwinPower Turbo a vylepšenou hospodárností. Modernizací prošla i jediná vznětová motorizace xDrive40d (352 k/259 kW a 720 Nm) s ekonomičtější spotřebou paliva a sníženými emisemi škodlivin. S cílem dosažení vyšších spalovacích tlaků byly původní hliníkové písty nahrazeny ocelovými a nové vstřikování common-rail nyní pracuje se vstřikovači s elektromagnetickými ventily, zajišťujícími až 12 vstřiků za jeden cyklus s maximálním tlakem 2500 bar.

Foto: BMW

Nová tvář je osobitější než u předchůdce, ale bude se zákazníkům líbit?

Úplným vrcholem modernizovaného BMW X7 pak bude již tovární Alpina XB7 se zážehovým 4,4litrovým V8 Twin-Turbo o 630 koních (470 kW) a 800 Nm. Všechny motorizace BMW X7 jsou vybaveny novou evolucí osmistupňové automatické převodovky Steptronic od ZF se standardním launch controlem a pohonem všech kol xDrive, jak ostatně jejich názvy napovídají.

Celosvětové uvedení nového BMW X7 na trh odstartuje letos v srpnu. Oficiální český ceník zatím nebyl zveřejněn.

Reklama

Související témata:
Načítám