Hlavní obsah

Nová sedmička od BMW se představuje s kontroverzním designem, kinosálem a čistě elektrickým pohonem

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

A je tady! Po dlouhém napínání nám BMW konečně odhalilo novou sedmou generaci luxusní řady 7, která se vůbec poprvé představuje i v čistě elektrické verzi s modelovým označením i7. V Evropě se nejprve bude prodávat pouze na elektřinu, přičemž později se připojí i plug-in hybrid a překvapivě i turbodiesel. Benzinový osmiválec k nám bohužel nezamíří.

Článek

Nová éra začíná. Mnichovské BMW odhaluje zcela novou generaci své luxusní řady 7, která se vůbec poprvé od debutu původní sedmičky v roce 1977 představuje i v očekávané čistě elektrické verzi i7. Značka říká, že jde o nejdůležitější sedmičku vůbec. Nová BMW řady 7 a i7 se radikálně odlišují od předcházejících modelů, a to zejména novým osobitým designem a nejmodernějšími technologiemi.

Nová řada 7 se výrazně odklání od předchozí generace, a jak nám mnichovská automobilka naznačila nedávným debutem kontroverzního faceliftu SUV sourozence X7, i nová sedmička následuje nejnovější kontroverzní modely značky. Přijíždí na svět s impozantními ledvinkami, které ve spojení s dělenými LED světlomety vytvářejí novou nezaměnitelnou image značky.

Foto: BMW

V Evropě se nová sedmička nejprve bude prodávat pouze na elektřinu. Poznáte ji podle modrých detailů na karoserii

Novými dělenými světlomety BMW nově odlišuje vlajkové modely od nižších řad, přičemž nejnovější sedmičky si s jinými bavoráky určitě nespletete. Čistě elektrickou variantu i7 od tradičních sedmiček jednoduše poznáte podle charakteristických modrých elementů, odkazujících na modelovou řadu BMW i. Z boku a zezadu je nový design čistější a elegantnější a využívá zapuštěných dveřních klik pro lepší aerodynamiku.

Nová BMW řady 7 a i7 přijíždějí s nejmodernější architekturou interiérů značky BMW Live Cockpit Plus s nejnovějším informačním a zábavním systémem iDrive 8, představeným ve futuristickém elektromobilu iX. Minimalistická palubní deska s minimem klasických ovladačů a tlačítek nese 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14,9palcový centrální dotykový displej. Novinkou je Interaction Bar, vyznačující se krystalickým povrchem s dotykovým kapacitním ovládáním věcí, jako jsou funkce ventilace a klimatizace.

Foto: BMW

I malé drobnosti mají velký vliv na aerodynamiku, a proto má nová sedmička schované kliky dveří

Špičkové technologie se v nových sedmičkách mohou objevit i na zadních sedadlech. Mnichovská značka pro cestující na zadních sedadlech nabízí volitelnou 31,3palcovou obrazovku BMW Theatre Screen se superostrým 8K rozlišením a vestavěnými online službami a televizí Amazon Fire TV. Každý z pasažérů na zadních sedadlech pak obrazovku ovládá dotykem nebo prostřednictvím dvou 5,5palcových tabletů na dveřích.

Fantastický divadelní zážitek čeká i na milovníky kvalitního poslechu hudby, protože standardní audio s 18 reproduktory lze za příplatek nahradit volitelným prémiovým systémem Bowers & Wilkins. Čtyři z celkem 36 reproduktorů pak jsou dokonce integrovány do stropu a všechny společně využívají magneticky řízené vibrace pro lepší basy a 4D zvuk. Nejnovější řada 7 se tak umí proměnit na soukromý kinosál na kolech.

Foto: BMW

Architektura BMW Live Cockpit Plus je spojena s nejmodernějším multimediálním systémem iDrive 8

Nové sedmičky vyjedou na silnice s nejširší nabídkou systémů pro automatickou jízdu a parkování, jaká kdy byla pro některý z modelů BMW nabízena. To vytváří základ pro budoucí implementaci funkcí automatizované jízdy úrovně 3. BMW navíc vylepšilo i již dostupného couvacího asistenta s dálkovým ovládáním na vzdálenost až 200 metrů. Manévrovací asistent pomáhá řidiči ještě více a umí jezdit na předem uložených trasách.

V Evropě nové BMW řady 7 přijede na trh výhradně s čistě elektrickým pohonem. Zpočátku jediným modelem bude BMW i7 xDrive60 se dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 544 koní (400 kW), 101,7kWh baterií a dojezdem 590 až 625 kilometrů podle WLTP. S nabíjecím výkonem až 195 kW na stejnosměrné nabíječce DC umí dosáhnout nabíjecího výkonu až 195 kW, a slibuje tak dobití elektrické energie na přibližně 130 kilometrů dojezdu za 10 minut.

Foto: BMW

Obrovská obrazovka s úhlopříčkou 31,3 palce a rozlišením 8K ve spojení s volitelným audiem Bowers & Wilkins vytváří soukromé kino na kolech

Dvanáctiválce jsou minulostí, stejně jako většina spalovacích motorizací na evropském trhu. Zatímco na mimoevropských trzích se zákazníci mohou těšit i na benzinové osmiválce, v Evropě se na jaře 2023 objeví vznětová motorizace 740d xDrive s řadovým šestiválcem o 300 koních (220 kW) a šestiválcové plug-in hybridní verze 750e xDrive (490 koní/360 kW) a M760e xDrive (571 koní/420 kW). Později se objeví i další verze čistě elektrického BMW i7 a vůbec nejsilnějším modelem bude i7 M70 xDrive o 600 koních (485 kW).

Inženýři BMW při navrhování a vývoji nových sedmiček zapracovali také na inovativních technologiích podvozku, aby dosáhli vyváženosti mezi dynamickými jízdními vlastnostmi a cestovním komfortem. Mezigeneračně je nová řada 7 tužší než předchůdce, má širší rozchod kol a větší kola. Standardní vzduchové odpružení obou náprav si zákazníci za příplatek mohou doplnit aktivním řízením.

Foto: BMW

Volitelná velká obrazovka na zadních sedadlech se ovládá dotykově nebo dvěma 5,5palcovými tablety na dveřích

Co nejlepšímu komfortu na palubě pomáhají i adaptivní stabilizátory, součást volitelné výbavy Executive Drive Pro, nově využívající 48voltové elektromotory. Ty omezují pohyby karoserie způsobené nerovnostmi vozovky na jedné straně vozu a s novou funkcí Active Roll Comfort také aktivně upravují výšku karoserie na příslušné straně.

Minulostí je i možnost volby zákazníků mezi kratším a delším rozvorem. Nové BMW řady 7 i elektrické BMW i7 budou celosvětově nabízeny výhradně v prodloužené variantě, maximalizující prostornost v zadní části vozu. Celosvětové zahájení prodeje nových BMW řady 7 a elektrického BMW i7 je naplánováno na letošní listopad, přičemž všechny varianty sedmé generace se budou vyrábět v továrně v německém Dingolfingu.

Reklama

Související témata:
Načítám