Hlavní obsah

Do Česka míří nové MPV z Číny a není elektrické. Má asi největší masku na světě, obří kufr a luxusní výbavu. S cenou se při zemi nedrží

Foto: Plastonic

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Český import čínských automobilů Dongfeng plánuje pro letošek silnou modelovou ofenzivu, při níž se na náš trh dostane zbrusu nové MPV s tak širokou čelní maskou, že by se za ni nemuselo stydět ani kdejaké BMW. Víme, kdy se novinky dočkáme, kolik bude stát, a hlavně - nepůjde o elektromobil.

Článek

Poslední dobou jsme všichni zvyklí, že pokud nějaký výrobce zahlásí příchod fungl nového modelu, jde obvykle o elektromobil s lákavým dojezdem, lákavou výbavou a šílenou cenou.

Foto: Plastonic

Zadní svítilny jsou sdružené a tvoří image zadní části.

Čest výjimkám typu MG, které do Česka doveze přímou konkurenci Škody Fabia, a to MG3 se spalovacím motorem. Dongfeng sice oznámil pro letošek příchod dvou elektromobilů, a to levného (do půl milionu) Nammi a drahého tisícikoňového M-Hero 917, nicméně ve hře je také jedno velké MPV, které není plně elektrické.

Jde o 5,2 metru dlouhý model Dongfeng Forthing U-Tour V9 s ryze předním pohonem, tedy o většího sourozence aktuálně prodávaného modelu U-Tour. Nenechte se ovšem zmást číslem 9, to neoznačuje počet míst k sezení, kterých je 7 (2+2+3), ovšem jsou plnohodnotná a luxusní. První dvě řady navíc disponují výhřevem, ventilací a masáží, ta třetí výhřevem.

Foto: Plastonic

Třetí řadu složíte sofistikovaně do podlahy.

Vozidlo navíc slibuje sofistikovaný systém skládání třetí řady do podlahy, integrované nosiče nápojů do sedadel, boční posun druhé řady sedadel a velký zavazadelník i v sedmimístné konfiguraci.

Z komfortní výbavy se těšte na klimatizaci pro všechny řady s účinným filtrem nečistot, bezklíčový vstup i start, dálkové ovládání všech oken včetně střešního, bezdrátovou nabíječku mobilů, LED diodová světla, mlhovky, několik dotykových displejů, bezdrátovou kompatibilitu Apple CarPlay / Android Auto či adaptivní tempomat.

Foto: Plastonic

Osoba sedící ve třetí řadě měří 176 cm, přičemž druhou řadu sedadel má nastavenou na sebe.

Model dorazí na 18palcových kolech, nabídne nezávislé zavěšení, elektrickou parkovací brzdu, přímý monitoring tlaku v pneu. Nebude chybět ani balíček asistentů zahrnující i samočinné parkování nebo panoramatický parkovací systém.

Zatím jen hybrid

Motorizace pro exportní trhy model nabízí dvě, a to hybridní (HEV) a plug-in hybridní (PHEV). Obě varianty tedy zahrnují přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 litru spárovaný s elektromotorem. Hybridní provedení má baterii s kapacitou 2 kWh, zatímco u plug-in hybridu činí kapacita trakčního akumulátoru 20,1 kWh, což by mělo vystačit na zhruba 80 km čistě elektrického dojezdu.

Foto: Plastonic

Vpředu se dočkáme sdružených displejů a široké centrální konzoly.

Plug-in je vybaven výhradně AC konektorem, přičemž jeho plné nabití by mělo zabrat asi 6,5 hodiny. Vozidlo do zásuvky bude navíc umět živit energií i ostatní zařízení výkonem až 3,3 kW. Objem palivové nádrže je pak pro oba modely stejný a dosahuje 60 litrů.

Rodinný automobil by měl na český trh dorazit přibližně v květnu tohoto roku, přičemž předpokládaná základní prodejní cena je 1 200 000 Kč včetně DPH za hybrid. Osud plug-in hybridu v Česku není úplně jistý, zatím není rozhodnuto, jestli se u nás bude prodávat.

Dongfeng Forthing U-Tour V9 tak zase o trochu víc oživí segment MPV, který byl až na ryze elektrické modely de facto mrtvý. Jsme tedy nadmíru zvědavi, kolik lidí se nechá zlákat luxusem a jiným přístupem k autům od čínské značky, která na českém trhu pozvolna sílí. Budeme to sledovat!

Reklama

Načítám