Hlavní obsah

Netěšte se, Tesla modernizovaný Model Y Juniper letos nepředstaví. Únikům i slevám navzdory

Foto: Lukáš Kukla

Kupujte to, co je teď, vzkázala automobilka.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tak je to oficiální. Nejprodávanější automobil Evropy, a dokonce i celého světa – Tesla Model Y – se modernizace pojmenované Juniper letos nedočká. Omlazení ve stylu Modelu 3 Higland se tak odkládá minimálně o rok, a to uniklým snímkům i výprodejovým slevám navzdory. Čím je to způsobené? Teorií je víc…

Článek

Nejprodávanější automobil nejen Evropy, a dokonce i celého světa, kterým je za rok 2023 berlínská Tesla Model Y, se dle oficiálního potvrzení automobilky letos nedočká omlazeného provedení Juniper, jež se má nést v podobném duchu jako nedávno uvedený Model 3 Highland. Automobilka dokonce vyzvala zákazníky, kteří otálejí s koupí Modelu Y, aby na facelift nečekali a vozy objednávali nyní. Zejména cílila na ty země, kde jsou na elektrovozy dotace, což se od letoška týká i České republiky.

Toto oficiální prohlášení o neuvedení Juniperu je trochu zvláštní, zejména poté, co unikly pravděpodobné snímky omlazeného Modelu Y, které potvrzovaly designovou podobnost s Modelem 3 Highland. Druhou indicií, že se blíží facelift, bylo snížení cen modelů Y o desítky tisíc, což výrobce dělá např. v případech, kdy má hodně skladovek a chce se jich zbavit.

Na druhou stranu původní Model 3 byl poprvé představen v roce 2017, takže je logické, že se vloni dočkal velkého upgradu, který se obvykle nasazuje v polovině životního cyklu dané generace. Pokud bychom to vzali stejnou optikou u Modelu Y ukázaného ke konci roku 2019, pak by uvedení velkého faceliftu Juniper až příští rok dávalo větší smysl.

Foto: Jiří Čermák

Facelift Modelu Y nazvaný Juniper se má nést v duchu Modelu 3 Highland.

Dalším důvodem mohou být problémy se výrobě, přece jen berlínská továrna, kde se většina modelů Y pro Evropu vyrábí, se po odstávce rozjela naplno teprve před pár dny. Takže hned zase produktivitu omezovat přechodem na inovovaný model, by bylo zbytečné. A možná se jen inženýři Tesly snaží poučit z případných chybek při náběhu výroby modernizovaného Modelu 3.

Nakonec je ale dost dobře možné, že se současný Model Y prodává tak dobře, že jej automobilka ještě nějakou dobu bude „dojit“. Ostatně s tím, jak šla s cenou dolů, se elektrické SUV o velikosti Škody Enyaq stalo prostě hodně lákavým artiklem.

Aktuálně totiž základní Model Y se zadním pohonem a kombinovaným dojezdem až 455 km na jedno nabití koupíte za 1 044 900 Kč s daní, zatímco čtyřkolka s prodlouženým dojezdem na 533 km stojí 1 234 900 Kč včetně DPH.

Foto: Lukáš Kukla

Současný Model Y aktuálně stojí od 1 044 900 Kč s DPH, což je skvělá cena.

Jestliže toužíte po zrychlení z nuly na sto za 3,7 sekundy, maximálce 250 km/h a dojezdu až 514 km na jedno nabití, pak sáhněte po čtyřkolce Performance, za niž zaplatíte 1 358 900 Kč. Navíc na každé auto si mohou podnikatelé (od „ičařů“ po korporáty) požádat o dotaci 200 000 Kč z částky bez DPH.

Tesla Model Y tedy vyjde na hodně zajímavé peníze, přičemž s dotací už jde vůbec o nabídku „mlčte a vezměte si moje peníze“. Na druhou stranu jde o auto silně specifické, což vám přiblíží náš TESTanalýza sesterského Modelu 3 Highland.

Reklama

Načítám