Hlavní obsah

Lamborghini za 30 milionů v nenápadné jablonecké výloze. Přijďte se podívat, než zamíří do unikátní české sbírky

Video: Garáž.cz

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Potkat v Česku sportovní placku od Lamborghini je vždycky příjemné, ale vidět ikonický Countach? To se rovná výhře v loterii. A když se do telefonu ozve mladý sympaťák, jestli se nechci posadit do výroční pětadvacetileté edice, skoro nevěřím svému štěstí!

Článek

Do Podzimní ulice v Jablonci nad Nisou si motoristé ještě před pár lety jezdili pro nové fordy. Areál i dnes připomíná typické prostory automobilových prodejců – velký plac včetně krytých míst doplňuje dílna a v popředí vystrčený showroom. Teď v něm však nestojí americká rodinná MPV, ale nádherné sporťáky. Včetně jedné speciality.

Právě tady dnes provozuje své detailingové studio Lukáš Mužíček, mimořádně skromný a přátelský chlapík, vzhledem k tomu, že mu „na place“ stojí v součtu několik desítek milionů korun. Lví podíl na takové sumě má auto umístěné nejblíže do ulice, které u kolemjdoucích budí vskutku velké pozdvižení – Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition.

Lukáš dostal bílý exemplář na starost a má jej připravit do soukromé české sbírky, jejíž část by výhledově mohla být dostupná i veřejnosti. Zajímavost této kolekce? Čítá na 80 nevšedních aut, která – a teď to přijde – jsou všechna bílá! Countach mu tu bude dělat společnost několik týdnů, během kterých dojde k důkladné péči včetně kompletní renovace laku.

Foto: Stanislav Kolman (Garáž.cz)

Mrk, mrk! Vyklápěcí světlomety jsou jen pomyslnou třešničkou na dortu.

Filmová hvězda

Okamžitě po vstupu do studia je jasné, že před vámi stojí něco vzácného. Countach v edici oslavující pětadvacetileté výročí Lamborghini je naživo robustní, ale zatraceně nizoučký sporťák plný nevšedních aerodynamických detailů. To je specialitka této varianty, na jejíž propracované karoserii se podílel sám Horacio Pagani.

Propracovaná technika vykoukne po odklopení všech možných panelů karoserie. Nejen křídel dveří, ale i přední kapoty, krytu motoru či víka malého zavazadelníku zcela vzadu. Za hlavami cestujících je uložen 5,2litrový dvanáctiválec s výkonem 449 koní a 500 newtonmetry točivého momentu. Stejný pracuje i v útrobách varianty 5000 QV, „pětadvacítka“ však těží z upravené karoserie, takže na stovce je za 4,5 sekundy (o tři desetinky rychleji) a sviští necelou třístovkou.

Foto: Stanislav Kolman (Garáž.cz)

Pod kapotáž uprostřed bychom vydrželi koukat hodiny…

Samostatnou kapitolou této filmové hvězdy (Kdo by nepamatoval ikonickou scénu Leonarda DiCapria ve Vlkovi z Wall Street?) jsou náhradní díly. Zběžný servis hadiček a drobných komponent motoru přišel naposledy na 350 000 Kč. Výměna čelního skla? Půl milionu. Asi chápeme, proč má tento konkrétní kousek nalítáno jen deset tisíc. Ani balík peněz na účtu vám však pohodlný provoz Countachu nezajistí – originální náhradní díly jsou stále větší vzácností.

Škarohlídi říkají, že auto dělá největší radost, když stojí, protože v tu chvíli nemusíte řešit jeho nákladný provoz. Nesvezl jsem se, ale pravdou je, že i staticky nadělá tato placka ohromnou parádu. Obzvlášť, když mám možnost posadit se do rudě zbarveného interiéru. Jen nasoukat se sem je disciplína hodná olympijské medaile, a to mám vcelku průměrných 178 cm a pětaosmdesát kilo. A když už sedím uvnitř, taktak nacházím ideální polohu, ve které bych byl schopen řídit. Místa pro nohy tu opravdu není moc, volant je navíc vychýlen lehce k pravé straně. Kdokoliv vyšší tu po pár kilometrech musí se sebezapřením trpět.

Miliony létají

Závěrem si dovolím ještě pár čísel. Countach se vyráběl v letech 1974 až 1990 a vzniklo celkem 1 983 exemplářů. Verze 25th Anniversary uzavírala produkci, první kus spatřil světlo světa roku 1988, poslední počátkem devadesátek. Paradoxní je, že právě této „limitky“ vzniklo nejvíce kusů – 657 aut – což je dáno zvýšenou produkcí modelu v posledních pěti letech. Tak si to přáli noví vlastníci značky.

A cena? Odvíjí se od stavu vozu a nájezdu, zpravidla se rozlučková edice prodává za pětadvacet až třicet milionů korun. Shodou okolností se závěrem loňského roku dražil také onen bouraný filmový exemplář, od kterého si majitel sliboval příhoz alespoň pětatřicet milionů. Nejvyšší se však vyšplhal „jen“ na 31,5 milionu, což odmítl.

Pokud si Countach 25th Anniversary chcete prohlédnout naživo, máte možnost! Ale ne, nejezděte Lukášovi ťukat na výlohu, namísto toho si na internetu vyhledejte událost Párky a káry na cestách. Automobilová slavnost je v plánu 6. dubna právě v jeho jabloneckých prostorách. A kultovní lambo u toho nebude chybět!

Reklama

Načítám