Hlavní obsah

Korejský bestseller v novém: Hyundai i20 je hezčí a má bohatší základní výbavu

Foto: Hyundai

Povedený subkompakt od Hyundai, model i20, vstoupil do druhé fáze svého funkčního období, třetí nejprodávanější model značky si tak vysloužil modernizaci.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco ostatní značky vyklízejí pole, Hyundai si svá malá auta hýčká – po modernizaci i10 přišla řada i na většího brášku i20. Za zásluhy si v půlce funkčního období vysloužil modernizaci v podobě bohatší základní výbavy a příjemných designových úprav.

Článek

Třetí generace i20 se jen za rok 2022 prodala v počtu 59 914 kusů. To je pro korejský subkompakt velmi slušné skóre – vlastně jde o třetí nejprodávanější model značky. Čas však letí jako voda a tento zástupce značky Hyundai v segmentu B už slouží čtvrtým rokem, proto se nyní dočkal zasloužené modernizace.

Při pohledu na exteriér došlo na poměrně jemné změny, což je v tomto případě dobře. Modernizovaná i20 se dočkala upraveného designu předního i zadního nárazníku, vpředu i vzadu navíc najdeme svítilny s novou optikou a LED diodami denního svícení ve tvaru písmene Z.

Zajímavým detailem je přemístění emblému značky z přední masky na kapotu. Do nabídky přibyly 3 nové barvy – zelená metalíza Lucid Lime a dva perleťové laky, konkrétně modrý odstín Meta Blue a šedý jménem Lumen Grey. Lze také vybírat z několika nových designů litých kol o průměru 16, případně 17 palců.

Foto: Hyundai

Základní výbava je nyní bohatší, v souvislosti s novým limetkovým lakem exteriéru si lze objednat interiérový paket Lucid Lime s exkluzivním čalouněním a kontrastním prošíváním.

Uvnitř najdeme v základu 4,1palcový přístrojový panel vykukující zpoza čtyřramenného volantu, nechybí několik dokovacích USB-C portů nebo 4G konektivita. V příplatkové výbavě zůstávají větší digitální displeje – 10,25palcový přístrojový panel a stejně velký centrální displej infotainmentu. Software vozu si pak pochopitelně rozumí jak s Android Auto, tak Apple CarPlay.

V nabídce motorů zůstávají pouze dvě verze 1,0l přeplňovaného tříválce, základní atmosférický čtyřválec 1,2 l v nabídce končí. Agregát T-GDi se bude dodávat s výkonem rovných 100, případně 120 koňských sil. Spřažený bude buďto s manuální šestikvaltem, případně s příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Nástupce oblíbené sportovní verze i20 N s foukanou šestnáctistovkou zatím potvrzen nebyl.

V neposlední řadě došlo na obohacení prvků bezpečnostní výbavy – už v základu bude i20 mít třeba asistent jízdy v pruzích nebo přední kolizní asistent, který nově umí rozeznávat chodce a cyklisty.

Výroba modernizované i20 má začít ve třetím čtvrtletí letošního roku 2023 v tureckém Izmitu. Ve stejném termínu bude zahájen i prodej na českém trhu, první vozy dorazí nedlouho poté. O cenách vás budeme informovat. Jisté však je, že nová verze opticky podraží. Současnou i20 s atmosférickým čtyřválcem totiž pořídíte za akční cenu již od 309 990 Kč, jenže nejlacinější přeplňovaný tříválec, který bude základem pro modernizovanou verzi, pořídíte až za 359 990 Kč.

Reklama

Načítám