Hlavní obsah

Hyundai na spalovací motory nezanevře: i10, i20 a i30 chce udržet na trhu co nejdéle

Foto: Hyundai

Automobilka Hyundai hodlá ve své nabídce udržet kompaktní a cenově dostupné modely co možná nejdéle. Jediný problém mohou představovat emisní normy.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jihokorejská automobilka Hyundai hodlá bojovat za záchranu kompaktních modelů. Přiznává totiž, že zákazníci se zájmem o cenově dostupné automobily pomáhají tvořit velkou část prodejů. Kompaktní modely s nižší spotřebou navíc snáz projdou emisními limity.

Článek

O konci obliby SUV, o kterém jsme už psali, začínají mluvit také v Koreji. Hyundai totiž tvrdí, že plán do budoucna zní jasně – pokračovat ve vývoji elektromobilů a zachránit cenově dostupné kompaktní modely se spalovacími motory, ke kterým patří zejména modely i10, i20 a i30.

Hlavním lákadlem vozů ze segmentu A (kam patří Hyundai i10), segmentu B (i20) a segmentu C (i30) je totiž především shovívavá pořizovací cena. S přechodem na plně elektrický pohon by výhoda těchto modelů byla zásadním způsobem ohrožena. „Neradi bychom přišli o zákazníky z těchto segmentů. Musíme na ně brát ohledy, protože tvoří jakési jádro našich prodejů,“ říká generální ředitel Michael Cole.

Foto: Lukáš Kukla

Jedním ze základních stavebních kamenů soulského vozového parku je mimo jiné rodinný model i30, dostupný i ve verzi kombi.

Počítá se s tím, že u těchto modelů dojde k takřka nevyhnutelným mezigeneračním změnám, není však úplně jasné, jakého budou charakteru. Prozatím se počítá pouze s částečnou elektrifikací, do roku 2035 pak s největší pravděpodobností všechny modely přejdou na plně elektrický pohon – ačkoliv ani v tomto případě ještě není rozhodnuto.

Osud je zkrátka nakloněn kompaktním modelům, zatímco větší SUV či crossovery nemají budoucnost vůbec jistou – jejich zvýšená karoserie totiž nedává příliš smysl pro elektrický pohon kvůli vyšší světlé výšce a tedy vyššímu aerodynamickému odporu a nižšímu dojezdu. V případě pohonu s vnitřním spalováním jsou zase problémem emise, a to prakticky z těch samých důvodů.

Jak nedávno prorokoval šéf divize N Albert Biermann, v ohrožení jsou i sportovní modely. Třeba takový model Kona N v jeho příští generaci dost možná čeká přerod v elektromobil, oblíbený ostrý hatchback i30 N možná čeká úplné ukončení výroby.

Dle našich informací čeká kompaktní modely Hyundai – tedy i10, i20 a i30 – celá řada mezigeneračních změn, údajně má však jít spíš o jakési „výrazné facelifty“ stávajících generací než o kompletně nové generace. Automobilka si však uvědomuje význam svých levných modelů a bude se snažit je v nabídce udržet co možná nejdéle.

Reklama

Načítám