Hlavní obsah

Jediná na světě: Alfa Romeo Giulia upravená od Zagata je neocenitelný sběratelský unikát

Foto: Alfa Romeo

Nejvýkonnější motor ze všech vozů Alfa Romeo v kombinaci s manuální převodovkou a zakázkovou karoserií – to je nová Giulia SWB

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Alfa Romeo se rozhodla oslavit sté výročí spolupráce s věhlasnou karosárnou Zagato, ze všech nejvíce se však bude radovat majitel jediného kusu nesmírně exkluzivní Alfy Romeo Giulia SWB. Tato specialita má motor z nejsilnějšího modelu Giulia GTAm, manuální převodovku a zakázkovou karoserii ve stylu kupé.

Článek

Vůz má jak pro automobilku, tak i pro karosárnu částečně historický význam. Na modelu Giulia SWB se začalo pracovat v roce 2021, tedy přesně 100 let od představení Alfy Romeo Tipo G1 z roku 1921, což byl úplně první vůz automobilky, který vznikl ve spolupráci s karosárnou Zagato.

Vznik

Alfa Romeo Giulia s přídomkem SWB je už nyní sběratelský unikát. Jde o unikátní model postavený na základech Giulie Quadrifoglio, karoserie je však kompletně nová, došlo i ke zkrácení rozvoru náprav (už totiž nejde o čtyřmístný sedan, ale dvoumístné kupé) a pohonná jednotka pochází z nabroušeného speciálu Giulia GTAm.

To v překladu znamená, že známý biturbo 2,9l V6 produkuje výkon 540 koní a 600 Nm a pro ryzejší řidičský zážitek je kombinovaný s manuální převodovkou z modelu Quadrifoglio. Vůz kromě kombinace komponentů z modelů GTAm a Quadrifoglio využívá i některé díly z ostatních typů, například ze standardní Giulie nebo z SUV Stelvio.

Design

Foto: Alfa Romeo

Giulia SWB se mnoha ohledech nechala inspirovat typem SZ z 90. let

Jak je vidět hned na první pohled, karoserie je úplně jiná. Nejenže se konstrukčně zkrátil rozvor, došlo i na změnu délky převisů – ten přední je delší, zadní je zase o chlup kratší. Na první pohled zaujme agresivně tvarovaná příď inspirovaná kontroverzním typem SZ z 90. let. Z temných hlubin obrovských sacích otvorů září pouze LED světlomety, mezi nimiž je pak typická maska ve tvaru štítu, do které byl nástřikem vykreslen znak vozů Alfa Romeo.

Na agresivní příď navazuje svalnatě zprohýbaná kapota otevíraná na dnešní poměry nezvykle směrem vpřed (pro majitele takového BMW E30 nic nového). Následují výrazné přední blatníky, v každém z nich je tradičně umístěný čtyřlístek (Quadrifoglio) na bílém pozadí, pod ním výdech vzduchu a znak karosárny Zagato.

Bok auta je rovněž zásadně odlišný od originálu – místo čtveřice dveří jsou tu pouze dvoje dveře, kliky jsou ukryté v B-sloupcích. Střecha má dvojité vyboulení a lakovaná je černou barvou – obojí jsou typické znaky vozů z karosárny Zagato.

Vzadu vidíme opět blatníky vytažené hodně do stran, ladně splývavá silueta přechází v ostře useknutou Kammovu záď, kterou známe třeba z takového Shelby Daytona. Nakonec je tu tenký pás LED diod, pod ním výrazný difuzor suplující křídlo a dvě koncovky výfuku umístěné uprostřed.

Interiér

Foto: Alfa Romeo

Interiér je již v sérii z pohledu řidiče výborný, mnoho změn tu tedy potřeba nebylo

Na rozdíl od exteriéru toho v kabině z původního vozu zůstalo překvapivě hodně – s volantem i prakticky celá palubní deska. Přesto tu najdeme několik změn, například nový přístrojový displej, který kombinuje jak analogové, tak digitální přístroje. Po celém interiéru vidíme karbon a zelené dekory, v podobném duchu se nesou i skořepinová sedadla potažená černou kůží se zeleným prošíváním.

V kontrastní zelené je potom i logo Alfa Romeo v opěradlech a logo Carrozzerie Zagato na hlavové opěrce. Patrně jediným prvkem interiéru, který je zcela jiný, jsou dveře – původní čtveřice byla totiž nahrazena pouze dvojicí dveří, kvůli čemuž (a také kvůli zkrácení rozvoru) byla odstraněna zadní sedadla.

Jediná na světě

Vůz Alfa Romeo Giulia SWB je už nyní zcela určitě sběratelským unikátem. Proč jsme si tak jistí? To je jednoduché – Giulia SWB bude vyrobena pouze v jediném exempláři, který vidíme na fotografiích.

Ani Alfa Romeo, ani Carrozerria Zagato nezmiňují, kolik za vůz novopečený majitel z Německa dal, odhaduje s však nejméně čtyřnásobek vrcholné Alfy Romeo Giulia GTAm, která stála nová cca 5 milionů korun. Giulia SWB tedy mohla stát nejméně 20 milionů, vzhledem ke značným zásahům do konstrukce a zcela nové zakázkové karoserii to však mohlo být i více. Jaký je váš tip?

Reklama

Načítám