Hlavní obsah

Elon Musk hlásí, že Tesla otestovala dojezd kamionu Semi: S nákladem 37 tun urazil 800 kilometrů

Foto: Tesla

Tesla Semi s nákladem vážícím téměř 37 tun urazila velmi slušných 500 mil, tedy 800 kilometrů. Elektrický kamion zamíří k prvním zákazníkům ještě na konci roku 2022, bude mezi nimi i Pepsi

30. 11. 2022

Automobilka Tesla v čele s Elonem Muskem slibuje revoluci v oblasti nejen osobní přepravy, ale i logistiky. Ke druhému jmenovanému cíli má přispět elektrický kamion jménem Semi, a byť se prvotní prognózy zdály až příliš optimistické, nedávná testovací jízda ukázala, že lidé od Tesly se příliš nemýlili.

Článek

Americká automobilka Tesla představila výsledky testů kamionu Semi. Do vozu naložila 81 000 liber nákladu (cca 36 700 kg) a urazila s ním poměrně slušných 500 mil, tedy zhruba 800 kilometrů na jedno nabití. To mnohé překvapilo, jelikož se o elektrickém tahači mluví již od roku 2017, přičemž první zákazníci měli dostat vozy o dva roky později.

Foto: Tesla

I když byla založena teprve v roce 2003, daří se jí konkurenci slušně potrápit. Automobilka u svého kamionu Semi slibuje dobití na 70% kapacitu za půl hodiny

Neustálé odklady sériové výroby, z části způsobené také pandemií, měly za následek, že nikdo nebral projekt příliš vážně. O to víc je překvapující prohlášení, že první objednané vozy dostane limonádový gigant Pepsi ještě letos.

Foto: Tesla

Tesla Semi má v budoucnu zvládat i autonomní jízdu, což by potenciálně mohlo znamenat méně stresu a únavy pro řidiče kamionů

Lidé od Tesly navíc udávají velmi slušné výkonové parametry – prázdná Tesla Semi dokáže zrychlit na stovku už za 5 sekund (!), a dokonce i v naloženém stavu se na stokilometrovou rychlost rozjede za velmi slušných 20 sekund.

Foto: Tesla

Tesla Semi by měla dle slov automobilky schopna udržet v 5% stoupání rychlost až 65 mil za hodinu, tedy nějakých 104 km/h

S plným zatížením by přitom dle údajů výrobce měl být vůz schopen udržet při 5% stoupání rychlost až 104 km/h, normovaná spotřeba je přitom méně než 2 kWh na jednu ujetou míli a baterie se nabijí na 70 % kapacity pomocí rychlonabíjení už za půl hodiny.

Firma se sídlem v kalifornském Silicon Valley má cenovou politiku nastavenou tak, že typ Semi začíná už na 150 tisících dolarech (cca 3,75 milionu korun) za základní verzi s nižším dojezdem (zhruba 480 kilometrů), cenovka 180 tisíc dolarů (cca 4,5 milionu korun) přísluší verzi s prodlouženým dojezdem. Podle zahraničních webů je zmiňovaný dojezd 800 kilometrů dostatečný, jelikož mají řidiči povinné přestávky, během kterých se bude vůz nabíjet.

Tesla přitom nadále nešetří vysokými ambicemi – cílem je prodat ročně až 100 tisíc kamionů, což je vzhledem k charakteru segmentu a konkurenci optimistická prognóza. Mezi prvními zákazníky má být zmíněný obr Pepsi, který si údajně objednal 100 vozů. Co si o tomto projektu myslíte vy?

Co myslíte, má elektřina v kamionech smysl?
Rozhodně, Tesla je na dobré cestě
37,9 %
Myslím si, že to v praxi nemůže fungovat
37,9 %
Jsem zastáncem jiných alternativních pohonů (např. vodík apod.)
24,2 %
Celkem hlasovalo 2277 čtenářů.

Reklama