Hlavní obsah

Designér Jaguaru navrhnul závodní simulátor. Lastura ze dřeva si cenově nezadá s novým BMW

Foto: Prodrive

Zakázkový simulátor navrhoval bývalý designér Jaguaru a postavila jej firma vyvíjející závodní auta. Má skvělý design, našlapanou techniku a také našlapanou cenu

27. 7. 2022

Dříve byl designérem u Fordu, potom u Astonu Martin a nakonec navrhoval Jaguary. Brit Ian Callum už je na vrcholu své kariéry, a dokonce si založil vlastní návrhářskou agenturu. Přesto neodmítne, když jej někdo požádá o výpomoc ze staré známosti – nedávno mu zavolali ze společnosti Prodrive, a tak vznikl tento simulátor.

Článek

Mílovými kroky nekráčí jen automobilový průmysl, ale i ten herní. V určitých směrech spolu dokonce tato dvě odvětví úzce spolupracují, a když se výpočetní technika dá dohromady se závodní a inženýrskou firmou Prodrive, nevyhnutelně musí vzniknout něco, z čeho se virtuálním závodníkům podlamují kolena.

Foto: Prodrive

Simulátor navržený Ianem Callumem zkonstruovala společnost Prodrive. Ta v minulosti postavila jedny z nejvýznamnějších závodních strojů – nedávno dokonce reinkarnovala jeden ze svých nejlepších kousků, Subaru 22B STi

Prodrive vyvinul špičkový, na zakázku vyrobený závodní simulátor s pomocí společnosti Callum, designové firmy založené slavným návrhářem Ianem Callumem. Výsledkem je zařízení, které zcela věrně kopíruje zážitek ze skutečného závodního auta – ovšem s výhodou toho, že můžete řídit klidně i v pyžamu a při výletu ven z trati neriskujete své zdraví.

Pro případ, že se vám nedaří si jméno Ian Callum správně zařadit, rádi osvěžíme paměť. Ford RS200, Aston Martin Vanquish nebo Jaguar XK – to je výčet jen těch úplně nejznámějších z celé řady pozoruhodných vozů, které Callum během své plodné kariéry navrhnul a které brázdily silnice celého světa.

Prodrive je potom jméno, které se prosadilo zejména ve světě motorsportu – firma je zodpovědná za vývoj závodních speciálů Subaru, které kralovaly rychlostním zkouškám Světového šampionátu rally, její piloti se také slušně předvedli v Britském seriálu cestovních vozů (BTCC) a podařilo se jim zvítězit ve svojí třídě ve slavném vytrvalostním klání 24 hodin Le Mans na vozech Ferrari a Aston Martin.

Základem tohoto fantastického závodního simulátoru je karbonová skořepina, která slouží jako ukotvení pro obrazovku, volant s pedály a závodní sedačku, do které závodník usedá. Tato karbonová „lastura“ je potom obklopena stylizovaným pouzdrem z celkem 16 vrstev březového dřeva.

Nejvýznamnější designérské výtvory Iana Calluma si můžete prohlédnout v galerii:

Za cenu 39 tisíc liber (cca 1,13 milionu Kč) už by člověk koupil slušně vybavené BMW, a tak je evidentní, že po stránce techniky bude tento simulátor opravdové dělo. Používá 12GB grafickou kartu nVidia GeForce RTX, paměť DDRAM má potom kapacitu 16 GB. Špičková grafika se potom „promítá“ na zakřivený displej s vysokou obnovovací frekvencí.

Volant od vyhlášené firmy Precision SIM pak doplňuje servomotor od Simcube pro nezaměnitelnou odezvu od silnice a skvělý cit v řízení, pedály pak pochází přímo od Prodrivu. Softwarově se tu pak bavíme o závodní hře Assetto Corsa s velmi propracovaným modelem deformace pneumatik či opotřebení brzd nebo laserově skenovanými, a tedy zcela přesnými kopiemi závodních okruhů.

Reklama

Sdílejte článek