Hlavní obsah

420 km/h nahoře bez za 125 milionů: Bugatti Mistral je exkluzivita pro 99 vyvolených

Foto: Bugatti

Přestože už je vyprodán, „střihl“ si Mistral svoji blízkovýchodní premiéru v saúdskoarabském Rijádu – jde o opravdu úchvatný pohled

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro dnešní sběratele automobilů je exkluzivita vším, a jestli někdo umí prodávat exkluzivitu, je to rozhodně Bugatti. Sporťáky z francouzského Molsheimu navíc patří k těm, které s časem jen získávají na ceně, a zbrusu nový Mistral k nim dost možná bude také patřit. Koneckonců už jsou všechny vozy prodané.

Článek

Bugatti Chiron byl pro automobilku rozhodně úspěšným projektem. Vznikl hned v několika verzích a derivátech, přesto už prakticky všech 500 vozů Chiron zná své majitele. Podobné to dost možná bude i s typem Mistral, který ze Chironu po technické stránce vychází.

Foto: Bugatti

Zajímavé je, že s Mistralem se původně nepočítalo – zákazníci a náruživí sběratelé si jej lidově řečeno „vydupali“. Inu, miliardáři zkrátka neznají slovo ne

Mistral se od „běžného“ Chironu přirozeně neliší jen designem, byť jde o jeden z hlavních rozdílů. Jde přesně o tu nehmotnou věc, která má dnes cenu zlata – o exkluzivitu. Bugatti Mistral totiž vznikne ve striktně omezené sérii 99 kusů a jen málokoho asi překvapí, že všechny vozy už znají své budoucí majitele – navzdory cenovce 5 milionů dolarů (cca 125 milionů korun).

Vůz se poprvé představil světu na Přehlídce elegance v prestižní kalifornské destinaci Pebble Beach, kde způsobil slušné pozdvižení. A přestože výroba samotná má oficiálně začít až v roce 2024 a že už automobilka nemá z čistě racionálního hlediska potřebu vůz prezentovat, rozhodla se i přes nadmíru pozitivní přijetí modelu ukázat světu, čeho jsou v Molsheimu schopni.

Vliv na to má do značné míry i blízkovýchodní premiéra typu Mistral, což je po Spojených státech amerických jedno z největších odbytišť francouzských exkluzivních sporťáků – v tomto případě se bavíme o Rijádu, hlavním městě Saúdské Arábie, kde také automobilka teprve nedávno otevřela své oficiální zastoupení.

„Dědictví, které nelze s ničím jiným srovnávat, řemeslná kvalita a výkon vozů Bugatti se v této zemi už dlouho těší nesmírné oblibě,“ prohlásil Kostas Psarris, oblastní ředitel Bugatti pro region Blízkého východu a Asie. „Je nám opravdu velkou ctí, že tento úchvatný roadster nás bude reprezentovat také v saúdském království.“

Foto: Bugatti

I přes fakt, že nemá střechu, rozburácí se Bugatti Mistral až na těžko přestavitelných 420 km/h – má-li dostatek prostoru na rozvášnění 1 600 koňských sil

Opakování, toť matka moudrosti, a tak jen závěrem rychle připomeňme, že vůz pohání ikonický a na dnešním automobilovém trhu zcela jedinečný motor, čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec – Mistral přitom má být údajně zcela posledním modelem, který se touto impozantní strojovnou bude moci pochlubit.

8,0l W16 se čtyřmi turbodmychadly se však od toho ve standardním Chironu nepatrně liší – pohonná jednotka tu totiž odpovídá naladění ve vrcholném a rekordním Chironu Super Sport 300+, takže v tomto případě produkuje nikoli 1 500 koní, ale rovnou 1 600 molsheimských plnokrevníků.

Chiron Super Sport je tento motor schopen rozburácet až na maximální rychlost 490 km/h, v případě Mistralu bude nepatrně nižší – konkrétně 420 km/h.

Je nabíledni, že typ Mistral je Chiron bez střechy – tato otevřená verze vznikla právě díky enormnímu zájmu o vlajkovou loď Bugatti. Zajímavé je, že automobilka to zpočátku ani neplánovala – byli to právě sběratelé a zákazníci značky, kteří lobbovali o otevřenou verzi.

S touto velmi působivou labutí písní šestnáctiválcového motoru se člověk neubrání otázce, kterým směrem se automobilka bude vyvíjet. Jisté je, že to bude cestou elektrifikace, ovšem do jak velké míry, to prozatím není jasné.

Reklama

Načítám