Hlavní obsah

Bugatti W16 Mistral je exkluzivním rozloučením továrny s odcházejícím legendárním motorem

Foto: Bugatti

Slavná francouzská automobilka Bugatti se loučí s moderním ikonickým šestnáctiválcem se čtyřmi turbodmychadly a jen chvíli po ukončení výroby modelu Chiron představuje vůbec první otevřený hypersport na jeho základu. Bugatti W16 Mistral je spojením toho nejlepšího poslední éry a vyrobí se jen v omezeném počtu. Všech 99 kusů si miliardáři už rozebrali.

Článek

Když Bugatti oživilo příběh slavných žluto-černých barev zakladatele Ettore Bugattiho, všichni fanoušci rychlých aut zpozorněli. Automobilka tak napověděla, že už brzy představí žhavou novinku a oslaví ikonické barvy z minulosti. A teď je konečně tady! Francouzi odhalují první hypersport bez střechy na základech Chironu, přičemž vzdávají hold moderní éře majestátního motoru W16.

Nové Bugatti W16 Mistral se jmenuje po silném větru v jižní Francii a po zhruba deseti letech je prvním extrémně rychlým roadsterem z Molsheimu od uvedení Veyronu Grand Sport Vitesse. Automobilka se inspirovala historickým Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid z roku 1934 a spojila legendární žluto-černé zbarvení s technikou Chironu a designovými rysy nejnovějších exkluzivních Bugatti DivoLa Voiture Noire pro nejváženější klientelu.

Foto: Bugatti

Za charakteristickou barvu Bugatti považujeme modrou, ale Ettore Bugatti miloval svá auta v kontrastní žluto-černé kombinaci

S odstraněním střechy návrháři přepracovali exteriérový design a zachovali charakteristický motiv písmene „C“ modelu Chiron. Nově se objevuje pouze v menším provedení okolo znaku EB v prostoru za bočními okny. Dominanci si zachovává typická maska inspirovaná koňskou podkovou, poznávací znak vozů Bugatti. Zezadu pak novinka zaujme LED světly s motivem X z okruhového speciálu Bolide.

Bugatti říká, že Mistral je nejrychlejším otevřeným autem na světě. Srdcem nového hypersportu je známý čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový W16 o 1 600 koních (1 176 kW) a 1 600 newtonmetrech z nejsilnějších modelů Super Sport a Super Sport 300+. Nejrychlejší varianta Chironu se sice se stejným srdcem rozjede na rychlost přesahující 300 mil v hodině (490 km/h), ale nejnovější roadster jistě omezí nepříznivá aerodynamika způsobená absencí střechy.

Foto: Bugatti

Bugatti W16 Mistral je rozlučkou slavné francouzské značky s moderní ikonou. Osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly se stává minulostí

I přesto Bugatti věří, že s nejnovějším hypersportem překoná svůj Veyron Grand Sport Vitesse s nejvyšší rychlostí 409 km/h i konkurenční Hennessey Venom GT Spyder se schopností atakovat maximální rychlost 413 km/h. Bude mít ale dost silné zbraně, aby porazilo i nejnovějšího konkurenta? Hennessey Venom F5 Roadster, odhalený v americkém Monterey hned vedle Mistralu, totiž slibuje až 483 km/h!

Francouzská značka sice nezveřejnila oficiální reálnou maximální rychlost svého W16 Mistral, ale o výsledku souboje titánů může rozhodnout i následující fakt. Bugatti udává, že navrhlo přístrojový štít ve známém interiéru Chironu tak, aby byl perfektně čitelný i při jízdě 420 km/h se staženou střechou. Zřejmě tedy asi bude pomalejší, ale očekáváme, že to všechny šťastné majitele nebude trápit.

Unikátní Bugatti W16 Mistral se vyrobí ve striktně omezeném počtu 99 vozů. Základní cena bez daně začíná od 123 milionů Kč a všechny vozy jsou již beznadějně vyprodány. V budoucnu se navíc bude jednat o zajímavý sběratelský artikl, protože tento hypersport je posledním moderním Bugatti s ikonickým motorem W16. Zamáčkněte slzu, všechno jednou končí.

Reklama