Hlavní obsah

Hotovo! Bugatti La Voiture Noire míří k utajovanému majiteli

Foto: Bugatti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejnovější unikát z Molsheimu je definitivě hotový a oživuje legendu o jednom asi nenávratně ztraceném Bugatti Type 57 SC Atlantic. Vývoj tajemného Bugatti La Voiture Noire zabral specializovanému oddělení přes 65 000 hodin.

Článek

Unikátní Bugatti La Voiture Noire se naposledy ukázalo před vánočními svátky, když se dechberoucí koncept stal nevšední sváteční dekorací v Molsheimu, domovském městě značky Bugatti. V minulém týdnu továrna získala pozornost zveřejněním informací ze zákulisí vývoje a jen o pár dnů později hlásí oficiální ukončení vývoje. Speciální hypersport tak míří ke svému majiteli.

Bugatti La Voiture Noire se stalo hlavní hvězdou ženevského autosalonu 2019 a již u konceptu unikátního hypersportu se ihned začalo spekulovat, kdo si jej nechává vyrobit. Utajovaný šťastlivec za jedinečný luxusní hypersport zaplatil více než 325 milionů korun bez daně a automobilka vývojem La Voiture Noire oživila zapomenutou legendu z období druhé světové války.

Foto: Bugatti

Původní Bugatti Type 57 SC Atlantic „La Voiture Noire“ na jedné z mála dochovaných fotografií

Moderní La Voiture Noire je poctou černému Bugatti Type 57 SC Atlantic s přezdívkou „La Voiture Noire“ (Černé auto), které bylo osobním vozem Jeana Bugattiho, sloužilo továrně k prezentačním účelům a záhadně se ztratilo při ukrývání před německou armádou po jejím vpádu do Francie v roce 1940. Pokud by se originální vůz znovu objevil, zřejmě by se stal nejcennějším autem všech dob. Zatím se to však nestalo.

Základem nového La Voiture Noire je platforma hypersportu Chiron, ale Bugatti uvádí, že jsou oba hypersporty velmi odlišné. O tom svědčí i celková doba vývoje. V Bugatti spočítali, že továrna investovala do černého unikátu přibližně 65 000 hodin práce. I když většina techniky La Voiture Noire vychází ze standardního Chironu, čemuž odpovídá i čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový W16 o 1 500 koních (1 103 kW) a 1 600 newtonmetrech, stále se vzácný hypersport chlubí vlastní karoserií z uhlíkových vláken.

Foto: Bugatti

Moderní Bugatti La Voiture Noire se zrodilo v myšlenkách nadšených inženýrů

Bugatti není jako někteří jiní výrobci exkluzivních vozů, u nichž je vývoj unikátních projektů diktován zákazníkem. Vize moderního La Voiture Noire byla nápadem týmu nadšených inženýrů, jimž automobilka schválilo zahájení vývoje a následně začalo hledat nejvhodnějšího kupce. Pierre Rommelfanger, vedoucí speciálních projektů Bugatti, k tomu říká: „Vývoj velkých projektů řídíme my. My definujeme myšlenku i design takto unikátních vozů a jako zákazník jste součástí naší cesty. Pro nás je důležité, aby tyto vozy navrhli a vyrobili lidé z Bugatti.“

A kdo je šťastným majitelem nového „Černého auta“? Až na několik informovaných lidí z automobilky to nikdo neví. Z představení dřívějších speciálních modelů Bugatti však víme, že bývají nabídnuty jen majitelům nejnovějších vozů značky, kteří zpravidla mají takových vozů hned několik. S jistotou lze tvrdit, že utajovaný šťastlivec je věrným patronem Bugatti, který zaparkuje nejvzácnější moderní La Voiture Noire vedle svých Veyronů a Chironů.

Reklama

Související témata:
Načítám