Hlavní obsah

Třiatřicetiletý Mate Rimac se stává šéfem značky Bugatti

Foto: Bugatti

33letý Mate Rimac má navzdory svému mládí spoustu zkušeností. První elektromobil postavil sám doma v garáži

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čtyři měsíce staré spojení značek Bugatti a Rimac je ve finále. Do čela Bugatti se staví nový generální ředitel, zakladatel Rimacu. Obě dvě firmy ale budou nadále pokračovat jako samostatné subjekty.

Článek

Tři největší novinky z nejnovější tiskové zprávy koncernu Volkswagen:

1. Bugatti neopouští svůj domov ve francouzském Molsheimu a všechny jeho vozy se tam budou i nadále vyrábět. Stejně tak všechny Rimacy se budou stále vyrábět v chorvatském Záhřebu.

2. Obě společnosti budou dál vystupovat jako nezávislé značky.

3. V čele Bugatti končí Stephan Winkelmann a na jeho pozici nastupuje Mate Rimac, kterému je pouhých 33 let.

Rimac a Bugatti však budou tvořit jednu firmu, která má 435 zaměstnanců. Tři sta z nich bude v chorvatském Záhřebu, zbývajících 135 bude v Molsheimu, a podle plánů by mělo do firmy v budoucnu přibýt další 180 lidí, kteří budou pracovat v centrále mateřského Volkswagenu ve Wolfsburgu.

„Značka Bugatti ztělesňuje fascinaci a vášeň, zatímco Rimac představuje inovativní sílu a technickou kompetenci. Společně tvoří silnou automobilovou společnost,“ řekl předseda představenstva Porsche Oliver Blume při oznámení společné fúze. „Tato společná firma je perfektním řešením pro všechny zúčastněné strany.“

Právě Blume pak má být šéfem Matea Rimaca, když německá značka Porsche vlastní 45 procent akcií, Rimac pak vlastní zbývajících 55 procent. Přijde vám to složité? Není…

Porsche si koupilo podíl v chorvatském Rimacu a Porsche zase patří pod koncern Volkswagen. Ten je zároveň majitelem značky Bugatti. Rimac pak vzbudil zájem Němců kvůli svým inovativním řešením na poli elektrických supersportů. Určitě se jejich vývoj a poznatky budou hodit i při vývoji dalších elektromobilů koncernu. A dost možná se promítnou i do modelů Lamborghini, kam se vrací do čela právě Winkelmann.

Je samozřejmě otázkou, jak moc budou všechny zmíněné společnosti provázány. A fanoušci značky Bugatti se zajímají hlavně o to, jak moc se jméno Rimac promítne do dalších modelů Bugatti. Podle všeho to nebude mít vliv na celkové pojetí a chápání značky, ale zcela jistě to bude mít vliv na technická řešení. Hybridní Bugatti je na cestě a ryze elektrický model se téměř jistě chystá. Podle dlouhodobých vyjádření společnosti budou nadále modely Bugatti výjimečně nejen cenou, ale i svými výkony.

Foto: Porsche

Jak moc obě dvě automobilky splynou? To se teprve ukáže

Můžete se na to dívat dvojí optikou. Buď že Bugatti už nikdy nebude jako dřív, nebo že Bugatti čeká vzrušující budoucnost. Ať tak či tak, na působení 33letého nového šéfa Bugatti je zvědavý celý svět.

Reklama

Související témata:
Načítám