Hlavní obsah

235 milionů na čtyřech kolech: Za unikátní Bugatti Chiron Profilée si nový majitel pěkně připlatil

Foto: ©2022 Courtesy of RM Sotheby's

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Původně měl vzniknout v limitované edici 30 kusů, nakonec se však v Molsheimu rozhodli vyrobit jediný kus. O tento unikátní exemplář se v Paříži poprali nechutně bohatí lidé z celého světa a svým snažením překonali rekord. Aukční síň odhadovala cenu v rozmezí 4,2 až 5,5 milionu eur, výsledná částka však byla mnohem vyšší!

Článek

Jednorožec, unikát, poslední svého druhu – takovými tituly se může pochlubit Bugatti Chiron Profilée. Čím chlubit se má nepochybně i jeho nový majitel, pane mu totiž od 1. února říká nejen zcela jedinečné auto, které nikdo jiný na světě nemá, ale také nejdražší nové auto prodané v aukci! Jen pro pořádek, nejnovějším autem jako takovým je i nadále Rolls-Royce Boat Tail.

Foto: ©2022 Courtesy of RM Sotheby's

Bugatti Chiron Profilée svého majitele poznal na pařížské aukci. Aukční síň sice odhadovala pořádný balík peněz, ale tohle nečekal asi nikdo…

Produkce typu Chiron je od prvopočátku stanovena na 500 vozů, přičemž model Chiron Profilée byl zamýšlen jako finální edice, která měla původně čítat celých 30 kusů. Jenže člověk míní a zákazník mění – Chiron Profilée nakonec vznikl v jediném exempláři. I to je jeden z hlavních důvodů, proč se vůz vydražil za omračující částku.

„Původním plánem bylo představit na závěr výroby omezenou produkci třiceti vozů Chiron Profilée,“ nechal se v prosinci roku 2022 slyšet Christopher Plochon, výkonný ředitel Bugatti. „Chironů Pur Sport jsme však pro velký zájem místo původních 30 kusů prodali hned 60, a tak jsme vzhledem k limitu 500 vyrobených Chironů byli nuceni závěrečnou edici Profilée zkrátit na jeden jediný.“

Chiron Pur Sport byl oblíbenou verzí úchvatného sporťáku z francouzského Molsheimu a jde o jeho nejsportovnější a nejlehčí silniční derivát. Vyznačoval se mimo jiné zkrácenými převody dvouspojkové převodovky, ohromným 180 cm širokým zadním křídlem nebo třeba hořčíkovými koly. Sprint z klidu na stovku zvládal za 2,3 sekundy a maximální rychlost byla snížena 350 km/h kvůli vyššímu přítlaku.

Foto: ©2022 Courtesy of RM Sotheby's

Provedení interiéru Chironu Profilée je také zcela unikátní

Chiron Profilée z něj v podstatě vychází – i verze Profilée lehčí než ty ostatní a má také jeho agresivní tovární bodykit. Hned na první pohled však Profilée zaujme absencí onoho ohromného křídla, díky čemuž se rozjede až na (elektronicky omezených) 380 km/h. Profilée má pouze elegantní menší spoiler, který je pro tuto verzi exkluzivní.

Ve výsledku by tedy Chiron Profilée měl být ideální kombinací těch nejlepších aspektů všech verzí Chironu koncentrovaných v jediném autě. Automobilka koncem roku 2022 uvedla, že charakterově se má Profilée nacházet někde mezi civilní verzí Sport a agresivnější variantou Pur Sport.

Věrní čtenáři si možná vzpomínají, že v minulém článku o Chironu Profilée, kde jsme vám tuto exkluzivní jednokusovou limitku představili, jsme se v anketě ptali, za kolik si myslíte, že se Chiron Profilée vydraží. A musíme uznat, že jste se trefili opravdu dobře, neboť bezmála 74 % z vás odhadovalo, že bude stát přes 150 milionů korun. Ale o kolik víc to ve finále bylo, to asi nikoho z nás nenapadlo ani ve snu…

Ostatně takový ranec peněz neočekávala ani samotná aukční síň, která dražbu pořádala – uváděla odhad ceny v rozmezí 4,2 až 5,5 milionu eur (tedy v přepočtu 100 až 132 milionů korun). Výsledná částka však byla přesně 9 792 500 eur – tedy při aktuálním kurzu cca 235 milionů korun. Za tolik byste pořídili zhruba čtyři běžné Chirony. Neuvěřitelné!

Reklama

Načítám