Hlavní obsah

Hennessey představil šílený šestikolový pickup Mammoth 6x6

Foto: Hennessey Performance

1 200 koní v šestikolovém pickupu? Šílenost! Jenže pro tým Hennessey Performance žádná novinka…

11. 9. 2020

V dnešním světě už je možné opravdu všechno. A pokud to pro Spojené státy platí dvojnásob, tak pro firmu Hennessey Performance to platí trojnásob – přinejmenším. John Hennessey a jeho tým totiž nedělají jen šílené úpravy už tak dost rychlých supersportů, ze kterých se pak stávají hypersporty. Ne úplně zřídkakdy si totiž tito cvoci „pohrají“ také s nějakým off-roadem. Řada z vás si jistě vzpomene na to, co udělali s Fordem F-150 Raptor. Jenže teď je tu úplně jiná dimenze šílenosti – extrémně upravený Dodge Ram 1500 TRX, přestavěný na šestikolku.

Článek

Sám Dodge poměrně nedávno (téměř přesně čtyři roky po uvedení impozantního konceptu jménem Rebel TRX) představil právě model Ram 1500 TRX, který pohání 6,2l V8 o výkonu 702 koňských sil. Osmistupňová automatická převodovka i pohon všech kol byly samozřejmě speciálně uzpůsobeny pro jízdu v terénu. A díky tomu tento „standardní“ mastodont zrychlí z klidu na stovku za těžko uvěřitelné 4,5 vteřiny, přičemž sprint na čtvrt míle zdolá za 12,9 vteřiny při rychlosti 174 km/h. Což je dobrá hodnota pro sportovní auto obecně, natož pro objekt o velikosti samoobsluhy. A když by měl dost místa, upaloval by až na 190 km/h.

Foto: Dodge

Původní Dodge Ram 1500 TRX už je sám o sobě postaven tak, aby se nezastavil před ničím. Jenže co teprve v úpravě od Johna Hennesseyho?

Pro většinu lidí s alespoň špetkou zdravého rozumu tohle zní šíleně, ale týmu od Hennesseyho to pochopitelně bylo málo. A věřte nebo ne, první, co udělali na modelu Ram 1500 TRX za změnu, bylo, že vzali onen 6,2l V8 a hodili jej do koše. Nebo možná použili na pohon kávovaru, kdo ví.

Pod kapotu se totiž nastěhoval motor Hellephant od Moparu, který lze koupit samostatně a který dává výkon rovných 1 000 koní. Je tedy velmi vhodným náčiním, pokud máte rádi závody ve sprintu. V Hennessey se jej ale rozhodli namontovat do pickupu. A nejen to – ti šílenci z něj vydolovali ještě dalších 200 koní, takže má teď plných 1 200 koňských sil!

To samozřejmě není jediná změna oproti originálu. Hennessey Mammoth byl rovněž přestavěn na 6x6, podobně jako tomu bylo třeba právě u jejich šestikolky VelociRaptor, založené na Fordu F-150. Auto dostalo pochopitelně odolnější nárazníky, vylepšené offroadové odpružení a osvětlení z LED diod. Interiér je potom specifikován na zakázku, bližší podrobnosti o něm však nevíme.

Celkem vzniknou pouze tři kusy, každý s cenovkou 500 tisíc dolarů – ovšem žádný strach, původní Ram 1500 TRX už je v této částce zahrnut. Firma začala přijímat objednávky 4. září v pravé poledne, takže už jsou všechny kusy rozprodány.

Bohužel neexistuje více fotek, tak se pokochejte alespoň pohledem na standardní RAM 1500 TRX.

„Jsme si vědomi, že Mammoth 6x6 poháněný 1 200koňovým Hellephantem je naprosto šílený nápad, ale přesně z toho důvodu vlastně původně vznikl,“ nechal se slyšet sám John Hennessey, zakladatel továrny na pojízdné šílenosti. „Postavíme pouze tři exempláře a je dost dobře možné, že půjde o vůbec nejexkluzivnější a také nejdražší pickup na světě.“

Celým jménem Hennessey Mammoth 6x6 je dosud největší a nejvýkonnější pickup, který společnost Hennessey Performance Engineering kdy postavila. „Mamut“ ve velkém těží ze zkušeností na dílech jako VelociRaptor nebo Goliath, ovšem žádný z nich nepoháněl 7,0l přeplňovaný motor Hellephant od tuningové divize Mopar. Výkonnostní specifikace jako zrychlení nebo maximální rychlost nám bohužel nejsou známy. A uznáváme že mohli do světa pustit více fotografií, než jen tu jednu focenou z profilu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.