Hlavní obsah

1000koňový V8 motor Mopar byl vyprodaný za pouhé dva dny

Foto: Mopar/Dodge
7. 5. 2019

Před několika měsíci proběhla v americkém Las Vegas velkolepá tuningová akce s názvem SEMA Show. V rámci ní představila firma Mopar spolu se značkou Dodge osmiválcový agregát, jehož výkon vyšroubovala na 1 000 koní. Prakticky jde o stavebnici, kterou si mohl koupit kdokoliv, kdo chtěl. A zájemci se seběhli opravdu rychle. Dnes už je vyprodáno.

Článek

Je zajímavé sledovat rozdíly v tom, co by na silnicích a v našich životech rády viděly úřady a všechny možné organizace, dále v tom, co se na základě toho snaží nabízet automobilky a v neposlední řadě v tom, co vlastně řidiče oslovuje a po čem prahnou. Ze všech stran se na nás valí elektromobilita, hybridní technologie, snahy o čisté ovzduší, zákazy vjezdu do měst a informace o tom, že velkým motorům zvoní hrana, když některé automobilky se jich vskutku postupně vzdávají, případně je přeměňují na hybridní pohon. Vedle toho se ale najdou tací, kteří si o nějaké elektromobilitě myslí své, jdou proti proudu i současným tlakům, přičemž mají úspěch. A bez nadsázky opravdu velký úspěch!

Přesně mězi takové odvážlivce patří Mopar, který ruku v ruce s automobilkou Dodge v rámci SEMA Show představil plnotučnou V8 o objemu 7 litrů, jejíž výkon je rovných 1 000 koní a točivý moment vpravdě mamutích 1 288 Nm. Jde o pohonnou jednotku, ze které by se některým europoslancům možná zamotala hlava, ale zákazníci jsou nadšení a Moparu za ni trhají ruce. A to nejen proto, že jde o něco, čemu se opravdu ještě dá říkat motor, ale hlavně proto, že ho výrobce nabízí prakticky v krabici a je výlučně na zákazníkovi, do jakého auta ho nakonec namontuje. A vzhledem k tomu, že takové zástavby jsou v Americe nejen populární, ale také naprosto legální, po téhle V8 se jen zaprášilo.

Hellephant, jak se agregát jmenuje, byl v nabídce pouhé dva dny a už musel být stažen. Zákazníků se totiž nahrnulo obrovské množství, a tak byly předobjednávky v tuto chvíli zastaveny. Zatím není jasné, kolik kusů tohoto agregátu nakonec vznikne, ale spekuluje se o stovce, přičemž jeden vyjde na 30 000 dolarů, tedy bezmála 700 000 korun. Součástí balení pak je jednotka jako taková, ale také olejová vana, škrticí klapka, vodní čerpadlo, setrvačník nebo i vstřikovač paliva. Každá jednotka se vyrábí ručně a její výroba zabere hodně času. I proto výrobce zatím objednávky zastavil, neboť nechce připustit, že by zákazníci čekali nepřiměřeně dlouho, ačkoliv už složili zálohu. Tomu se říká férový přístup, co myslíte?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama