Hlavní obsah

1000koňový V8 motor Mopar byl vyprodaný za pouhé dva dny

Foto: Mopar/Dodge
7. 5. 2019

Před několika měsíci proběhla v americkém Las Vegas velkolepá tuningová akce s názvem SEMA Show. V rámci ní představila firma Mopar spolu se značkou Dodge osmiválcový agregát, jehož výkon vyšroubovala na 1 000 koní. Prakticky jde o stavebnici, kterou si mohl koupit kdokoliv, kdo chtěl. A zájemci se seběhli opravdu rychle. Dnes už je vyprodáno.

Článek

Je zajímavé sledovat rozdíly v tom, co by na silnicích a v našich životech rády viděly úřady a všechny možné organizace, dále v tom, co se na základě toho snaží nabízet automobilky a v neposlední řadě v tom, co vlastně řidiče oslovuje a po čem prahnou. Ze všech stran se na nás valí elektromobilita, hybridní technologie, snahy o čisté ovzduší, zákazy vjezdu do měst a informace o tom, že velkým motorům zvoní hrana, když některé automobilky se jich vskutku postupně vzdávají, případně je přeměňují na hybridní pohon. Vedle toho se ale najdou tací, kteří si o nějaké elektromobilitě myslí své, jdou proti proudu i současným tlakům, přičemž mají úspěch. A bez nadsázky opravdu velký úspěch!

Přesně mězi takové odvážlivce patří Mopar, který ruku v ruce s automobilkou Dodge v rámci SEMA Show představil plnotučnou V8 o objemu 7 litrů, jejíž výkon je rovných 1 000 koní a točivý moment vpravdě mamutích 1 288 Nm. Jde o pohonnou jednotku, ze které by se některým europoslancům možná zamotala hlava, ale zákazníci jsou nadšení a Moparu za ni trhají ruce. A to nejen proto, že jde o něco, čemu se opravdu ještě dá říkat motor, ale hlavně proto, že ho výrobce nabízí prakticky v krabici a je výlučně na zákazníkovi, do jakého auta ho nakonec namontuje. A vzhledem k tomu, že takové zástavby jsou v Americe nejen populární, ale také naprosto legální, po téhle V8 se jen zaprášilo.

Hellephant, jak se agregát jmenuje, byl v nabídce pouhé dva dny a už musel být stažen. Zákazníků se totiž nahrnulo obrovské množství, a tak byly předobjednávky v tuto chvíli zastaveny. Zatím není jasné, kolik kusů tohoto agregátu nakonec vznikne, ale spekuluje se o stovce, přičemž jeden vyjde na 30 000 dolarů, tedy bezmála 700 000 korun. Součástí balení pak je jednotka jako taková, ale také olejová vana, škrticí klapka, vodní čerpadlo, setrvačník nebo i vstřikovač paliva. Každá jednotka se vyrábí ručně a její výroba zabere hodně času. I proto výrobce zatím objednávky zastavil, neboť nechce připustit, že by zákazníci čekali nepřiměřeně dlouho, ačkoliv už složili zálohu. Tomu se říká férový přístup, co myslíte?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.