Hlavní obsah

Falcon F7: Pouhých sedm na světě a teď může být váš

Foto: Cars & Bids

Slyšeli jste o něm? Falcon F7 uměl z nuly na sto za 3,3 vteřiny! Vzniklo však pouze sedm kusů

Dlouho jsme tu neměli téma „Odvážné projekty“ – projekty ambiciózních výrobců, kteří vlastně měli poměrně slušný potenciál narušit zaběhnuté pořádky a postavit se zavedeným značkám jako Ferrari, Lamborghini apod. Ovšem jen zlomku z nich se to opravdu povedlo. Jedním z těch, kteří neuspěli (bohužel, či bohudík?), je také tento sporťák Falcon původem z USA.

Článek

Snad každý druhý kluk v určité fázi svého života alespoň na chvíli zatoužil založit vlastní automobilku – ta moje se jmenovala „Infernus“ a jejím znakem byl hořící smaragd. Naneštěstí se však všechny nákresy prvního konceptu jménem „Project Inferno“ ztratily během stěhování, a sny tak vzaly za své. Najde se však jeden nebo možná dva muži, kteří tento klukovský sen dokázali zhmotnit v realitu a postavit se elitě automobilového průmyslu. Americká automobilka Falcon k nim však bohužel nepatří.

Foto: Cars & Bids

Falcon F7 měl být jedním z přímých konkurentů Ferrari a Lamborghini

Bohužel to nezachránila ani „šťastná“ sedmička v názvu jejich prvního a posledního modelu, přesto se toto číslo stalo sporťáku Falcon osudným – vzniklo totiž přesně sedm kusů. Jeden z nich, konkrétně pořadové číslo 3, je momentálně na prodej a ve své době šlo o vůz sloužící především k prezentování na výstavách, případně tu a tam k nějaké té předváděcí jízdě. Tento konkrétní vůz se objevil v roce 2014 na autosalonu v Detroitu a dokonce vystupoval v dokumentu „How it’s made: Dreamcars“ na kanálu Discovery.

Dobrá zpráva je, že dnes prakticky zaniklá automobilka servisovala vůz od vyrobení až do dnešních dní, takže je ve velmi slušném stavu – došlo tu dokonce na výměnu spojky a hřídele nápravy. Kdyby to někoho zajímalo, tak přes zmíněnou spojku a hřídel jde na zadní kola výkon 7,0l osmiválce Chevrolet, který dobře známe z typu Corvette Z06 generace C6. Motor byl upraven společností Lingenfelter, a výkon se tak zvýšil na 620 koní a 793 Nm točivého momentu. Převodovka je pochopitelně šestistupňový manuál, ovšem zde s odkrytou kulisou řadicí páky, právě jako u řady tradičních supersportů.

Vůz jezdí na 20palcových kovaných kolech od firmy Forgeline, kvalitní ovladatelnost slibuje nastavitelné odpružení od renomované společnosti Penske. V případě potřeby se může odmontovat střešní díl karoserie, přesně jako u zmíněné Corvette.

Technologie vozu není vlastně vůbec špatná – pod tou sympatickou, leč místy nedotaženou karoserií, se ukrývá monokokové šasi z kombinace hliníku, karbonu a kevlaru. Díky pohonu zajištěnému hrubiánským osmiválcem uměl Falcon zrychlit z nuly na stovku za 3,3 vteřiny, což je dost slušné na auto bez rodokmenu. Jak ostatně napovídá historie vozidla, díky faktu, že šlo více méně o „předváděčku“, jedná se o zachovalý kus a ani nájezd není nikterak velký – pouze 3 300 mil, tedy nějakých 5 300 kilometrů.

Falcon Motorsports, firma založená americkým designérem Jeffem Lemke, údajně vypustila do světa celkem dva modely – kromě F7 ještě typ F5. Firma se sídlem v Michiganu vznikla v roce 2009 a již v roce 2010 představila první prototyp. Jeho pohon zajišťoval atmosférický osmiválec LS7 o výkonu mezi 620 a 680 koni, přesné číslo není známo. Díky nízké hmotnosti 1 250 kilogramů uměl zrychlit na stovku za čas lehce přes tři sekundy, vůz však celkově sesbíral spíše negativní ohlasy jak od laické, tak odborné veřejnosti. Šušká se, že vznikla i přeplňovaná verze s výkonem okolo 1 100 koní, která údajně zvládla stovku za 2,7 vteřiny. Tu však nikdy nikdo naživo neviděl...

Reklama

Související témata:
Načítám