Hlavní obsah

Dnes se draží skvosty! Peugeot-Citroën-DS uklízejí inventář

Foto: Aguttes

Držte si peněženky, muzeum L'Aventure dělá velký úklid a prodává řadu skvostů

Přišla bída na domácí? Ale kdeže, to jen muzeum skupiny PSA (dnes Stellantis) L'Aventure dělá pravidelný úklid v inventáři. To víte, jde o živý proces, kdy se nové kousky přikoupí a jiné zase odprodají, pořád dokola. Už dnes, tedy 19. září 2021 v 15:00, si budete moci vydražit obyčejnější vozy, ale i skutečně extrémně vzácné rarity s odhadovanými cenami mířícími do několika milionů korun. Mrkněte na výběr toho nejzajímavějšího, co půjde koupit.

Článek

Kdo by čekal slávu nebo velká tisková prohlášení, byl by patrně z příprav na dnešní aukci zklamán. Muzeum skupiny PSA (dnes Stellantis) L'Aventure zkrátka jednou za rok uspořádá výprodej, aby se zbavilo jedněch kousků a mělo místo pro nové. Jde o takový pravidelný koloběh, mající za úkol oživit expozice i depozitáře. Nutno ovšem dodat, že ty největší klenoty zůstávají doma a do prodeje nejspíše nikdy nepůjdou a také zmiňujeme, že některé nabízené vozy pochází z rezerv a depozitů ostatních muzeí či sběratelů.

Foto: Aguttes

Mezi draženými veterány je i vzácný Citroën DS 21 z Chapronových dílen

Právě dnes se v prostorách hlavní haly konzervatoře Citroënu uskuteční pod taktovkou aukčního domu Aguttes další taková dražba, která mimo obyčejnějších kousků nabídne i pár veteránských rarit včetně otevřeného kabrioletu DS 21 z dílen Henriho Chaprona, jehož vyvolávací cena začíná na částce 4,8 milionu Kč. Pokud máte raději modernu, jistě vás nadchne dakarská 3008 po Sébastienu Loebovi, za kterou by muzeum rádo dostalo nejméně 15,2 milionu korun.

Celkově se bavíme o 125 položkách, z čehož 68 z nich tvoří vozidla značek Peugeot, Citroën a DS, zatímco ty zbylé zahrnují různé letáky, loga, modely, literaturu, vývěsky, sedačky nebo kombinézy. Pojďme se tedy podívat na to nejzajímavější, co dnes půjde koupit.

Tracteur André Citroën (1919)

Jde o jeden z prvních projektů André Citroëna, který měl sloužit francouzským vinařům hned po první světové válce. Traktor se čtyřválcovým motorem z modelu Type A vznikl mezi lety 1919 a 1920 v počtu asi 100 kusů, nicméně samotného Citroëna nadšení ze zemědělské techniky brzy opustilo, jelikož byl plně zaměstnán vývojem automobilů. V aukci bude plně pojízdný kus s původní pohonnou jednotkou a očekává se, že půjde do světa za cirka 63 až 88 tisíc korun. Aby ne, když těchto traktorů je na světě už asi jen 5 nebo 6.

Foto: Aguttes

Tracteur André Citroën (1919)

Peugeot 404 Cabriolet (1967)

Milovníci restaurování pozor, za 126 až 380 tisíc korun můžete získat tenhle dochovaný kabriolet od Peugeotu z roku 1967. Vůz s nájezdem 52 tisíc kilometrů byl původně modrý, avšak dnes obléká krémový kabát. Aukční síň upozorňuje na přítomnou korozi a nutnost nemalých investic do renovace.

Foto: Aguttes

Peugeot 404 Cabriolet (1967)

Citroën Traction 7 C Cabriolet (1937)

Další restaurátorský tip může být tenhle vzácný Citroën Traction 7 C v provedení kabriolet, který má už od roku 1976 jednoho majitele. Sběratel se sice renovace ujal, ale projekt před pár lety vzdal a nyní polotovar posílá do prodeje. Motor a vybrané komponenty jsou součástí balení, nicméně pár dílů zkrátka chybí. I tak je konečná cena odhadovaná na 500 až 760 tisíc korun, možná i z toho důvodu, že dle informací od Citroënu je na světě asi jen 450 kabrioletů Traction.

Foto: Aguttes

Citroën Traction 7 C Cabriolet (1937)

Citroën DS 21 Cabriolet Chapron (1968)

Vraťme se do poloviny 60. let na pařížský autosalon, kde si jistý švédský pár prohlíží kabriolet Citroën DS 21 Chapron a na první pohled se zamiluje. Dokonce natolik, že u švédského dealera Citroënu udělá objednávku a čeká, až 4. 10. roku 1967 vůz dorazí do dílen slavného karosáře Henriho Chaprona, který modelu přiřadí číslo 9 173.

Foto: Aguttes

Citroën DS 21 Cabriolet Chapron (1968)

Vůz od té doby však vystřídal několik majitelů, byl vícekrát lakován, nicméně je ověšen raritními originálními doplňky včetně unikátního zadního nárazníku. Není tedy vůbec divu, že velice zachovalý a vzácný automobil startuje od 4,8 milionu korun, ovšem finální částka může vystoupat klidně o milion výše.

Foto: Aguttes

Citroën DS 21 Cabriolet Chapron (1968)

Citroën Type H Camping Car Barou (1953)

Ikonický typ H uvedený v roce 1947 sice vznikl v počtu přesahujícím půl milionu kusů, nicméně sehnat dnes model v dobrém stavu je skutečně umění. Obzvláště pokud jde o stylovou obytku Barou, jakou si můžete pořídit i vy, ovšem nejméně za vyvolávací jeden milion korun.

Foto: Aguttes

Citroën Type H Camping Car Barou (1953)

Uvnitř na vás čeká nádech 50. a 60. let, panoramatická střecha, koženka, linoleum, plynový sporák, lednička, toaleta, umyvadlo, zásobník na 100 litrů vody nebo výsuvná postel. Rozhodně jde o velmi vzácný retro-karavan, ke kterému dostanete navíc i stylový přívěsný vozík.

Foto: Aguttes

Citroën Type H Camping Car Barou (1953)

Citroën 2 CV Charleston (1990)

Jde o nové (!) vozy s nájezdem 9 km (šedý) a 18 km (červený), které nebyly nikdy registrovány. Obě dvě kachny jsou ve 100% stavu bez známek opotřebení, vše je deklarované jako původní včetně vzduchu v pneumatikách (ano, prý nikdy nebyly huštěny). A co víc, k vozidlům dostanete také originální dokumenty pro přihlášení. Máte zájem? Připravte si 1,26 až 1,77 milionu korun.

Foto: Aguttes

Citroën 2 CV Charleston (1990)

Peugeot 306 „Écume des Jours“ (2012)

Jde o speciální vozidlo postavené pro film „Écume des Jours“ (Pěna dní), který vznikl na motivy stejnojmenné knihy Borise Viana, takže se díváte na skutečnou hvězdu stříbrného plátna. Původně modrá, ale pro účely natáčení přemalovaná 306 byla upravena tak, aby místo kapoty nosila páté dveře. Byť tento unikát vyžaduje jen drobné designérské retuše, odhaduje se, že do světa půjde za 88 až 164 tisíc korun.

Foto: Aguttes

Peugeot 306 „Écume des Jours“ (2012)

Peugeot 205 GTI Mi 16 (1988)

Krom dvou klasických 205 GTi s nízkým nájezdem se bude dražit také unikátní model přestavěný dílnou úpravce Kurta Gutmanna. Ten vylepšil tovární devatenáctistovku na výkon 160 koní, přidal modrý lak, bodykit, bílé ráfky, kožené čalounění nebo červené koberce. Optimalizace se dočkalo rovněž nové odpružení, přední brzdy, spojka, výfuk. Pouze 900 kg vážící Peugeot 205 GTI Mi 16 patří mezi extrémní rarity, přičemž odhadovaná cena je půl milionu až jeden milion korun.

Foto: Aguttes

Peugeot 205 GTI Mi 16 (1988)

Peugeot 3008 DKR Maxi Ex-Sébastien Loeb (2017)

Chcete dakarskou mašinu, se kterou závodil sám Sébastien Loeb? Není problém, bude se dražit! Na chuť by vám jistě mohl přijít 350koňový třílitrový šestiválcový diesel se dvěma turby umístěný uprostřed, doplněný o šestirychlostní sekvenční převodovku posílající točivý moment 800 Nm výhradně na zadní kola. Jelikož jde o závodní speciál, levný rozhodně nebude. Cenová představa? 15,2 až 17,7 milionu korun.

Foto: Peugeot

Peugeot 3008 DKR Maxi Ex-Sébastien Loeb (2017)

Citroën Sbarro Espera Berlingo 6-roues „Croisière Jeune“ (2000)

Jestliže je vám klasické Berlingo malé, nabízí se jedinečná možnost odkupu studentského projektu s pohonem 6x4, který debutoval roku 2000 na pařížském autosalonu. Vůz sice potřebuje mechanickou opravu, nicméně pořád půjde o jednu z nejlevnějších „šestikolek“ na trhu. Očekávaná cena je totiž 150 až 253 tisíc korun.

Foto: Aguttes

Citroën Sbarro Espera Berlingo 6-roues „Croisière Jeune“ (2000)

V nabídce budou zajisté i další vozy, jmenovitě třeba žlutý Citroën Type C 5HP, Peugeot 201 T, Peugeot 203 Cabriolet, Peugeot 301 C, Peugeot 504 V6, Citroën Méhari, Citroën SM, řada modelů DS, Citroën BX i CX, rallyové 206 nebo 406 a také filmové MPV Peugeot 807 Michel Vaillant. Ostatně mrkněte na výběrovou galerii níže.

Tak či onak jde o jedinečnou příležitost, jak si pořídit originální vozy s nízkými nájezdy prověřené skutečnými odborníky. Kolikrát se bavíme o životní možnosti, jak ten či onen kousek získat, jelikož spousta z nich už zkrátka neexistuje. Ovšem který z nich byste brali vy? Napište nám do komentářů pod článek, jaký model vás zaujal a proč.

Reklama

Načítám