Hlavní obsah

Divoká Pagani Huayra BC je nyní ještě divočejší!

Foto: Pagani Automobili

Pagani představuje sportovní paket pro typ Huayra BC, který stejně jako u „standardní“ Huayry ponese jméno Pacchetto Tempesta

10. 8. 2021

Spousta motoristů si ráda připlácí za takzvané „sportovní pakety“ – ať už jde o majitele Škodovek, Hyundaiů, Audi, BMW či Mercedesů. Auto s ním vypadá šik a samozřejmě i trochu sportovně, navíc neznalci si myslí, že máte v garáži pravou sportovní verzi. A komu se nechce utrácet za celé pakety, tak si na internetu pořídí alespoň „sportovní“ odznáčky. Věděli jste ale, že pojem „sportovní paket“ se může týkat i takového auta, jako je vůz od italské automobilky Pagani?

Článek

Jmenuje se „Pacchetto Tempesta“ a týká se konkrétně modelu Huayra BC. Jen ve zkratce – Huayra je nástupce slavného modelu Zonda a na počest starého přítele Bennyho Caioly se Pagani rozhodl pro označení sportovní verze supersportu Huayra, jakkoliv to slovní spojení zní zvláštně, použít právě jeho iniciály. Jinými slovy – Huayra BC je něco jako Huayra RS. V podstatě. Ale neberte nás prosím za slovo…

Foto: Pagani Automobili

Paket zahrnuje aerodynamickou optimalizaci, vylepšení podvozku a vyšší výkon 6,0l V12 twin-turbo z dílen AMG

Pro případ, že jste v pubertě neměli na dovolené italskou známost, Pacchetto Tempesta se překládá jako „Paket Bouře“, i když možná lépe zní spíš „Storm Pack“ v angličtině. A samozřejmě, že tento paket posouvá Huayru BC ještě o kus dál a umocňuje prožitek z řízení. To by přece nebyl Horacio Pagani!

V prvé řadě jde o aerodynamickou optimalizaci. Přepracováno bylo zadní křídlo, na které teď navíc navazuje stabilizační aerodynamická „ploutev“. Splitter předního nárazníku také doznal několika změn, aby vzduch směřující pod auto méně vířil, a zvýšil se tím přítlak. Mírných úprav se dočkal ale i podvozek, a to za účelem, světe div se, pohodlnější jízdy. Dokonce tu přibyl i režim pro komfortní jízdu „Soft Driving“.

Všechny tyto informace jsou sice moc hezké, každého druhého čtenáře tu už ale od prvního odstavce zajímá, o kolik stoupl výkon. Nebudeme vás napínat, vůz má pod kapotou 827 koní a 1 100 Nm točivého momentu oproti původním 764 koním a 1 000 Nm. V Pagani toho docílili novým sáním a také novým výfukem, který teď nemá jen čtyři typické koncovky výfuku ve formaci po dvou nad sebou, ale má jich hned šest. Vážně – ty zbylé dvě jsou schovány v podlaze auta a spolupracují se zadním difuzorem.

Pokud jste si už ale pořídili „klasickou“ Huayru BC, nezoufejte – ve fabrice vám rádi namontují kompletní Pacchetto Tempesta paket i dodatečně. Naživo bude tato „výbava“ představena na akci „Car Week“ v americkém Monterey společně s klíčovými komponenty okruhové Huayry R, která byla představena poměrně nedávno.

Reklama

Sdílejte článek