Hlavní obsah

Kromě futuristického designu ukázal Vision O novinku, která by se nám líbila i v ostatních škodovkách. Dočkáme se?

Foto: Škoda Auto
2:48
2:48

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Šokující koncept Škoda Auto vzbuzuje mnoho emocí – části obecenstva se nelíbí, ta druhá, pro automobilku naštěstí početnější, ho naopak miluje. Vedle mnoha designových novinek ukazuje taky jeden prvek, který se nejspíš rychle rozšíří i do ostatních modelů.

Článek

Klaus Zellmer, současný šéf automobilky Škoda, sliboval před představením Vision O kontroverzní design a koncept ho skutečně doručil. Od naprosto nové masky s velmi specifickým světelným podpisem přes hladké boky s dlouhou plochou prosklení a sebevražednými dveřmi odkrývajícími inovativní interiér až po aerodynamicky prohnutou záď ozdobenou „téčky“ koncových svítilen. Na škodovku vážně neobyčejně odvážný a neokoukaný design.

Foto: Škoda Auto

Vision O: Škoda, jak ji neznáme. Odvážná. Futuristická. Cool.

To platí i pro vzdušný interiér s velmi minimalistickým pojetím, který se chytá módy obřího tabletu uprostřed orientovaného na výšku. Vision O však vedle něj nenápadně představila ještě jeden prvek, který jsme u žádné škodovky dosud neviděli - a který se na rozdíl od sebevražedných dveří do produkce nejspíš dostane.

Foto: Škoda Auto

Moderní pojetí interiéru je světlé a vzdušné, přitom se v tradičním duchu nezapomíná ani na ergonomii a praktičnost.

Jde o širokoúhlý informační panel (Škoda Horizon displej) pod čelním sklem přes celou šířku interiéru (měří přesně 1,2 metru). Ten nejenže vypadá stylově, ale má i praktické výhody. Především řidiči zobrazuje informace přímo v zorném poli, takže je má vždy na očích, aniž by se musel rozhlížet po interiéru a přeostřovat – a ztrácet tak cenné sekundy pozornosti, které by měl věnovat silničnímu provozu.

Foto: Škoda Auto

Horizontální displej pod hranou čelního skla by měl přinášet výhodu v zobrazování informací přímo v zorném poli řidiče.

Před řidičem by měly být vždy informace o jízdě, jeho další segmenty by měly být konfigurovatelné – mohli byste si tak zobrazovat informace o navigaci nebo přehrávaných médiích, mít dostupného digitálního asistenta nebo kalendář s úkoly. Škoda navíc slibuje, že množství informací si bude každý řidič moci přizpůsobit, aby jimi nebyl zahlcen a ztratil tak soustředění.

Foto: BMW

Podobný informační koncept prezentovatovalo již dříve BMW iX3.

Tenhle koncept se nám líbí, protože by mohl opravdu fungovat a přinášet řidiči něco skutečně přínosného. Ostatně mladoboleslavská automobilka není první, kdo s ním přichází. Pomineme-li poněkud neergonomický i-Cockpit od Peugeotu a opravný pokus Toyoty, tak první tuto technickou inovaci představil Citroën C3 v podobě velmi jednoduchého informačního pruhu, následovalo BMW iX3 s výrazně propracovanějším konceptem.

Právě tomu se podobá i pojetí Škody s jediným rozdílem – v případě Citroënu i BMW šlo o projekci, Vision O má fyzický displej. Projekce nemusí mít tak dokonalý a detailní obraz, ale displej bez stínítka se zase může lesknout, špinit. Co bude v praxi lepší, to teprve uvidíme…

Načítám