Článek
Škodovka nás na vizi elektrického kombíku lákala několika upoutávkami, až teď se ale koncept Vision O představil novinářům a veřejnosti na mnichovském autosalonu v celé své kráse.
Vize supermoderní škodovky má rozměry 4 850 x 1 900 × 1 500 mm. Ač se tedy všeobecně předpokládá, že jde o nástřel příští Octavie, svou délkou má blíže k Superbu. Navíc je širší a nižší než oba sourozenci, díky čemuž má rozkročený postoj a zároveň nízkou siluetu pro optimální aerodynamiku.
Ta ostatně byla při stavbě konceptu velkým tématem. Auto dostává aktivní žaluzie, kanály k odvodu vzduchu ke kolům, ventilační otvory, aerodynamická kola, zapuštěné kliky dveří nebo skryté stěrače.

Líbí? Nelíbí? Dejte vědět v anketě dole!
Design je nejnovější evolucí jazyka Modern Solid a nutno říct, že Vision O vypadá vážně futuristicky. Čistá karoserie bez designových kudrlinek, hravé tvary světel, B sloupek, který má připomínat háček nad písmenem Š… a ano, vidíte správně, nabíjecí porty na obou stranách. Vision O mimochodem disponuje možností nabíjet další elektrická zařízení, případně může posloužit jako externí zdroj vaší domácnosti.

Toto otevírání dveří do série nejspíše nezamíří…
Minimalismus hraje prim také v kabině, kde najdeme hlavní, vertikálně umístěný displej uprostřed. Ten ale doplňuje ještě horizontální obrazovka o délce přes 1,2 metru, která má ty nejdůležitější informace promítnout přímo v zorném poli řidiče.

Zavazadlový prostor pojme od 650 do 1 700 litrů. Na jeho boku najdeme i schránku na dobíjecí kabel.
Mezi další lákadla kabiny patří bio-adaptivní osvětlení ladící interiér podle denního světla, Laura povýšená na osobní AI asistentku, přenosný bluetooth reproduktor, čistič obrazovky, schránka na kabely nebo integrovaná lednička. Ale hlavně - návrat tradičních fyzických ovladačů! Pokud se tohle řešení objevuje už v supermoderním konceptu, je velmi pravděpodobné, že se jej dočkáme i v sériovém autě. Hurá!
Co by to bylo za škodovácký koncept, kdyby se šetřilo udržitelnými materiály. Potahy sedadel jsou z recyklovaného plochého úpletu PES, podlaha z upcyklované kůže (odpad z výroby), opěrky hlavy zase vytiskla 3D tiskárna z odolného ekologického materiálu s bezodpadovou výrobou.

Škodovka s vestavěnou AI umí řadu věcí. Třeba na dálku připravit zavazadelník na převoz dlouhých předmětů (automaticky sklopí sedačky).
Myslí se i na pokročilé funkce autonomního řízení, podle tvůrců zvládá Vision O všechny řidičské úkony vyjma jízdy za náročných podmínek, třeba za silného deště a nízké viditelnosti.
Tajemstvím však zatím zůstávají veškeré technické podrobnosti, mladoboleslavští nezmiňují výkon, kapacitu baterie ani dojezd. Víme jen, že novinka bude stát na příští generaci elektrického platformy VW a její sériová výroba je plánována v příštím desetiletí.