Hlavní obsah

Testy: Audi S6 Avant – když běžný manažerský koráb nestačí

Foto: Jakub Deml
11. 12. 2019

Audi A6 Avant je snem korporátních manažerů. Takových těch, kteří mají pocit, že jsou až moc úspěšní a důležití na to, aby jezdili superbem nebo passatem, zároveň ale vědí, že na ředitelské křeslo to nikdy nedotáhnou. Přesně ti pak chtějí, aby okolí vědělo, že mají na to jezdit „pořádným autem”. Audi pro takové, ale nejen pro ně, připravilo ještě něco navíc, a sice model S6. Ten je přiostřenou verzí „á-šestky“ a pozornostichtiví manažeři by měli zbystřit…

Článek

Úvod je samozřejmě tak trochu nadsázkou. Tohle by si jeden z nejúspěšnějších modelů značky zcela jistě nezasloužil. Ve skutečnosti to není auto pro pozéry, ale pro ty, kteří chtějí pověstnou německou kvalitu, pohodlí, bezpečnost a osvědčený design. A to vše Audi A6 splňuje. Je to prověřený vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, kvalitními materiály uvnitř a s jistou dávkou prémiovosti.

A sportovnější S6 tohle všechno posouvá ještě o kousek dál. Vzhledem se neliší od „á-šestky“ nijak výrazně, ale i ty na první pohled detaily dělají z tohohle auta mnohem prémiovější zboží. Červené třmeny brzd, velká sportovní kola, brutální čtyři koncovky výfuku nebo decentní spojlery činí z manažerského kombíku opravdu žhavé zboží.

Kdybych si mohl vybrat, asi bych S6 chtěl v té krásné audinovsky červené, namísto méně výrazné šedé Daytona. Ta je ovšem ideální pro ty, kteří nechtějí na první pohled příliš vyčnívat z davu, přesto ale touží po ostřejší verzi, nad kterou znalci pozvednou obočí a méně přejícní spoluobčané tiše závidí. Hezké jsou i drobné detaily na autě, ať už je to „hra světel” při odemčení či zamčení vozu nebo některé stále velmi nadstandardní prvky příplatkové výbavy, například praktické noční vidění.

Foto: Jakub Deml

Šedá barva na ulici nebije do očí, přesto auto díky sportovním doplňkům snadno zaujme

A ani interiér pochopitelně nezklame. Kdo zná Audi, ví, co očekávat. Kvalitní materiály, nádech luxusu i spousta technologií – to vše najdete v kokpitu S6. Na první pohled zaujmou dva dotykové displeje nad sebou, ten horní nabízí ovládání navigace, multimédií, telefonu i nastavení vozu, spodní ovládá převážně klimatizaci. Nechybí ani virtuální kokpit, který umí mezi budíky zobrazovat i navigaci, nebo head-up displej. V noci pak zaujme ambietní osvětlení, které skvěle dokresluje atmosféru vozu.

S6 Avant rozhodně patří k těm větším vozům, a to je znát i uvnitř. Na nedostatek prostoru si nelze stěžovat ani vpředu, ani vzadu. Dobrý dojem z interiéru podtrhují i pěkná kožená sedadla s logem sportovní řady S, která poskytují dostatek pohodlí pro delší cesty, ale i dobrou boční oporu v zatáčkách. V neposlední řadě je třeba pochválit rozměry zavazadlového prostoru, který nabízí velmi slušných 565 litrů, při sklopení zadní řady sedadel dokonce 1 680 litrů.

Foto: Jakub Deml

Objem zavazadlového prostoru uspokojí i ty nejnáročnější milovníky velkorysých kombíků

Pod kapotou se nachází úplně nový motor, a sice přeplňovaný šestiválcový třílitr, který možná trochu překvapivě nejezdí na benzin, ale nově na naftu. Nabízí krásných 350 koní a hned 700 Nm točivého momentu, což zajišťuje dostatečnou hnací sílu i pro takhle velké a těžké auto. Po sešlápnutí plynového pedálu až na zem jste tak odměněni monstrózní akcelerací a dech autu nedochází ani poté, co ručička na tachometru mine stovku, ba ani vyšší hodnoty. Auto je navíc tzv. mild-hybrid, využívá tedy elektrickou energii z 48voltového bateriového systému, díky němuž umí v rychlostech mezi 55 až 160 km/h „plachtit” při sundání nohy z plynu. Kromě toho elektřina pohání kompresor, který pomáhá turbodmychadlu zejména v nízkých otáčkách při rozjezdech a snižuje tak prodlevu turba po sešlápnutí plynového pedálu. Tenhle motor je zkrátka jeden z nejlepších a nejpropracovanějších dieselů na trhu.

Díky pohonu všech kol má S6 Avant velmi dobrou trakci a je dobře ovladatelná. Umí být opravdu hodně rychlá, ale díky vyšší hmotnosti (auto váží 2 tuny) jí občas chybí mrštnost a lehkost v technických pasážích. Těžko ale na trhu najdete jiné dvoutunové auto, které by tyto aspekty splňovalo. V neposlední řadě je třeba vyzdvihnout i zvuk auta – ten není nijak přehnaný, zejména v dynamickém režimu je ale příjemně basový a dobře zní nejen uvnitř v kabině, ale i venku. Samozřejmě se z velké části jedná o elektronickou kulisu, na rozdíl od jiných vozů, ale zní uvěřitelně a vkusně.

Kombinovanou spotřebu udává výrobce 6,5 litru na 100 kilometrů, což se ale obáváme, že není možné v běžném provozu splnit. Pod osm litrů se však při troše snahy nejspíš vejdete, my jsme během testu jezdili za deset litrů.

Foto: Jakub Deml

Díky silnému motoru uhání „es-šestka“ jako o život, se spotřebou se však pod osm litrů dostanete jen s obtížemi

Jak tedy Audi S6 Avant shrnout? Pokud se vám líbí A6, ale chtěli byste přece jen něco exkluzivnějšího, S6 je přesně to, co hledáte. Nabízí spoustu prostoru i pohodlí, osvědčený design, ale zároveň umí překvapit sportovnějším vzhledem i podávanými výkony. Na dálnici budete králem a rozhodně nezapadnete do šedi manažerského průměru. A to ani v námi testované šedé barvě.

Samozřejmě je tu ještě nejnadupanější verze RS6 pro ty, kteří chtějí (nebo „nutně potřebují”) mít za každou cenu to nejlepší, nejsilnější a nejbrutálnější. Ta ale začíná na 3 104 900 korunách včetně DPH. Námi testovanou S6 Avant pořídíte v základu o milion levněji, konkrétně za 2 108 900 Kč vč. DPH – dotyčný vůz ovšem zahrnoval bohatou příplatkovou výbavu, a tak se jeho konečná cena vyšplhala na 2 889 800 Kč vč. DPH.

Technické údaje
Motoršestiválcový vznětový se systémem vstřikování common-rail, uložený vpředu
Zdvihový objem2 967 cm3
Plněníturbodmychadlem
Výkon257 kW (349 koní) při 3 850 ot./min.
Točivý moment700 Nm při 2 500 až 3 100 ot./min.
Převodovkaosmistupňová automatická tiptronic
Pohonvšech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem
Pohotovostní hmotnost2 095 kg
Akcelerace 0-100 km/h5,1 sekundy
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)8,5 l/100 km
Objem palivové nádrže73 litrů
Kola a pneumatiky255/40 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 954/2 110/1 445 mm
Rozvor2 928 mm
Objem zavazadlového prostoru565 litrů
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama