Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Podcast
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Ojetá auta
Podcast
Reportáže
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
Nová auta
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Testy
Youngtimery a veterány
Youngtimery a veterány
Hlavní obsah
Článek
Youngtimery a veterány
Ford Model A – Klasika jak z gangsterky
Reflektory pročísnou temnou chicagskou uličku, zasvítí červená tečka popotáhnutí z doutníku. Chlápek v balóňáku se otáčí, ale už do prsou schytává plnou dávku z kulometu, Fordka akceleruje, gangster se zase souká okýnkem zpátky a nepohodlný svědek padá s překvapeným výrazem do louže, zatím co se jeho rudě potřísněný klobouk kutálí k pohaslé pouliční lampě… Ne, tak dramatická projížďka se starou Fordkou není, ale vžít se do toho umí hezky.
Youngtimery a veterány
V modelu 502 byste BMW možná ani nepoznali. První poválečný německý osmiválec je baroko na kolech, automobilku málem položil
První poválečné luxusní BMW se pyšnilo velkými motory. Prapředek řady 7 dostal kvůli svým klasickým tvarům krásnou přezdívku barokní anděl a u nás nejde o příliš častý veterán.
Historie
Obří náklaďák Kolos od Tatry nesloužil jen v armádě. Drtikolka T813 měla gigantický motor a tahala i letadla. Přezdívku dostala díky filmu
Tatra T813 vznikla primárně pro potřeby armády, její schopnosti se ale hodily i v civilním sektoru, a tak sloužila nejen ve vojenských barvách. Připomeňte si její příběh.
Youngtimery a veterány
Analogové, surové, bez zbytečných kompromisů. Model 348 je za nás asi nejlepší osmiválcové Ferrari
Všichni kolem o nich mluví a my se tomu vůbec nedivíme. Malá osmiválcová Ferrari jsou stále ještě dostupná a za slušné peníze nabízejí hodně muziky – tedy zejména v případě, že máte upravené výfuky. Ale i sériové auto je moc fajn, zejména když má najeto necelých 10 000 kilometrů.
Youngtimery a veterány
Řídili jsme poslední skutečnou českou limuzínu: Tatra 700 umí být trochu záludná, ale je strašná škoda, že neuspěla
Automobilka Tatra je opravdovou českou legendou, která je stále aktivní. To je na třetí nejstarší automobilku v Evropě skvělý výsledek, jen už dělá pouze nákladní automobily. Není to ale tak dávno, co pod značkou Tatra existovala i výroba osobních aut a na jejich poslední typ se dnes podíváme.
Youngtimery a veterány
Sunbeam Tiger je takový muscle roadster. Britský sporťák je rarita, která dostala mocný americký osmiválec
Když se něco jmenuje Tiger, a navíc je to malý zářivě oranžový roadster, tak by to mohlo být hodně v pohodě. A když se navíc kolem jeho vývoje motali pánové jako Carroll Shelby a Ken Miles, tak je téměř jisté, že to bude hodně zábavná hračka.
Youngtimery a veterány
Dvoumístný roadster pro poslední letní dny? Zkuste Ford StreetKa. Stojí pár korun a svezení je super!
Vítr ve vlasech vždycky potěší. Jenže pokud nemáte sportovní roadster, ale kabriolet upravený z malého městského prcka, většinou svezení za moc nestojí. Existují ale čestné výjimky, například povedený Ford StreetKa.
Youngtimery a veterány
Žere jako prorvané a na brzdách tancuje, jinak je ale Mercury Marquis pohodlné svezení podbarvené zvukem V8
Zatím jsem neměl moc štěstí na to, řídit některý z modelů americké automobilky Mercury. Tentokrát jde naštěstí o elegantní kupé Marquis z doby těsně před ropnou krizí, která amerikám přistřihla křídla.
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
×
Auto-moto testy: Youngtimery a veterány