Článek
Legendární Škodou 120 jezdil asi každý, kdo má v občance rok výroby kolem roku 90 a níže. Především ji mnozí mají v paměti ve verzi po modernizaci v 80. letech, kdy auto dostalo hranatá přední světla.
Každopádně tuhle socialistickou krásku si vzal do parády talentovaný český designér Rostislav Prokop, který ji malinko poladil. Vlastně změnil k nepoznání.
Pohledem na dílo je vám jasné, že takhle stodvacítka je vlastně úplně jiné auto. Oficiálně třídveřový restomod s rozšířeným bodykitem, který je hozený dolů a má široká litá kola obutá na pneumatikách Yokohama Advan.

Přední nárazník? Kdepak, je tu pouze trubkový rám.
Přední nárazník nahradil trubkový rám, za nímž vidíme dva masivní chladiče. Zatmavené přední lampy rozzáří vestavěné denní svícení, nechybí v původním stylu vyvedená maska Škoda nebo nasavač na kapotě.
Čelní sklo je zčásti překryté protislunečním pruhem, malá zpětná zrcátka na bocích pak připomínají originály. Divoká „stodváca“ s širokými prahy pak disponuje ještě zapuštěnými klikami a aerodynamicky tvarovanými zadními blatníky.

Auto je snížené, rozšířené a hodně, hodně divoké.
Zadní boční okna mají překrytí, stejně jako zadní sklo nabízející typickou roletu, známou třeba ze starých německých aut. Koncová část je vůbec zvláštní, dominují ji hranatá diodová světla, prodloužené křídlo, brutální zadní difuzor nebo víko motorového prostoru, z něhož čouhá dvojice koncovek výfuku.
Vzhledem k tomu, co za chladiče najdete vpředu, tak si nemyslíme, že by vzadu pracoval tovární sériový motor 1,2 litru. Nejspíš tam bude jiný, přeplňovaný a daleko, daleko výkonnější.

A co teprve zezadu, tam je to teprve divočina!
Tenhle virtuální koncept je tedy typickým restomodem, který ukazuje klasické auto vylepšené moderní technikou. V případě Prokopovic Škody 120 Restomod Widebody navíc s notnou dávkou tuningové fantazie.