Hlavní obsah

Na prodej je Škoda Superb první generace, která měla za 23 let jediného majitele. A je se šestiválcem!

Foto: Mobile.de/BN-Mobile GmbH

Superb, vlajková loď značky Škoda, má i v nejvýkonnější verzi už několik let pod kapotou „pouze“ čtyřválec. Jde samozřejmě o turbodmychadlem přeplňovaný zážehový dvoulitr 2.0 TSI.

Článek

Tento motor v nejsilnější specifikaci v aktuální čtvrté generaci novodobého provedení modelu Superb poskytuje maximální výkon 195 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm. Liftback s ním na stovku zrychlí z klidu za 5,6 sekundy a rozjede se na 250 km/h.

Nejvýkonnější dvoulitr tak rozhodně ostudu neudělá, Superb je s ním zajímavě rychlým autem, motor navíc nabízí sympatický projev a při slušném zacházení i atraktivní spotřebu.

Přesto existují fanoušci vozu a mladoboleslavské značky, kteří by si pod kapotou vlajkové lodi dokázali představit větší jednotku s vyšším počtem válců, jež by přinesla ještě příjemnější a osobitější charakter. I když je takřka jisté, že něčeho podobného se od Škody už nedočkáme. Budoucnost totiž vidí hlavně v elektřině.

Superb přitom kdysi býval k dispozici i s šestiválcovými motory, konkrétně v první a druhé generaci. Rozloučil se s nimi s koncem druhé generace v roce 2015. Od té doby už v ceníku najdeme jen čtyřválce.

My si teď připomeneme první Škodu Superb, v německé inzerci nás totiž zaujal jeden exemplář s působivou historií, nízkým nájezdem a právě i šestiválcovým motorem.

První novodobý Superb představuje v historii mladoboleslavské automobilky výrazný mezník. Škoda totiž díky němu po dlouhých desetiletích mohla konečně nabídnout velké a reprezentativní auto.

Moderní Superb se veřejnosti poprvé ukázal na ženevském autosalonu 2001 coby studie pojmenovaná Montreux, na podzim téhož roku se začal prodávat - samozřejmě už jako Superb. Sedan stál na prodloužené verzi koncernové platformy, kterou používal i Volkswagen Passat. A využíval samozřejmě koncernovou techniku a koncernové díly. První generace novodobé Škody Superb se vyráběla do roku 2008.

Kousek na prodej, který nás zaujal, pochází z roku 2002 a pod kapotou ukrývá nejsilnější pohonnou jednotku, jaká byla pro první generaci k dispozici. Jde o atmosféricky plněný vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru, produkující výkon 142 kW při 6 000 otáčkách za minutu a „krouťák“ 280 Nm při 3 200 ot./min.

Zajímavé také je, že V6 doplňuje manuální převodovka, což je další prvek, který z luxusních a výkonných vozech prakticky zmizel. Má pět stupňů.

A zvláštní je i historie tohoto auta. Sedan měl dosud jediného majitele, který za 23 let najezdil pouhých 51 035 kilometrů. Narazit na takto „čistý“ superb první generace je dost vzácné.

Černá škodovka je navíc v nejvyšší výbavě Elegance, zahrnující například kožený interiér, bi-xenonové světlomety, parkovací senzory vzadu, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu nebo automatickou klimatizaci.

Zajímavá Škoda Superb první generace s šestiválcem, manuální převodovkou a jasnou historií je na prodej za 8 380 eur, což je v přepočtu asi 204 tisíc korun.

Načítám