Hlavní obsah

Novým přírůstkem muzea automobilky Toyota je… Honda NSX!

Foto: Toyota Automobile Museum

Hra na schovávanou? Ale kdeže, Toyota jen umí přiznat, že i jiní výrobci vyrábějí dobrá auta

Snad každá automobilka, ať už větší či menší, má nějaké svoje muzeum. V případě těch menších nejde ani tak o muzeum, jako spíš o ateliér, ale zkrátka všichni víme, o co jde – místo, kde daná značka prezentuje svoji historii, svůj odkaz, svoje dědictví, své nejslavnější modely a milníky v cestě za úspěchem. Z nějakého nepochopitelného důvodu však oficiální muzeum automobilky Toyota přivítalo vůz docela jiné značky…

Článek

Honda NSX. Jeden z nemnoha posledních analogových supersportů s atmosférickým motorem, manuální převodovkou a minimem elektroniky. Jeho podvozek svého času pomáhal vyvinout dokonce samotný Ayrton Senna. Pozoruhodné je, že NSX byl jedním z prvních, ba dokonce dle mnohých úplně prvním supersportem, který se opravdu dal používat každý den a na jeho provozování si člověk nemusel sehnat druhé nebo ideálně třetí zaměstnání.

Foto: Toyota Automobile Museum

NNSX tu není jediným „vetřelcem“. V expozici najdeme Mercedes 190, Nissan Skyline R32, Mazdu MX-5 NA nebo Civic první generace

Honda NSX je opravdu dobré auto uznávané odborníky a nadšenci prakticky po celém světě. Dnes už jde o vyhledávaný youngtimer a jednou se může stát vyhledávaným veteránem. Navíc na rozdíl od některých svých krajanů nebylo potřeba do ní investovat statisíce, aby člověk vydoloval její potenciál – naopak, velká část vozů NSX dodnes zůstává v prakticky sériovém stavu.

Jde tedy o vůz, který je hoden výstavy v muzeu. Totéž si myslí i automobilka Toyota – a tady opravdu nejde o zbrklý novinářský překlep. Toyota vystavuje na odiv jeden z největších výtvorů konkurenční značky Honda ve svém „Toyota Automobile Museu“ coby výraz vzájemné cti a oslavu konstruktérské geniality. Dokážete si představit, že by Ferrari vystavovalo třeba takový McLaren F1? My tedy ne…

Pokud jste stejně překvapeni jako my, věřte, že Honda NSX není jediným „vetřelcem“ v muzeu automobilky Toyota. Dle informací tu lze totiž najít i vozy jako Mercedes 190, Nissan Skyline R32 nebo první generaci Mazdy MX-5, jak ostatně dokládají fotografie. NSX navíc není ani jedinou Hondou v expozici – lze tu najít třeba první generaci typu Civic, sportovní roadster Sport 500 nebo maličké městské vozítko N360.

Muzeum automobilů Toyota, neboli oficiálně Toyota Automobile Museum bylo otevřeno v roce 1989 a prezentuje obdivuhodnou a bohatou historii japonské automobilky Toyota. Velký komplex se nachází ve městě zvaném Nagakute, které leží poblíž Nagoje, hlavního města prefektury Aiči…

Reklama

Načítám