Hlavní obsah

Tři plusy a zápory u elektrické dodávky Opel Zafira-e Life

Video: Honza Koubek

 

Ultrapraktická dodávka Zafira-e pro lidi se už i v podání Opelu dočkala čistě elektrického pohonu. Pro tichounké rozvážení lidí po městě naprostý ideál. Jenže zároveň z nabídky zmizely všechny spalovací verze. Je to dobrý nápad?

Článek

Opel Zafira je blízký sourozenec Citroënu Berlingo, Peugeotu Partner, Toyoty Proace a tak dále. Tento velký vůz nahradil předchozí menší MPVčka a získal si mezi zákazníky velkou oblibu. Například Citroën Berlingo je u nás vůbec nejprodávanějším modelem značky.

V minulém roce ovšem jeho prodeje strmě propadly, a zapříčinily tak třicetiprocentní pokles prodaných Citroënů. Pravděpodobně nebude náhoda, že pokles přišel zároveň se zmizením spalovacích verzí auta. České zastoupení ještě pád prodejů částečně zbrzdilo dovozem několika desítek vozů Berlingo N1, tedy užitkové verze, která si spalovací motor ještě ponechává.

Jak je to v případě Opelu, se mi nepodařilo zjistit, ale vsadil bych se, že obrázek bude podobný. Jak uvidíte ve videu, Zafira-e s elektromotorem o výkonu 136 koní a akumulátorem o kapacitě 75 kWh určitě má své využití, jenže jeho cílová skupina se zcela zásadním způsobem zúžila.

Z kdysi všestranného vozu, který zvládal vozit děti do školy, stěhovat skříně po babičce a o prázdninách posloužit jako pohodlná kempovací základna, se stává v podstatě jednoúčelové městské vozidlo, se kterým delší cesty po dálnici téměř nepřicházejí v úvahu. Navíc samozřejmě prudce stoupla cena. A přestože v porovnání s jinými elektrickými dodávkami je Zafira-e vlastně levnější, téměř dva miliony prostě nejsou málo. Ticho a spousta prostoru na palubě jsou jistě fajn, ale realistický dojezd pod 200 km zkrátka nestačí.

Reklama

Související témata:
Opel Zafira
Opel Zafira-e Life
Načítám