Hlavní obsah

Kam o víkendu? V Brně se budou prohánět klasické závodní vozy ze zlaté éry motorsportu

Foto: Automotodrom Brno

Soutěžící seriálu historických závodních vozů Histo Cup své speciály navzdory jejich hodnotě opravdu nešetří, takže půjde o skvělou podívanou.

Jsou dvě věci, kterým autíčkáři neodolají – pohled na klasické veterány a závodění kolo na kolo. Histo Cup nabízí obojí najednou a tento seriál o druhém květnovém víkendu zavítá do Česka, konkrétně na Masarykův okruh. Připravte si ušní bubínky, bude to jízda!

Článek

Závan nostalgie, ale i řev burácejících motorů a líté souboje kolo na kolo. Že už to v dnešní době neexistuje? Ale kdeže. Seriál Histo Cup nabízí dost možná to nejlepší, co si každý autíčkář může přát – pohled na krásné veterány osvěžující dávné vzpomínky a pravý nefalšovaný motorsport. O víkendu 13. a 14. května seriál zavítá na Masarykův okruh.

„Skvělou zprávou pro fanoušky je start jednoho z nejúspěšnějších automobilů bývalého šampionátu Deutsche Rennsport Meisterschaft, vozu Ford Zakspeed Turbo Capri,“ vysvětluje komentátor Masarykova okruhu Martin Straka. „Jde o originál, se kterým původně závodil německý šampion a trojnásobný vítěz vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans Klaus Ludwig,“ dodává.

Před domácím publikem se představí i náš jezdec David Bečvář se svým speciálem Ford Sierra RS Cosworth. Bečvář po březnovém testování na domácí půdě ovládl první dva podniky Histo Cupu na maďarském Pannonia Ringu. Pamětníci si možná vybavují, že Bečvář dříve jezdil s Jaguarem XJS, tedy s jedním z vozů, které se svého času proháněly i po starém Masarykově okruhu.

Foto: Automotodrom Brno

V Histo Cupu hájí české barvy velice obstojně David Bečvář, který letos přesedlal z Jaguaru XJS na Ford Sierra RS Cosworth.

Výčet legend však Fordem Caprilegendární Sirkou nekončí. Účast na letošním Histo Cupu potvrdily i další ikony motorsportu jako Ford GT40, Pontiac Trans Am, Chevrolet Corvette a několik klasických Porsche 911 ve verzi SC/RS. Za celý víkend proběhne celkem 13 závodů od youngtimerů přes historické formule až po pohárová klání klasických vozů BMW a Porsche.

„Pamětníci mohou zavzpomínat na krásné časy ryzího motorsportu,“ zmiňuje Ivana Ulmanová, předsedkyně představenstva Automotodromu Brno. „Mladší generace však mají jedinečnou příležitost vidět v plném nasazení vozy, které by jinak byly ozdobou každého automobilového muzea,“ doplňuje.

Velkým lákadlem bude i bohatý doprovodný program, sobota navíc bude zakončena besedou Racing Poetry vedenou komentátorem Martinem Strakou, která bude přístupná veřejnosti. Po celý víkend bude k dispozici motokárová dráha, závodní simulátor a skákací hrad pro nejmenší.

Vstupné na jeden den činí 300 Kč, celovíkendové je potom za 500 Kč. Vstupenky budou ke koupi po celý víkend u pokladen Masarykova okruhu. Otevřená bude jak tribuna u cílové rovinky, tak i oblíbené přírodní tribuny C a E, návštěvníci budou mít rovněž přístup i do paddocku, což umožňuje si tyto legendy motorsportu prohlédnout pěkně zblízka. Parkování v areálu je zdarma.

Tak neváhejte a dorazte se podívat na pořádně oldschoolové závodění, které jinde neuvidíte!

Reklama

Načítám