Hlavní obsah

VW Multivan T6.1 ještě nepatří do starého železa! Co může tohle MPV nabídnout?

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jen pár týdnů nazpátek jsem tu testoval nový Multivan T7 s naftovým dvoulitrem. Tohle je jeho předchůdce, také má naftový dvoulitr, ale umí k němu přidat ještě několik zajímavých věcí. A některé mu naopak chybí…

Článek

Je až neuvěřitelné, jak tuhý kořínek má tohle auto. Zůstává v prodeji i potom, co byla představena jeho další generace, a navzdory tomu, že jeho technický základ se v zásadních bodech nezměnil od roku 2003, kdy byla představena generace T5. I dnes pak může jeho ceníková cena snadno překonat dvoumilionovou hranici. A lidé si ho pořád kupují - a nejen to, cena na trhu ojetých kusů se drží a sehnat lehce ojetý a dobře vybavený kousek chce spoustu trpělivosti. Skoro nikdo totiž „té-šestku“ neprodává, a když, je o ni enormní zájem.

Generaci T6.1 jsem si půjčil záměrně, abych ji s odstupem necelého měsíce srovnal s jejím nástupcem. Některé věci mi byly jasné už dopředu - starší auto například nemůže mít pokročilejší jízdní asistenty, protože ty jsou navázány na osobní platformu MQB, která od sedmé generace podpírá právě i Multivan. Efektivně ho tak řadí z kategorie „polidštěných“ užitkových dodávek do kategorie velkých MPVček. Však se také ve všech testech T7 dočtete, že „konečně jezdí jako běžný osobák“, nebo něco na ten způsob. Je to ale pravda?

Mám s tím vyjádřením hned dvojí problém. Zaprvé - ne, Multivan nejezdí jako osobák, jezdí, řekněme, jako opravdu hodně velký osobák. Sedí se v něm vysoko a vzpřímeně, má svoji hmotnost, ploché boky reagují na boční vítr… Je to prostě specifické auto. Na druhou stranu rozhodně nejezdí jako ukodrcaná dodávka - jenže to platilo minimálně už o generaci T5. Rozdíl mezi nejmodernější T7 a touto testovanou T6.1 samozřejmě nějaký je, ale je tak marginální, že bez přímého porovnání ho bude schopen popsat jen málokdo.

I tenhle starší Multivan prostě jezdí velmi pěkně, bavil mě, a navíc má v rukávu několik slušných trumfů. Kromě momentální slevy přes 350 tisíc, která trochu zmírní zdrcující cenovku, umí nabídnout také silnější nafťák nebo pohon všech kol - což nová generace minimálně prozatím nedokáže. Uvnitř pak najdete osvědčený variabilní interiér, který supluje školní mikrobus, pojízdnou kancelář nebo prakticky plnohodnotnou dodávku. To podle toho, kolik sedaček necháte uvnitř a jak je uspořádáte.

Jak se mi s Multivanem T6.1 jezdilo a jak vidím jeho klady i negativa, zjistíte ve videu.

Reklama

Načítám