Hlavní obsah

VW Multivan s turbodieselem: Je možná zpátečnický, ale pořád dává největší smysl

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Roztomilý a moderní Buzz už pořídíte jenom jako elektromobil, T7 se vyrábí jako plug-in hybrid, ale Multivan můžete mít i v benzinové a naftové verzi. V době plošné elektrifikace to působí skoro zpátečnicky, jenže jednoduchý test odhalí, že co je zrovna „in“, nemusí být zároveň ideální.

Článek

Než mě příznivci bateriových elektromobilů opět postaví na pranýř a pustí se do mě jako do nemožného dinosaura odmítajícího moderní svět, pojďme se podívat na typického zákazníka, který jezdí s Volkswagenem Multivan. Protože řekněme si to na rovinu - Multivan sice mezi svými soupeři vyniká tím, že se řídí „skoro jako“ osobák, ale přece jen je to dodávka - a to s sebou nese jisté kompromisy. Kompromisy, které by člověk asi neudělal, pokud by za to nedostal něco výměnou - v tomto případě variabilitu a obří vnitřní prostor.

Typický majitel Multivanu má buď velkou rodinu, velké psy, množství prostorově náročných koníčků nebo práci, při které často musí převážet spoustu objemného nákladu. Typicky také jezdí poměrně dlouhé trasy - a právě tady je ten kámen úrazu. Elektromobily jsou fajn, ale člověku, který často (několikrát týdně) jezdí stovky kilometrů, prozatím vyhovovat nebudou. Na tom se mimochodem shodnu i s velkou částí rozumných elektromobilistů, jen fanatičtí příznivci dokážou zaslepeně tvrdit, že každodenní nabíjení u veřejných stojanů u dálnice je bezproblémová a v podstatě příjemná a zábavná věc.

Není a jen tak nebude, zato natankovat plnou nádrž nafty naštěstí zabere jen pár minut a Multivan s osvědčeným dvoulitrovým TDIčkem má pak na minimálně 700 km vystaráno. Motor je uvnitř trochu slyšet, jeho basový soundtrack se ve velkém prostoru dodávky s plochými boky mění v typické dunění - ovšem je třeba dodat, že se to děje jen při razantnější akceleraci a ve srovnání s podobnými soupeři je to ve skutečnosti velmi vzdálené a prakticky přeslechnutelné. Při plynulé jízdě o motoru téměř nevíte, automatická dvouspojková převodovka DSG pracuje bez zaškobrtnutí, motor je dostatečně pružný, abyste udrželi krok i s rychlejším provozem, a ovládání auta je na svou třídu také lepší, než byste čekali.

Tou nejlepší stránkou Multivanu je ale jeho všestrannost. Může být dodávkou s vnitřním objemem téměř čtyř kubíků nebo se dá použít jako školní mikrobus, resp. klidně i předškolní, protože na všech pěti zadních sedačkách najdete úchyty isofix. Středová konzola se dá posunout dozadu a změnit v praktický stoleček, díky použití platformy MQB se můžete spolehnout na nejmodernější jízdní asistenty, výhled od volantu je skvělý…

Zkrátka a dobře, s tímhle autem se mi už dlouhodobě jezdí velmi dobře a sedmá generace to vůbec nezměnila. Jestli jsem našel nějaká negativa? Ale samozřejmě, nicméně to už se musíte podívat na video…

Reklama

Načítám