Článek
Miluju tu hladkou jemnost, hřejivou hebkost chloupků semišové kůže Suedia (alternativa Alcantary), která zdobí interiér Enyaqu RS (a dalších tří RS modelů). To, že má kontrastní prošívání, ladí s koženým čalouněním a fantasticky vypadá i za tmy zalitá náladovým osvětlením, je velmi příjemný bonus, který už tak povedený interiér Enyaqu posouvá na úplně novou úroveň. A už jsem se zmínil o mimořádně příjemné perforované kůži na tenkém věnci volantu…?

Semišová kůže v kabině Enyaqu RS je prostě požitek
Pobyt v kabině modernizovaného Enayqu RS je zkrátka požitek, který prohlubuje jeho tichý a sametový elektrický pohon. Ten má ale i svou druhou, divočejší stránku. Dvojice elektromotorů totiž roztáčí všechna čtyři kola výkonem 340 koní a vystřelí auto z klidu na stovku za pouhých 5,4 sekundy. Ještě důraznější je pak pružné zrychlení, protože na nic nečekáte – přišlápnete plyn, zezadu do vás narazí lokomotiva a už letíte vstříc horizontu. Na předjíždění je tak nejnebezpečnější, abyste v prvním momentu nenarazili do auta před vámi.
Ale užijete si i v zatáčkách. Enyaq RS s adaptivními tlumiči (mají 15 úrovní nastavení, takže si ho můžete naladit podle potřeby a kvality silnic, po nichž jezdíte) se totiž umí pěkně zakousnout do stopy, vykroužit oblouk jako podle kružítka a na výjezdu vás silou 545 Nm katapultuje na další rovinku. Jen si musíte včas „nabrzdit“, protože ty více než 2,2 tuny mají tendenci tlačit se po čumáku ven ze zatáčky. A když si pomůžete přenosem hmoty a přidáním plynu k dotočení zatáčky, elektronika vám brzy přistřihne křídla (a ubere výkon).

Enyaq RS můžete mít jako SUV-kupé se splývavou zádí, nebo jako praktičtější SUV
Takže si nejrychlejší Enyaq zaslouží znáček RS především dynamikou v přímce, hravosti v sobě moc nemá. Ale to vůbec nevadí – tedy přinejmenším zákazníkům. RS snad kromě benzinové Octavie) už stejně není znak ryzí sportovnosti, spíš výjimečnosti a odlišnosti. A to Enyaq RS plní do puntíku.

Znáčky RS už dnes neznamenají motor sport.
Nejrychlejší dobíjení, skvělý dojezd
Je jen příznačné, že nejrychleji jezdící Enyaq má také nejrychlejší dobíjení – DC zvládne až 185 kW, takže efektivní nabití (10 až 80 %) zvládnete za pouhých 26 minut. Díky baterii o kapacitě 84 kWh (využitelná 79 kWh) ujedete až 560 km s kupé, zatímco s SUV „jen“ 550 km.

Dojezd až 560 km a efektivní nabití do půl hodiny. S tímhle elektromobilem se bude žít hodně snadno a pohodlně, nemějte obavy
Zvlášť v sítnici vypalujícím zeleném laku Mamba Green ho rozhodně nepřehlédnete, od běžného Enyaqu se však liší i agresivnějším bodykitem s kontrastními černými detaily a většími koly (standard 20 palců v černé barvě, na přání 21 palců v antracitu). A pár znáčků RS navíc. K tomu dostanete Matrix LED světlomety a Top LED koncová světla, progresivní řízení a sportovní podvozek (na přání s adaptivními tlumiči).

V základu dostanete Matrix LED světlomety a prosvětlenou masku.
Uvnitř si pak můžete vychutnávat čalounění kombinující Suedii s umělou kůží a ambientní osvětlení s měnitelnými barvami, k tomu 5palcový informační displej doplněný o průhledový displej s rozšířenou realitou, 13palcový dotykový infotainment (s velmi použitelným a přístupným systémem) a audiosystém Canton s 12 reproduktory včetně subwooferu.
Užijete si tak nejen jednou za čas vzrušující rychlou jízdu, ale i takové to nudné každodenní popojíždění a poskakování v zácpách, protože Enyaq RS vám to na rozdíl od sportovních aut se spalovákem umí zpříjemnit tím, že celou dobu zbytečně nevrčí, nevibruje a nepocukává, jen si hladce a tiše pluje – a věřte, že to s vnímaným komfortem jízdy dělá opravdové divy. Ke spalováku se už ani nebudete chtít vracet…
Čistě technicky je Enyaq RS nadstavbou výbavy Sportline, oproti ní kromě bodykitu a vymazlenějšího interiéru dostanete výbavu navíc a 54 koní k tomu. To vše za 60 tisíc navíc. Dobrý obchod. Akorát tedy za Enyaq RS SUV zaplatíte 1 350 000 Kč, za kupé 1 410 000 Kč. Chcete víc? Pak je tu pro vás exkluzivní výbava Laurin & Klement. Chcete ušetřit? Tak sáhněte po trochu menším Elroqu RS (kromě menšího kufru je to jinak prakticky stejné auto) za 1 269 000 Kč.