Hlavní obsah

Za volantem nejrychlejší škodovky: Enyaq RS mistrně spojuje rychlost i pohodlí

Foto: Škoda Auto
4:12
4:12

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Do modelové nabídky Škody Enyaq se vrací nejrychlejší verze RS po důkladné modernizaci. Jezdí skvěle, vypadá báječně a nejvíc si ji užijete přímo za volantem.

Článek

Miluju tu hladkou jemnost, hřejivou hebkost chloupků semišové kůže Suedia (alternativa Alcantary), která zdobí interiér Enyaqu RS (a dalších tří RS modelů). To, že má kontrastní prošívání, ladí s koženým čalouněním a fantasticky vypadá i za tmy zalitá náladovým osvětlením, je velmi příjemný bonus, který už tak povedený interiér Enyaqu posouvá na úplně novou úroveň. A už jsem se zmínil o mimořádně příjemné perforované kůži na tenkém věnci volantu…?

Foto: Škoda Auto

Semišová kůže v kabině Enyaqu RS je prostě požitek

Pobyt v kabině modernizovaného Enayqu RS je zkrátka požitek, který prohlubuje jeho tichý a sametový elektrický pohon. Ten má ale i svou druhou, divočejší stránku. Dvojice elektromotorů totiž roztáčí všechna čtyři kola výkonem 340 koní a vystřelí auto z klidu na stovku za pouhých 5,4 sekundy. Ještě důraznější je pak pružné zrychlení, protože na nic nečekáte – přišlápnete plyn, zezadu do vás narazí lokomotiva a už letíte vstříc horizontu. Na předjíždění je tak nejnebezpečnější, abyste v prvním momentu nenarazili do auta před vámi.

Ale užijete si i v zatáčkách. Enyaq RS s adaptivními tlumiči (mají 15 úrovní nastavení, takže si ho můžete naladit podle potřeby a kvality silnic, po nichž jezdíte) se totiž umí pěkně zakousnout do stopy, vykroužit oblouk jako podle kružítka a na výjezdu vás silou 545 Nm katapultuje na další rovinku. Jen si musíte včas „nabrzdit“, protože ty více než 2,2 tuny mají tendenci tlačit se po čumáku ven ze zatáčky. A když si pomůžete přenosem hmoty a přidáním plynu k dotočení zatáčky, elektronika vám brzy přistřihne křídla (a ubere výkon).

Foto: Škoda Auto

Enyaq RS můžete mít jako SUV-kupé se splývavou zádí, nebo jako praktičtější SUV

Takže si nejrychlejší Enyaq zaslouží znáček RS především dynamikou v přímce, hravosti v sobě moc nemá. Ale to vůbec nevadí – tedy přinejmenším zákazníkům. RS snad kromě benzinové Octavie) už stejně není znak ryzí sportovnosti, spíš výjimečnosti a odlišnosti. A to Enyaq RS plní do puntíku.

Foto: Škoda Auto

Znáčky RS už dnes neznamenají motor sport.

Nejrychlejší dobíjení, skvělý dojezd

Je jen příznačné, že nejrychleji jezdící Enyaq má také nejrychlejší dobíjení – DC zvládne až 185 kW, takže efektivní nabití (10 až 80 %) zvládnete za pouhých 26 minut. Díky baterii o kapacitě 84 kWh (využitelná 79 kWh) ujedete až 560 km s kupé, zatímco s SUV „jen“ 550 km.

Foto: Škoda Auto

Dojezd až 560 km a efektivní nabití do půl hodiny. S tímhle elektromobilem se bude žít hodně snadno a pohodlně, nemějte obavy

Zvlášť v sítnici vypalujícím zeleném laku Mamba Green ho rozhodně nepřehlédnete, od běžného Enyaqu se však liší i agresivnějším bodykitem s kontrastními černými detaily a většími koly (standard 20 palců v černé barvě, na přání 21 palců v antracitu). A pár znáčků RS navíc. K tomu dostanete Matrix LED světlomety a Top LED koncová světla, progresivní řízení a sportovní podvozek (na přání s adaptivními tlumiči).

Foto: Škoda Auto

V základu dostanete Matrix LED světlomety a prosvětlenou masku.

Uvnitř si pak můžete vychutnávat čalounění kombinující Suedii s umělou kůží a ambientní osvětlení s měnitelnými barvami, k tomu 5palcový informační displej doplněný o průhledový displej s rozšířenou realitou, 13palcový dotykový infotainment (s velmi použitelným a přístupným systémem) a audiosystém Canton s 12 reproduktory včetně subwooferu.

Užijete si tak nejen jednou za čas vzrušující rychlou jízdu, ale i takové to nudné každodenní popojíždění a poskakování v zácpách, protože Enyaq RS vám to na rozdíl od sportovních aut se spalovákem umí zpříjemnit tím, že celou dobu zbytečně nevrčí, nevibruje a nepocukává, jen si hladce a tiše pluje – a věřte, že to s vnímaným komfortem jízdy dělá opravdové divy. Ke spalováku se už ani nebudete chtít vracet…

Čistě technicky je Enyaq RS nadstavbou výbavy Sportline, oproti ní kromě bodykitu a vymazlenějšího interiéru dostanete výbavu navíc a 54 koní k tomu. To vše za 60 tisíc navíc. Dobrý obchod. Akorát tedy za Enyaq RS SUV zaplatíte 1 350 000 Kč, za kupé 1 410 000 Kč. Chcete víc? Pak je tu pro vás exkluzivní výbava Laurin & Klement. Chcete ušetřit? Tak sáhněte po trochu menším Elroqu RS (kromě menšího kufru je to jinak prakticky stejné auto) za 1 269 000 Kč.

Načítám