Hlavní obsah

Škodovka představuje svoje nejrychlejší modely RS v modernizované podobě. Seznamu příplatků se ale nejspíš nevyhnete

Foto: Škoda Auto

Rodina Škoda RS vítá dva nové členy, kteří se z hlediska svižnosti umisťují rovnou na vrchol k ostrému Elroqu. Modely RS Enyaq a Enyaq Coupé se aktuálně představují v omlazeném kabátě, s bohatým výbavovým standardem a slušným dojezdem. Víme víc.

Článek

Design obou enyaqů není kdovíjaké překvapení, protože vychází z už představených standardních modelů, jen přidává několik prvků navíc. Standardem tedy je podsvícená maska, denní svícení vyvedené v současném designovém jazyce nazvaném „Modern Solid“ nebo adaptivní přední diodové lampy s technologií Matrix.

Vůz s vylepšenou aerodynamikou má dále RS loga, sportovní nárazníky, černě lakované doplňky karoserie, zadní LED lampy s animovanými blinkry či široký reflexní pruh. Výchozí jsou 20palcové disky Draconis, volitelně nahraditelné o palec většími Vision v antracitové barvě.

Foto: Škoda Auto

Enyaq RS může mít i hodně výraznou barvu.

Jako pro každé RS, tak i pro sportovní Enyaq je dostupná barva zelená mamba, ovšem pokud nechcete zářit, můžete zvolit jakoukoli jinou určenou pro standardní model Enyaq. Třeba šedou.

Kvůli výkonu dostaly specifikace RS výkonnější brzy vpředu, pro lepší odezvu také progresivní řízení, přibyl režim Traction více využívající pohon všech kol a dva volitelné zvukové projevy - sportovní a futuristický.

Podívejte se na Škodu Enyaq RS 2025 po faceliftu na videu.Video: Škoda Auto

Zákazníci budou volit mezi dvěma interiéry, první sází na čalounění z mikrovlákna, zatímco druhý na kůži. V základu máte elektricky ovládaná anatomická sportovní sedadla, to řidičovo je dokonce masážní.

Dále nechybí sportovní vyhřívaný volant, třízónová klima, digitální 5palcové budíky, velký 13palcový infosystém, USB-C porty, bezdrátová nabíječka mobilů 15 W s ventilací, bezklíčové odemykání, head-up displej, prémiové audio Canton, panoramatický parkovací systém, elektrické páté dveře nebo třeba on-line navigace.

Foto: Škoda Auto

Všechny displeje mají grafiku specifickou pro verzi RS.

Tolik důležité tepelné čerpadlo je za příplatek, nikoli v základu, jak by kdekdo čekal, stejně tak adaptivní odpružení DCC s 15 nastaveními tuhosti tlumičů určené pro tovární sportovní podvozek. Oba prvky jsou nicméně docela potřebné, proto je doporučujeme přihodit. Kdo navíc potřebuje tahat, ten zvolí kouli na 1 400 kg.

Ostré enyaqy mají armádu asistentů a také funkci dálkového parkování ovládnou skrze aplikaci vozu, kdy řidič ani nemusí sedět uvnitř vozidla.

Foto: Škoda Auto

U sportovního podvozku je přední náprava snížena o 15 mm a zadní o 10 mm.

Pohonným srdcem obou omlazených Enyaqů RS jsou dva elektrické motory o systémovém výkonu 250 kW (340 koní), díky čemuž vozy zrychlí z nuly za sto za 5,4 sekundy. Tedy stejně jako Elroq RS jsou modernizované Enyaqy RS nejsvižnějšími škodovkami současnosti.

Trakční akumulátor nabízí hrubou kapacitu 84 kWh (79 kWh využitelná) a nabíjení střídavým proudem AC 11 kW, zatímco stejnosměrným DC až 185 kW. Dojezd u SUV přesahuje 550 km, zatímco u aerodynamičtějšího SUV kupé dokonce 560 km.

Škodovka omlazená ostrá SUV naživo předvede v rámci Mistrovství světa v ledním hokeji, které se koná ve Švédsku a Dánsku od 9. do 25. května. Zajímavostí také je, že do roku 2025 zaznamenala rodina Enyaq RS více než 21 000 prodaných vozů a získala řadu ocenění.

Načítám