Hlavní obsah

Zbrusu nová Škoda Octavia: Pátá generace bude vypadat úplně jinak. Mrkněte na první ilustrace designové revoluce

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

O páté Octavii toho zatím víme jen málo, nicméně dost na to, abychom si mohli udělat představu o tom, jak bude nová generace českého bestselleru asi vypadat. Vzali jsme oficiální kombíkovou siluetu, posbírali pár informací a vznikla naše vize Octavie V.

Článek

Zatím toho o nové Octavii víme jen málo. Nejspíš se o něco blíže představí od 9. září 2025 v Mnichově a navzdory původním čistě elektrickým plánům by auto nakonec mohlo přece jen dostat i nějaký druh hybridního pohonu.

Automobilka dokonce ukázala siluetu budoucího elektrického kombíku (nejspíš Octavie číslo pět), což nás vedlo k tomu, abychom požádali našeho dvorního designéra Rosťu Prokopa o bližší rešerši a vytvoření vize toho, jak by produkční model mohl vypadat.

Foto: Škoda Auto

Silueta nejspíše elektrické Octavie kombi páté generace.

Designér tak vycházel jednak ze samotné siluety a také z designového jazyka prezentovaného například na Škodě Epiq, Škodě Vision 7S nebo na současných modelech Enyaq či Elroq.

Naší vizi tedy dominuje sdružená příď s horní světelnou lištou odkazující na současné světelné dělení světlometů (tato lišta by mohla být uživatelem programovatelná), ačkoli hlavní diodové svítilny najdeme dole v nárazníku (ještě by mohly být na koncích „úsměvu“). Tvarovanou kapotu pak nezdobí logo Škodovky, ale pouze nápis.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Designér umístil hlavní světla do nárazníku, nicméně ještě by mohla být zastavěna hned pod světelnou lištou v „úsměvu“.

Zpětná zrcátka vybavená blikačem zachoval návrhář konvenční, protože si nemyslíme, že pátá Octavia přejde na kamerové řešení. Na pravém blatníku umístěný nabíjecí port naznačuje přítomnost elektropohonu, ať už plného či hybridního.

Za zmínku stojí výsuvné přední kliky a ty zadní důmyslně umístěné na konci druhého páru dveří v úrovni okna. Pokud jde o kola, ta jsou opatřena tolik využívanými aerodynamickými kryty, které se podle nás budou na autech objevovat čím dál častěji.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Výsuvné kliky už jsou u pětky reálné, aerokola pak prakticky jistá.

A protože jde o kombík, tak nesmíme zapomenout na praktické střešní nosiče nebo tradiční anténu vyvedenou ve stylu žraločí ploutve. Plná integrace hlavní antény do skla či střechy u páté Octavie asi zatím nehrozí.

Zajímavá je pochopitelně i záď s decentním prodloužením střechy, což můžeme pozorovat i u omlazeného Enyaqu. Nechybí třetí brzdové světlo nebo praktický zadní stěrač. Koncové plně diodové svítilny jsou po vzoru představených koncepčních škodovek vertikálně protažené, mezi nimi opět nenajdete žádné logo, ale jen nápis Škoda.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Lampy vertikálně protažené a žádné logo okřídleného šípu.

Samotný zadní nárazník s odrazkami pak nemá výřez na výfuk, který u elektromobilu nebude potřeba a u hybridu (nejspíš plug-in) bude zase schován.

Celkově pátá generace Octavie nejspíš bude znamenat výrazný designový posun vpřed, nicméně neočekáváme megalomanskou hi-tech senzaci. Ostatně různé technologické vychytávky si nejprve osvojuje třeba Audi nebo Volkswagen a do škodovek se leckdy dostanou o něco později.

Na druhou stranu je Škodovka vyhlášená svými různými šikovnými inovacemi včetně Simply Clever prvků, které nemá žádná jiná automobilka. A tím může Octavia s pořadovým číslem pět nakonec zvítězit u zákazníků, protože bude proti koncernovým konkurentům prostě nejpraktičtější a nejvíc pro lidi.

Načítám