Hlavní obsah

Krásný retro obytňák z roku 1976 se prodal za nečekaně příznivý peníz. Přestavěný Chevrolet Blazer udělá parádu i dnes!

Foto: Bring a Trailer

Místo tohoto retro obytňáku byste si klidně mohli koupit slušně vybavenou Škodu Scala – nedávno se vydražil za bezmála 650 tisíc korun. Jenže ta Scala vás nepřenese zpět v čase do roku 1976…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obytné vozy se v novém miléniu a zejména po roce 2020 těší obrovské oblibě, v minulém tisíciletí byly spíše podpultovým zbožím. To však neznamená, že nestojí za pozornost, některé z nich jsou totiž zajímavými sběratelskými artikly – jako tento krásný Chevrolet Blazer z roku 1976.

Článek

Tehdy však bylo možné si podobný obytňák pořídit přímo od výrobce. Přestavbu oblíbených pick-upů Blazer pro automobilku Chevrolet stavěla výhradně firma Chalet se sídlem ve městě Albany v americkém státě Oregon. Takto přestavěných Blazerů v 70. letech vzniklo jen asi 1 800 kusů a ve své době se mohly pochlubit redukční převodovkou nebo klimatizací.

Exteriér je doplněn o tažné zařízení, sklopná vnější zpětná zrcátka nebo anténu pro zvýšení dosahu rádia mimo civilizaci. Obytná nástavba je tvořena sklolaminátem, který je připevněn na konstrukci z ocelových trubek. Pro více místa nad hlavou lze vysunout střešní část, vzhledem k umístění dveří vzadu se rezervní kolo přesunulo dopředu.

Pod kapotou pracuje líný, avšak robustní 5,7l atmosférický osmiválec o výkonu 165 koní. Z dnešního pohledu jde na poměry motorů V8 o skoro až úsměvnou hodnotu, ovšem díky třístupňové automatické převodovce s redukcí dokáže vůz točivý moment 365 Nm skvěle využít na téměř každém povrchu – a to už se počítá!

Foto: Bring a Trailer

O pohon se stará poctivý atmosférický osmiválec o objemu 5,7 litru. Nepřekypuje výkonem, ale svých 365 Nm točivého momentu umí díky pohonu všech kol a automatické převodovce Turbo-Hydramatic s redukcí skvěle využít.

Proklestit si cestu neprobádanými cestami pomáhají rovněž 15palcová ocelová kola obutá do 33palcových terénních pneumatik Toyo M/T Open Country, za nimiž se ukrývají brzdy s posilovačem – vpředu už jsou kotoučové, vzadu bychom však našli staromódní bubny, posilovačem disponuje i řízení. Vůz nedávno dostal kompletně nové výfukové potrubí s koncovkou od firmy Flowmaster.

Přední část interiéru odhalí dvě sedadla s částečně vinylovým a látkovým čalouněním ladícím s barvou vozu. Palubní deska je ve výborném stavu včetně dřevěné dekorace, za velkým dvouramenným volantem ční volič převodovky umístěný na sloupku řízení, ovládání redukce bychom našli na středovém tunelu.

Tachometr aktuálně ukazuje nájezd pouhých 57 tisíc mil (asi 91 tisíc kilometrů), vedle něj se nachází rychloměr cejchovaný do 100 mph (160 km/h), klimatizace je podle všeho dokonce funkční. Ještě pozoruhodnější však je, že se dochovalo původní stereo s klasickým kazetovým přehrávačem!

Do obytné části se jde zadními dveřmi, kde se hned po levé straně nachází šikovně vyřešená kuchyňka s dvouplotnovým vařičem a nerezovým dřezem, pod nimi se nachází kompaktní lednička a dvě elektrické zásuvky.

Opodál je posezení s dvěma čalouněnými lavicemi a jídelním stolkem, které lze během několika okamžiků složit a použít k přespání. Pro více místa nad hlavou je možné střešní část vysunout směrem vzhůru.

I přes svůj věk je vůz díky pečlivé údržbě (s výjimkou místy popraskaného laku) ve skvělém stavu a vzhledem k jednoduché a robustní konstrukci ještě pěkných pár let vydrží. Devátého července v internetové aukci našel nového majitele za 29 500 dolarů (asi 650 tisíc Kč). Co říkáte, dali byste 650 tisíc korun za bezmála 50 let starý obytňák?

Reklama

Načítám