Hlavní obsah

Překvapení od Ferrari: Nejsilnější kabriolet na světě!

Foto: Ferrari

Ferrari 812 GTS jede stejně rychle jako kupé

10. 9. 2019

Před několika dny proběhla statická premiéra jen pro pár pozvaných klientů, teď už je to stvrzené oficiálně. Ferrari 812 GTS je nejsilnější kabriolet na světě. Je to padesát let od představení modelu 365 GTS4, posledního dvanáctiválcového kabrioletu se vzpínajícím se koněm ve znaku. Ano, to je to auto, kterému se říkalo Daytona Spider.

Článek

Tohle je opravdu velké překvapení! O sourozenci pro Superfast 812 se vůbec nemluvilo, natož aby měl nějaké předchůdce. Když se teď tedy objevil tento vůz, spadla nám čelist až na zem a jazyk se vyroloval jako červený koberec. Svezení v tomto autě slibuje masakrálním zážitkem – jeho atmosférický 6,5litrový vidlicový dvanáctiválec totiž dává 800 koní a točí závratných 8 900 otáček!

Foto: Ferrari

Ferrari 812 GTS

Podle Ferrari jsou parametry Spideru blízké uzavřenému modelu, takže tady máme sprint na stovku za 2,9 s a maximální rychlost 340 km/h. To je nachlup stejně, jako to dává menší osmiválcový sourozenec Ferrari F8 Spider, jen s jiným zvukovým doprovodem.

Identická je i doba skládání elektrické střechy, tedy čtrnáct sekund. V tomto případě je ale kovová. Mezi sedadly je pak skleněná větrná clona, která se dá spustit, i když máte nataženou střechu, takže si pak zvuk dvanáctiválce můžete užívat (skoro) plnými doušky.

Foto: Ferrari

Ferrari 812 GTS

Inženýři museli upravit záď auta kvůli aerodynamice, přibyly ochranné oblouky a zadek auta skrývá i mechaniku střechy. Novinkou jsou pak speciální vířivé klapky, které vylepšují proudění vzduchu nad hlavou posádky, takže jí prý nic nebrání v tom, aby mohla vést rozhovor i ve vyšších rychlostech.

Foto: Ferrari

Ferrari 812 GTS

Podvozek je beze změn, nový design však mají kovaná kola. A ještě jedna věc stojí za povšimnutí – v porovnání s kupé je otevřená verze těžší o 75 kg.

Prvním dvanáctiválcovým spiderem s motorem vpředu byl model 166 MM z roku 1948, který o rok později vyhrál Mille Miglia i 24 hodin Le Mans. Posledním pak byl model 365 GTS4. V novodobé historii Ferrari jsou ale ještě čtyři dvanáctiválcové modely bez střechy, pokaždé se však jednalo o speciály. Byly to vozy 550 Barchetta, Superamerica, SA Aperta a F60 America.

autowebAUTOWEBaUtOwEb