Hlavní obsah

Ferrari 812 Superfast upravené od Novitecu se hodně povedlo

Foto: Novitec

Že už Ferrari 812 Superfast nejde vylepšit? Novitec přijal výzvu a výsledek je dokonalý

25. 1. 2019

Jen si to představte: Koupíte si exkluzivní supersport za deset milionů a těšíte se, jak se stanete středem pozornosti, protože nikdo v okolí nic podobného nemá… a najednou potkáte stejné auto ve stejné barvě v protisměru. To musí být k vzteku! Naštěstí je tu řada možností, jak se spolehlivě odlišit od davu, který pořád čítá většinou jednotky až desítky majitelů v celé zemi.

Článek

Nejsem fanoušek tuningu supersportů, protože jsou většinou dokonalé už z fabriky, ale tentokrát Novitec zabodoval velmi jemnými a docela vkusnými vylepšeními (jen si vzpomeňte na jejich šílenosti na bázi F12 a 720S označené N-Largo) modelu Ferrari 812 Superfast, které krásně doplňují originální design.

Foto: Novitec

Takhle vkusně upravené auto jsme už dlouho neviděli

Karbonové doplňky (lip předního spojleru, průduchy v kapotě, kryty zrcátek, nástavce bočních prahů i difuzor a spojler na zádi) skvěle kontrastují se žlutým třívrstvým lakem Giallo Modena a celý efekt doplňují nádherná kola. Podle středových krytek se vzpínajícím se koníkem byste si mohli myslet, že jsou to originály z továrny, ale ve skutečnosti je má na svědomí Vossen – vpředu mají průměr 21 palců, vzadu dokonce 22 palců. Doplňuje je upravený podvozek se světlou výškou sníženou o 35 mm, aby kola zapadla do podběhů skutečně dokonale.

Foto: Novitec

Karbonové doplňky prý zlepšují aerodynamiku. Nejspíš ale ne měřitelně...

Abyste si karbonový lip neoholili na prvním retardéru, namontoval Novitec do auta systém hydraulického zvednutí přídě. Další úpravou je nové výfukové potrubí z koncovkou z inconelu, které ušetří oproti sériové verzi 11 kg (a stále má aktivní klapky pro přepínání z nenápadného režimu do plnotučného řevu krvácejících uší).

Fantastický 6,5 V12 s atmosférickým plněním ponechali v Novitecu beze změny (byť na kitech pro úpravu výkonu se už intenzivně pracuje), ale on stejně moc posilovat nepotřeboval – v základu má totiž brutálních 800 koní a autu dovolí vystřelit na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 7,9 sekundy a dosáhnout až 340 km/h.

Tohle Ferrari 812 od Novitecu tedy vlastně potvrzuje pravidlo – čím méně na supersporty saháte a necháte je ve stavu respektujícím originál, tím je výsledek lepší. A taky jasně ukazuje, že Ferrari vůbec nemusí být jen červené…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama