Hlavní obsah

Hybridům se Ferrari nevyhne, ale atmosférické V12 si nechá

Foto: Motor Authority

Ferrari V12

Pro automobilové puristy je současná doba hodně smutná. Možná i nudná. I ty opravdu prémiové automobilky stále více sahají po elektromobilech nebo alespoň hybridech a pořádný motor, který při prošlápnutí plynového pedálu zatřese autem, aby jeden pohledal. Zdá se ale, že u Ferrari zatím vše zůstane při starém.

Článek

Za posledních pár let se automobilový průmysl technicky, ale také technologicky posunul kupředu. V přímém přenosu tak sledujeme nástup elektromobility a moderních technologií, které jsme ještě před nedávnem znali možná tak z filmů. Jenomže to s sebou přináší také smutné loučení se všemi těmi klasickými agregáty a auty, která jsme ještě museli opravdu řídit. Už i BMW nebo Mercedes-Benz postupně oznamují, že se hybridní a elektrické modely v blízké budoucnosti stanou součástí jejich standardní nabídky. Pojmy jako M nebo AMG tak brzy nebudou jen o plnotučných motorizacích, pořádných výkonech a síle, ze kterých vám naskočí husí kůže, ale i o emisích a ekologii. Smutné, ale nevyhnutelné.

Ovšem Ferrari se rozhodlo tomuto všemu alespoň trochu čelit. Ostatně k tomu má důvod. Zatímco většina značek se snaží zaujmout tím, že myslí zeleně, Ferrari na to tak trochu kašle a může slavit fakt, že i přes to se stalo nejsilnější značkou světa. A tento úspěch může do budoucna svými rozhodnutími buď pohřbít, nebo naopak ještě posílit. Zároveň ale, ať už chce nebo ne, musí držet krok se současnými trendy. A najít balanc mezi tím vším, je hodně těžké.

Ferrari se rozhodlo, že v tuto chvíli rozhodně nebude pomýšlet na čistokrevný elektromobil pro masy. Také se rozhodlo, že bude bojovat za svou atmosférickou V12. A to je právě agregát, se kterým se jen před několika dny oficiálně rozloučil i Mercedes-Benz. A sbohem mu dalo i Lamborghini, ačkoliv tvrdilo, že si ho ještě v původní podobě nechá. Ovšem nové modely této značky k V12 přidávají elektromotor, přičemž se stejným konceptem se ukáže třeba i Aston Martin Valkyrie. Ale Ferrari tohle nechce.

Faktem je, že do pár let bude jejich nabídka až z 60 % hybridní, což ale podle zástupců značky přece nemusí znamenat, že se automaticky vzdají těch fantastických atmosférických nebo přeplňovaných motorů. Jen jich bohužel bude méně, než by si tato značka zasloužila. Šéf technického oddělení Ferrari Michael Leiters řekl, že v současné době jsou na vrcholu, co se týče výkonu i techniky, a na něm se hodlají také udržet. Atmosférická V12 je srdcem značky a přes všechna emisní nařízení, zákazy a příkazy by jím měla i zůstat.

Reklama

Načítám