Hlavní obsah

Ferrari slaví. Je nejsilnější značkou na světě

Foto: Ferrari

Ferrari 488 Pista

29. 1. 2019

Prodávat auta je jedna věc, ale druhá je společně s úspěšnými prodeji budovat také úspěšnou a silnou značku. Ať se nám to líbí nebo ne, to, jak se zákazníci, ale prakticky i celý svět na značku dívají, jak ji vnímají a co si o ni myslí, tvoří ten celek, o který všichni šéfové velkých i malých firem velmi stojí.

Článek

Každý rok společnost Brand Finance Global 500 uděluje ocenění těm nejlepším a nejsilnějším značkám na světovém trhu. A letos je výhercem italské Ferrari, které se na stupně vítězů vrátilo poprvé od roku 2014. Mimochodem, je to zajímavý skok. Právě v roce 2014 bylo Ferrari na prvním místě a sklidilo ovace a ocenění. Ale už o rok později se propadlo až na deváté místo, přičemž na stupních vítězů ho vystřídalo Lego.

Ovšem letošní rok je znovu ve znamení italského výrobce supersportovních aut, když na Světovém ekonomickém fóru v Davosu získal v indexu síly značky ocenění AAA+. Toto označení má i číselnou verzi, kdy značka mohla dostat maximálně možných 100 bodů. Ferrari od odborné poroty obdrželo hodnocení 94,8, přičemž v loňském roce to bylo „jen“ 91,5 bodů.

Právě tímto bodovým ohodnocením Italové předstihli třeba tak silné značky, jako je McDonald, Coca-Cola, Disney, Google nebo Lego.

Ještě dodáme, že Ferrari se svým hodnocením zapsalo po bok pouhých dalších 14 značek, které se mohou chlubit hodnocením AAA+, ale žádná nedosáhla tolika bodů. Ovšem jak už jsme zmínili výše, nejde jen o auta, ačkoliv všichni víme, že jsou skvělá. Jde o to, jak se značka staví ke své historii a jaké další služby nabízí zákazníkům. A to už asi tušíte, proč se Ferrari umístilo tak dobře.

Vždyť nabízí už několikátou sérii u fanoušků velmi oblíbeného oblečení, má hotely, vlastní závodní okruh i muzeum. A ne jedno. Ferrari ale vlastní i zábavní park a pro ty nejmenší fanoušky a možná i budoucí zákazníky vyrábí hned několik hraček a zároveň investuje i do charity. Nutno ovšem říct, že Ferrari hodně hledí i do budoucnosti. Během několika málo příštích let se dočkáme velké spousty nových modelů, mezi kterými nebude chybět několik hybridů a třeba také SUV. Všechny tyto atributy vedly k tomu, že se Ferrari chlubí tímto (ve světě obchodu velmi důležitým) oceněním.

A mimochodem, mezi automobilkami excelovaly kromě Ferrari jen značky BMW a Porsche, které ovšem získaly „pouze“ ocenění AAA. Italů tedy gratulujeme, takový rozvoj a vývoj dal jistě velkou práci.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama