Hlavní obsah

Poslední zapomenuté předválečné Bugatti jde do aukce

Foto: Bonhams

Automobilu prý všichni vlastníci říkali Dulcie, nepochybně kvůli britskému registračnímu číslu DUL 351

27. 1. 2021

Padesát let nevidělo sluneční světlo. Schované pod plachtou, zakonzervované, trochu zapomenuté, ale neponičené a hlavně v původním stavu. Bez nějakých přestaveb a po více či méně zdařilých renovacích. I to z něj dělá skutečný unikát a až půjde do aukce, očekává se pořádná mela!

Článek

Řeč je o vzácném Bugatti 57S z roku 1937, které bude 19. února dražit aukční síň Bonhams na akci Legend of the Road Sale. Je to vůz, o kterém si dlouho i odborníci na stará Bugatti mysleli, že se ztratil, že ho prostě někdo zničil. Naštěstí se tak nestalo a vzácné Bugatti 57S začne nový život, tentokrát snad pod světly reflektorů.

Foto: Bonhams

Vůz se dochoval ve vzácně originálním stavu

Podle aukční síně si Type 57S objednal u Bugatti v roce 1936 jistý Robert Ropner, dědic a prezident loďařské společnosti Ropner Shipping Line. Jak bylo v té době zvykem, Bugatti dodalo šasi s motorem a karoserii vyrobila na zakázku londýnská společnost Corsica.

Není jisté, jak dlouho s autem jezdil, ale v roce 1969 už Bugatti vlastnil Bill Turnbull, který vůz koupil od zakladatele závodního týmu British Connaught Grand Prix Rodneyho Clarka. A protože měl těch aut víc, tak udělal z dnešního pohledu tu nejrozumnější věc – auto zakonzervoval a odložil, že se k jeho renovaci časem dostane.

Foto: Bonhams

Bugatti 57S

A skutečně se tak i stalo, i když v tomto případě se naštěstí jednalo jen o částečné rozebrání, čištění a opětovné složení, než aby byla řeč o nějaké celkové renovaci. Podle aukční síně Bonhams pracoval Turbull ve své dílně v North Staffordshire v Anglii na autě sám a Bugatti, číslo podvozku 57503, je podle aukční síně ve velmi originálním a výborném stavu. Správně, tohle se cení!

A cení se i podvozek, protože podle všeho jde o jednu ze speciálních odlehčených verzí, kterou Ettore Bugatti navrhl pro závodní model Type 57 G, kterému se neřekne jinak než tank a který vyhrál Grand Prix Francie v roce 1936. Vůz ve své době dokonce držel světový rychlostní rekord. Tyto podvozky byly vyrobeny pouze tři a podle Bonhams důkazy a dokumentace k vozu naznačují, že jeden z chybějících podvozků 57G byl použitý právě pro tuto konkrétní 57S z roku 1937! Motor je pak dvouvačkový osmiválec s objemem 3,3 l.

Jak je vidět z fotografií, tak vůz je opravdu kompletní a jeho patina je víc než sebelepší renovace. Drobné vady karoserie nebo střecha v původním stavu nebrání jeho příležitostnému používání, ale hlavně ta originalita je něco, co se v dnešní době opravdu cení. A asi vás nepřekvapí, že Bonhams i Bugatti si daly práci s pečlivým zdokumentováním historie vozu.

„Bugatti Type 57S jsme ještě nedražili,“ říká Sholto Gilbertson, ředitel společnosti Bonhams Motor Cars UK. „Toto je opravdu výjimečný příklad jednoho z nejcennějších a nejžádanějších předválečných vozidel. Další 57S Bugattis jsou v muzeích nebo v známých sbírkách. Myslíme si, že tento konkrétní vůz by mohl být taky úplně posledním zapomenutým předválečným Bugatti vůbec.“

Podle Bonhams se auto vydraží za částku pět až sedm milionů liber, tedy 150 až 210 milionů korun. Je to totiž absolutní sázka na jistotu!

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: