Hlavní obsah

Nezbývá, než snít. Bugatti vystavilo vozy za 915 milionů

Foto: Bugatti

Sídlo Bugatti a před ním šest nejzajímavějších aut současné produkce

24. 3. 2020

Potkat na silnici Bugatti Veyron nebo Chiron je vzácná věc, a když se vloni v Praze na Legendách sešly Veyrony hned dva, aby kryly záda Chironu, stálo to rozhodně za to. Při vší úctě to však nebylo vůbec nic v porovnání s tím, co udělalo samotné Bugatti, když před svým sídlem v Molsheimu shromáždilo šest nejvýznamnějších modelů současnosti.

Článek

Zámeček St. Jean v Molsheimu je místem, kde bydlel samotný Ettore Bugatti se svou rodinou. Dnes v něm sídlí vedení automobilky a přijímají se zde ty nejvzácnější návštěvy. Tady se předávají auta vybraným klientům, tady se plánuje budoucnost jedné z nejvýznamnějších automobilek světa.

Před pár dny se v tomto sídle uskutečnilo setkání, na které těch pár fotografů a řada pracovníků ostrahy, kteří byli do zámečku vpuštěni, nikdy nezapomene. Vedle sebe se totiž ukázalo hned šest vozů značky Bugatti v celkové hodnotě 33 150 000 euro, tedy zhruba 915 milionů korun. 

Aby bylo jasno, jedno jediné auto tvoří téměř třetinu téhle částky. La Voiture Noire, nejdražší nové auto na světě, které je moderní interpretací předválečného modelu 57 SC Atlantic. Je to evoluce modelu Chiron, používá i stejný čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec s výkonem 1 500 koní a 1 600 newtonmetrů a jeho design je mixem novodobých Bugatti s dotykem historického modelu Atlantic. Existuje jen v jednom jediném exempláři a svého majitele si našlo ještě předtím, než ho Bugatti oficiálně představilo světu.

Druhým nejdražším vozem tohoto mimořádného setkání byl model Centodieci, kterých se vyrobí jen deset. Ten má pro změnu odkazovat na Bugatti EB 110 SS. Má motor se zvýšeným výkonem na 1 600 koní a na stovku prý zrychlí za méně než 2,4 vteřiny. Maximální rychlost je omezená na 380 km/h.

Třetím do party je 1500koňový model Divo, což je sportovnější a lehčí verze „běžného“ Chironu. Výroba je omezena na 40 kusů a cenovka 5 000 000 eur (v době aktuálního pádu české koruny 138 milionů Kč) se zdá být v této společnosti vlastně docela přijatelná.

Nu a modely Chiron Sport, Chiron Pur Sport a Chiron Super Sport 300+ dělají vlastně jen křoví, i když posledně jmenovaný si zaslouží vaši pozornost už jen proto, že je to ještě pořád nejrychlejší sériové auto na světě. Navždy to také bude první vůz, který překonal hranici 490 km/h! Vyrobí se jich jen třicet a první auta se dostanou ke svým zákazníkům v první polovině příštího roku.

Tak tohle musela být podívaná za všechny peníze, že?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama