Hlavní obsah

Poslední mohykán Honda Civic Type R se ukazuje v maskáčích

Foto: Honda

Tento Civic Type R řekl ne elektromotorům, ovšem bude poslední z evropské rodiny Honda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka Honda ukázala svůj poslední model, který v Evropě bude nabízet s čistě benzinovým motorem. Ano, jde o velevyladěný Civic Type R, jenž v nové generaci přichází ve svěžím designu a s přeskládanými trojitými koncovkami výfuku. Nechybí ani přepracované křídlo, lepivé pneumatiky nebo brzdové třmeny od Bremba. Vůz však čeká ještě jedna zkouška, víte jaká?

Článek

Hondu letos (či v příštím roce) čeká oficiální představování rovnou dvou ostrých civiců. Prvně jde o sportovní model Si, který se nabízí například ve Spojených státech amerických, nicméně nás zajímá velevyladěný Type R mířící rovněž do Evropy.

Foto: Honda

Předchozí Honda Civic Type-R působila rozhodně divočeji

Abys nás automobilka nalákala, zveřejnila oficiální snímky prozatím maskovaného prototypu, ovšem i tak jde leccos odhalit – například lepivé gumy Michelin Pilot Sport 4 nebo rudé brzdové třmeny od Bremba.

Zdá se, že nové „erko“ disponuje daleko menším počtem falešných vzduchových vstupů než jeho předchůdce. Předek sice nabídne čistější provedení, ale nezapomíná na určitou designovou agresi nebo robustní mřížku chladiče.

Foto: Honda

Vzadu zaujmou koncovky výfuku a přepracované křídlo

Také zezadu vůz působí uhlazeněji, přičemž bystřejší z vás si všimnou rozdílného uspořádání třech koncovek výfuku – zatímco poslední Civic Type R měl dvě větší roury po stranách a jednu menší uprostřed, nová generace to má přesně naopak. Změnilo se rovněž křídlo, které je nyní výše a má plošší tvar.

O technických specifikacích výrobce zatím mlčí, nicméně z předchozích prohlášení víme, že jak sportovní Si, tak ostrý Type R budou nabízeny výhradně s manuálem. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že by se snad v útrobách R modelu mělo objevit 400koňové hybridní ústrojí spárované s pohonem všech čtyř kol, jenže nejnovější informace naznačují, že půjde o (možná posílenou) evoluci současného 320koňového zážehového dvoulitrového čtyřválce spojeného s předním pohonem.

Foto: Honda

Předchozí Honda Civic Type-R byla extravagantní také zezadu

Civic Type R se bude vyrábět v americké Indianě, jelikož britský závod ve Swindonu japonská automobilka zavírá. Půjde také o poslední model Hondy s čistě benzinovým motorem, který bude nabízen v Evropě. Než se však auto ukáže v plné kráse (letos či v příštím roce), musí absolvovat ještě pár kol na Nürburgringu, a to kvůli dodatečnému doladění. Cenová politika zatím není známá, ovšem startovní částku bezpečně očekávejte nad hranicí jednoho milionu korun.

Reklama

Načítám