Hlavní obsah

Podívejte se, jak vzniká motor pro nové BMW řady 8

Výroba motoru do BMW M850i; autor: BMW

BMW nemusí ukazovat jen celá auta, aby si získalo naši pozornost. Občas nám k radosti stačí třeba i motor. Zejména jedná-li se o úchvatnou jednotku s ohromným výkonem, navíc stavěnou ručně na slovo vzatými odborníky. Ano, jde o motor do nového superkupé M850i xDrive.

Článek

Zatímco nová osmička začala vyjíždět z továrny BMW v Dingolfingu, motor pro ni je vyráběn samostatně v domovině samotného BMW – v Mnichově. BMW zde každý den chrlí ohromné spousty motorů, ovšem osmiválci pro novou osmičku se tady dostává mimořádné péče a pozornosti. Exkluzivita auta i jeho hybné síly totiž vyžaduje zapojit do procesu šikovné lidské ruce.

Biturbo osmiválec má objem 4,4 litru, disponuje výkonem 530 koní a točivým momentem 750 N.m. V takto zatěžovaném motoru s ohromným litrovým výkonem není prostor pro chybu, a proto od chvíle, kdy ze slévárny dorazí hotový blok, je všechno přepečlivě monitorováno.

Každý píst, ojnice či ložisko projde kontrolou kvality a následně dostane svoje unikátní číslo, čímž může být sledováno v každém kroku výroby. Mechanici sestavují motor ručně a při každém dotažení šroubu se přesně zaznamenává utahovací moment. Při každém nastavení ventilové vůle na jednom z dvaatřiceti ventilů se potom tato vůle opět zapíše do dat o konkrétním motoru.

Kromě fotografií z výroby připravilo BMW dokonce i video poodhalující zákulisí stavby famózního osmiválce. Při stopáži přes půl minuty je sice zoufale krátké, ale přesto svým způsobem fascinující.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.