Hlavní obsah

Podívejte se, jak vzniká motor pro nové BMW řady 8

Výroba motoru do BMW M850i; autor: BMW

BMW nemusí ukazovat jen celá auta, aby si získalo naši pozornost. Občas nám k radosti stačí třeba i motor. Zejména jedná-li se o úchvatnou jednotku s ohromným výkonem, navíc stavěnou ručně na slovo vzatými odborníky. Ano, jde o motor do nového superkupé M850i xDrive.

Článek

Zatímco nová osmička začala vyjíždět z továrny BMW v Dingolfingu, motor pro ni je vyráběn samostatně v domovině samotného BMW – v Mnichově. BMW zde každý den chrlí ohromné spousty motorů, ovšem osmiválci pro novou osmičku se tady dostává mimořádné péče a pozornosti. Exkluzivita auta i jeho hybné síly totiž vyžaduje zapojit do procesu šikovné lidské ruce.

Biturbo osmiválec má objem 4,4 litru, disponuje výkonem 530 koní a točivým momentem 750 N.m. V takto zatěžovaném motoru s ohromným litrovým výkonem není prostor pro chybu, a proto od chvíle, kdy ze slévárny dorazí hotový blok, je všechno přepečlivě monitorováno.

Každý píst, ojnice či ložisko projde kontrolou kvality a následně dostane svoje unikátní číslo, čímž může být sledováno v každém kroku výroby. Mechanici sestavují motor ručně a při každém dotažení šroubu se přesně zaznamenává utahovací moment. Při každém nastavení ventilové vůle na jednom z dvaatřiceti ventilů se potom tato vůle opět zapíše do dat o konkrétním motoru.

Kromě fotografií z výroby připravilo BMW dokonce i video poodhalující zákulisí stavby famózního osmiválce. Při stopáži přes půl minuty je sice zoufale krátké, ale přesto svým způsobem fascinující.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama