Hlavní obsah

Nový Peugeot 308 se chce stát králem své třídy

Foto: Peugeot
19. 3. 2021

Zatímco konkurenti pomalu nižší střední třídu opouštějí a vrhají se spíš na vývoj crossoverů, Peugeot cítí šanci vyniknout a do svého nového zástupce vložil všechno své designérské i technické umění – díky tomu bude nová 308 hodně atraktivní zboží. Měl by se VW Golf bát?

Článek

A je to – o nejkrásnějším autě v segmentu C (nižší střední třída) je rozhodnuto. Designéři Peugeotu válí už pěkných pár let, ale na nové 308 se vyloženě vyřádili. Kabina posunutá mírně vzad pro dynamičtější efekt, výrazná maska s novým logem automobilky, z ní vycházející tenké LED světlomety (na přání s Matrix LED technikou) s typickými tesáky. Hladké boky s koly (o rozměru 16“–18“) přesně vyplňují blatníky, na předním blatníku nechybí „odznaky“ lva, tenká zadní LED světla připomínající drápy… Prostě fešák z každého úhlu!

Prodloužení délky o 110 mm (na 4 360 mm) a rozvoru o 55 mm (k tomu snížení výšky o 20 mm) prospělo nejen protažení siluety, ale měl by z něj těžit především prostor pro posádku – hlavně vzadu v oblasti kolen měla 308 ve srovnání s konkurencí co dohánět. Kufr je s celkovým objemem 412 litrů (z toho 28 litrů skrytých pod podlahou) o 8 litrů menší než u minulé generace. Pokud potřebujete ještě víc prostoru, musíte si počkat na kombi, jež dorazí později.

Foto: Peugeot

Peugeot 308 vypadá skvěle ze všech úhlů

Pracoviště řidiče využívá pro Peugeot typické rozložení přezdívané i-Cockpit s digitální přístrojovkou (s displejem 10“) na úrovni očí, menší multifunkční volant je nově vybaven kapacitní senzory (jízdní asistenty tak vycítí řidičovy ruce na volantu i bez zásahu do řízení), 10“ infotainment (nabízející například navigaci TomTom, online funkce, bezdrátové zrcadlení telefonu nebo hlasové ovládání) doplňuje nový displej s plně konfigurovatelnými virtuálními přepínači (říkají jim i-toggles), kam si můžete umístit zkratky k nejoblíbenějším funkcím vozu.

Foto: Peugeot

Kabina vypadá skvěle, najdete v ní třeba i pohodlná sedadla s certifikací AGR nebo vyhřívaný volant (i čelní sklo)

Pod ním jsou klasické piánové klávesy pro položky menu, ještě níže odkládací plocha pro telefon s indukčním nabíjením a kompaktní prostor se startovacím tlačítkem, ovladačem převodovky, přepínačem jízdních režimů a elektronickou parkovací brzdou, čímž na středovém tunelu vzniká dostatek prostoru pro další odkládací plochy a schránky, pochopitelně nesmí chybět ani ambientní osvětlení s volitelnými 8 barvami. Vážně povedená architektura, i když jak už víme, i-Cockpit nevyhovuje ergonomicky každému.

Peugeot do nové 308 vměstnal ty nejmodernější jízdní asistenty usnadňující řízení, jako je nouzové brzdění, adaptivní tempomat Stop&Go (nově umí přizpůsobit rychlost úhlu zatáčky), udržování jízdy v pruhu (s možností poloautomatické změny jízdního pruhu), sledování mrtvých úhlů (dosah až 75 m) nebo parkovací asistent s 360° kamerovým systémem.

Hlavní novinkou mezi motorizacemi je nové plug-in hybridní ústrojí nabízené ve dvou výkonových verzích se 180 (základem je benzinový motor 1,6 PureTech 150 k) a 225 koni (1,6 PureTech 180 k). Elektrický motor má vždy výkon 110 koní a energii získává z baterie o kapacitě 12,4 kWh (nabíjení standardně výkonem až 3,7 kW, za příplatek až 7,4 kW – to pak plné nabití trvá necelé dvě hodiny), která umožňuje čistě elektrický dojezd až 60 km.

Zbytek palety motorizací tvoří osvědčený přeplňovaný tříválec 1,2 PureTech s výkonem 110 (ve spojení pouze se 6stupňovým manuálem) nebo 130 koní (6stupňový manuál nebo 8stupňový automat) a čtyřválcový turbodiesel 1,5 BlueHDI s výkonem 130 koní (6stupňový manuál nebo 8stupňový automat). Konkrétní výkonové parametry však Peugeot odtajní až v momentu příchodu 308 na trh.

Na evropský trh dorazí nový Peugeot 308 ve 2. pololetí letošního roku (vyrábět se bude ve francouzských Mylhúzách) a tehdy se také dozvíme jeho české ceny. Žádnou láci ale nečekejte, Peugeot se už dlouho snaží získat prémiové image a k tomu se podbízení nízkou cenou nehodí.

Jak se vám nový Peugeot 308 líbí?
Nejkrásnější auto své třídy
20,9 %
Vypadá docela dobře
64,9 %
Moc se mi nelíbí
6,9 %
Golf je pořád nejlepší
7,3 %
Celkem hlasovalo 13915 čtenářů.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: