Hlavní obsah

Testy: Peugeot 208 GT Line – největší fešák široko daleko

Foto: Jakub Deml
18. 12. 2019

Hej, tak moment, co se to tady stalo?! Ještě nedávno byla malá městská auta ekvivalentem pojízdné kadibudky – stejně pohledné, stejně útulné a stejně přitažlivé. Udělali jste v nich jen to, co bylo nezbytně nutné, a ještě tak, aby vás u toho nikdo neviděl. Koupili jste si je ne proto, že jste je chtěli, ale protože nic lepšího nebylo po ruce. A pak Peugeot přišel s novou 208…

Článek

Vlastně už ta minulá byla docela líbivé auto zvenku i uvnitř, ale druhá generace posouvá laťku na zcela novou úroveň. Už dlouho jsem nezažil, aby se lidé za obyčejným autem bez velkého křídla, hlučného výfuku nebo aspoň výrazného pastelového laku takhle často otáčeli. Za dravou 208 si však mohli všichni hlavy ukroutit, i když v tom určitě hrály roli ty výrazné LED kly předních světel a LED drápy těch zadních. 208 vypadá vážně stylově (měli byste vědět, že stejnou techniku můžete mít i v ještě módnějším balení crossoveru 2008).

Foto: Jakub Deml

Pronikavému pohledu 208 podlehne skoro každý

Uvnitř však vypadá ještě lépe! Digitální přístrojovka má displej s dosud nevídaným 3D efektem (je to jen frajeřinka, ale funguje to!), dotykový displej infotainmentu natočený lehce směrem k řidiči může mít úhlopříčku až 10palců, dotykové ovladače a pianové přepínače pod ním vypadají prostě skvěle, ještě níž je pak šikovně maskovaná schránka na telefon s USB konektory, které k dokonalosti chybí jen indukční nabíjení, a všechno to v noci krásně ozařuje náladové osvětlení. Pohodlná sedačka vás něžně objímá, v rukách držíte malý, krásně zpracovaný volant a volič převodovky je elegantně zahnutý joystick. Připadáte si, jako byste skrz kouzelné dveře 208 nastoupili do kabiny modelu 508.

Už saháte pro tužku, abyste podepsali objednávku? Chápu, ale ještě vydržte, měli byste toho o 208 vědět víc. Naštěstí pro vás mám převážně dobré zprávy – tak třeba, že tříválec s turbem je dost kultivovaný a silný, takže neruší a nemusíte ho drtit do maxima, aby to trochu jelo. Vlastně dokáže být příjemně svižný, a ještě si skvěle rozumí s osmistupňovým automatem, který řadí hladce a prakticky neznatelně. Klidnou jízdu si vážně užijete, 208 umí být příjemně pohodlná a relaxovaná (v rámci standardů malých aut) a za jemné zacházení se vám pak odmění spotřebou kolem šesti litrů.

Foto: Jakub Deml

Tříválec 1,2 Puretech ve verzi s turbodmychadlem je nejlepší motorizací pro 208. 110koňovou variantu můžete mít s manuálem nebo automatem, vrcholná 130koňová verze se nabízí pouze s automatem a jen v nejvyšší výbavě

Když na to ale šlápnete (a přepnete auto do sportovního režimu), objevíte rozvernou náturu 208 – motor nahoře vrčí jako půlka šestiválce (s trochou představivosti), pádly pod volantem si klikáte rychlosti a auto se ochotně vrhá do zatáček, kde se poctivě drží stopy. Není to vyloženě strhující sportovní zážitek, ale budete z něj cítit jistotu, na kterou se můžete spolehnout, i když spěcháte.

Abyste se nikdy nedostali do problému, dohlíží na vaše cesty celá letka elektronických andělů strážných, co za vás budou nouzově brzdit, přizpůsobovat rychlost tempomatu a udržovat auto v pruhu, budou automaticky parkovat a sledovat mrtvé úhly, číst značky a pošťouchnou vás, kdybyste za volantem náhodou usínali. Měli byste také vědět, že Peugeot přichystal elektrickou verzi 208, která dorazí v průběhu příštího roku a měla by být dost dynamická (136 k a 260 Nm), má dokázat ujet až 340 km a neměla by stát majlant. Perfektní řešení pro elegantní plížení po bulvárech za obdivných pohledů chodců…

Foto: Peugeot

Elektrická e-208 dorazí v průběhu příštího roku a má naději stát se hitem

Zní to až moc dobře? No, pár drobných problémů by se tu našlo. Třeba koncept i-Cockpit (malý volant a přístroje až nad ním) je pořád kompromisem a někteří řidiči prostě budou mít část výhledu na budíky zakrytý horním věncem volantu. Interiér také není kdovíjak prostorný – vpředu to je v pohodě, ale vzadu se dospěláci budou muset uskromnit a kufr má jen dostatečných 309 litrů objemu.

Ale největší problém je cena. Za tuhle špičkovou verzi si Peugeot řekne o více než 525 tisíc korun, což je VELKÝ ranec peněz! A pořád to není strop, stále by bylo dost za co připlácet… V nabídce jsou samozřejmě také verze se slabšími motory a chudšími výbavami, ale ani ty nejsou vyloženě laciné, a kolik jim zbude kouzla z téhle vrcholné specifikace, to budeme muset teprve zjistit. Nemělo by vás to odradit, protože i tak za své peníze dostanete jedno z nejlepších, nejhezčích a nejmodernějších aut svého segmentu, se kterým bude radost jezdit, bude radost v něm trávit čas a radost se v něm ukazovat mezi lidmi. Inu, časy se mění…

Jak už jsme řekli, v testu jsme měli bezkonkurenčně nejlépe vybavenou, a tedy nejdražší verzi (1,2 Puretech se 130 koni v kombinaci s automatem a nejvyšší výbavou GT Line), která stojí ceníkových 525 000 Kč. Základní verze se pohybují kolem 300 tisíc, ale opravdu pěkné auto se slušným motorem pořídíte až nad hranicí 400 tisíc. Za krásu se platí.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, turbodmychadlo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 199 cm3
Výkon96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 233 kg
Akcelerace 0-100 km/h8,7 s
Maximální rychlost208 km/h
Spotřeba (kombinace)4,4 l/100 km
Objem palivové nádrže44 l
Kola a pneumatiky205/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 055/1 745/1 430 mm
Rozvor2 540 mm
Objem zavazadlového prostoru309 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama