Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Peugeot představil svěží 3008. Vzhled je ještě výstřednější

Foto: Peugeot

Peugeot 3008

První zářijový večer sice bude patřit prvnímu elektromobilu od Škody, na stejný den si ovšem první odhalení naplánoval i francouzský Peugeot, který na virtuální konferenci představil omlazený model 3008. A nová je nejenom odvážná přední maska.

Článek

Druhá generace kompaktního SUV Peugeot 3008 se začala vyrábět před čtyřmi lety. Za tu dobu se po celém světě prodalo 800 tisíc kusů a v roce 2017 automobil získal prestižní ocenění Car Of The Year. Kromě domovské Francie se 3008 vyráběla v Číně, Malajsii a Namibii.

Nová generace má tedy na co navazovat a kdo by si myslel, že Francouzi u omlazené verze udělají jen několik drobných retuší, mýlil by se.

Začít nelze jinde než u přední masky, která je ještě odvážnější než u původní verze. Základem je bezrámová maska chladiče a přepracované světlomety (vždy diodové, za příplatek Full LED). Na ně navazují úzké a prudce zalomené diody denního svícení. Zajímavé jsou desítky malých otvorů, které vypadají nekonvenčně a společně s podobně koncipovanou maskou chladiče patří k tomu nejvýraznějšímu, co lze mezi kompaktními SUV dnes koupit.

Rovněž zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel), mají 3D efekt „lvích drápů“ a mají animovaná směrová světla. Všechny verze mají hliníková kola, základem je průměr 17 palců, největší disky pak má devatenáctipalcová verze GT Pack.

V interiéru přibyl větší displej multimediálního systému, ten má nyní 10 palců. K dispozici je také 12palcový displej přístrojového štítu. Novinkou je i kožené čalounění a některé dekory. Zajímavým rozšířením už tak bohaté nabídky bezpečnostních systémů je noční vidění s dosahem až 250 metrů.

Klasické agregáty zahrnují tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 130 koní nebo čtyřválec 1,6 o výkonu 180 koní. Naftové motory zastupuje jediný – patnáctistovka o výkonu 130 koní. Bohužel z nabídky vypadl naftový čtyřválec 2.0 BlueHDI o výkonu 180 koní (132 kW). Všechny motorizace jsou spřažené s osmistupňovým automatem, vyjma základního tříválce.

V dnešní době je potřeba mít ve flotile rovněž hybridní verze a ty měla i verze před faceliftem. Peugeot 3008 se bude nabízet v provedení Hybrid 4 300 – jde o kombinaci spalovacího motoru s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: 110 k (81 kW) na přední a 112 k (83 kW) na zadní nápravě.

Silnější hybrid jako 4x4

Hybridní provedení se nabízí také ve slabší variantě Hybrid 225, která zahrnuje motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektrický motor o výkonu 110 k (80 kW). Toto provedení o celkovém výkonu 225 koní má poháněná zadní kola, zatímco výkonnější 300koňová varianta má poháněná všechna čtyři kola. Obě verze jsou spojené s osmistupňovým automatem.

Nový Peugeot 3008 se bude vyrábět ve francouzském Sochaux a na trhu se objeví koncem letošního roku. Budoucí ceny neznáme, ovšem víme, že stávající generace se v Česku prodává od 590 000 korun.

Reklama

Sdílejte článek