Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Testy: Peugeot 3008 Hybrid4 – Kouzla s elektřinou

Foto: Jakub Deml
5. 8. 2020

Fešácké SUV se lvem na kapotě se dočkalo elektrického dopingu v podobě plug-in hybridního ústrojí, které slibuje vysoký výkon při nízké spotřebě a pohon všech čtyř kol k tomu. Jak to vlastně celé funguje? A dělá to z Peugeotu 3008 lepší auto?

Článek

Správný kouzelník nikdy neprozrazuje své triky. Jenže techničtí mágové předvedli fantastický majstrštyk a vůbec se netají tím, jak toho dosáhli – vytvořili nejvýkonnější a zároveň nejúspornější verzi Peugeotu 3008, které ještě navíc přidali pohon všech čtyř kol, to vše za pomocí elektřiny! Chcete vědět víc? Tak přistupte blíž a poslouchejte pozorně…

Foto: Jakub Deml

Peugeot 3008 vypadá sexy a s plug-in hybridním pohonem je ještě zajímavější

Hybridní pohon měla již minulá generace Peugeotu 3008, jenže tehdy šlo o kombinaci dieselu (na přední nápravě) a elektromotoru (na zadní nápravě, vůz tedy také měl pohon všech kol), ovšem baterie neumožňovala dobíjení z elektrické zásuvky (nabíjela se pouze jízdou), elektrický dojezd tak byl mizivý a jízda nebyla v reálu o mnoho úspornější.

Nová generace však sází na modernější plug-in hybridní ústrojí kombinující benzinový a elektrický motor poháněný baterií s větší kapacitou a dobíjením z elektrické sítě (kromě 3008 se ho dočká také model 508 jako limuzína i kombi). Peugeot ho nabízí hned ve dvou verzích – slabší s označením Hybrid, která má pouze jeden elektromotor a pohon předních kol, silnější Hybrid4 disponuje díky dvěma elektromotorům pohonem všech čtyř kol.

Foto: Peugeot

Díky dvěma elektromotorům máte zároveň pohon všech čtyř kol

Základem obou verzí je benzinový motor 1,6 PureTech (200 koní u Hybrid4 a 180 koní pro Hybrid) pohánějící přes osmistupňovou automatickou převodovku přední kola, který doplňuje jeden (verze Hybrid s pohonem pouze předních kol, celkový výkon 225 koní) či dva elektromotory (verze Hybrid4 s pohonem všech kol, celkový výkon 300 koní). Baterie s kapacitou 13,2 kWh nabízí po necelých dvou hodinách nabíjení čistě elektrický dojezd 59 km (Hybrid4) nebo 50 km (Hybrid).

Foto: Jakub Deml

Nabíjejte 3008 Hybrid4 pravidelně a budete jezdit „za nulu“ (respektive s nákladem pod 1 Kč/km)

Zní to možná komplikovaně, ale funguje to docela jednoduše – dokud máte nabitou baterii, jezdíte tiše jako myška, přitom svižně a bez emisí. Dojezd můžete poctivou rekuperací v městském prostředí dokonce o něco prodloužit, při rychlejší jízdě na hlavních tazích (až do rychlosti 135 km/h) ho spíš zkrátíte. Při plánování využití elektrické energie můžete využít režim „uložení“ nabití baterie na později (třeba když do města dojíždíte kus cesty po dálnici, kde je škoda elektřinou plýtvat) nebo nabíjení benzinovým motorem (což ale není příliš efektivní využití paliva).

Když vám elektřina dojde (případně při ostré akceleraci nebo vysoké rychlosti), zapojí se benzinová jednotka a uháníte dál s efektivitou klasického hybridu (díky průběžně rekuperované energii). I v hybridním režimu je jízda tichá (benzinový motor si jen tiše ševelí), hladká (automat řadí většinou zcela neznatelně) a úsporná – v kombinaci jste v tom zhruba za 5 litrů, což na takhle velké a výkonné auto není vůbec špatné.

Čím častěji ale budete nabíjet a čím více budete využívat elektřinu ze zásuvky, budete jezdit „za nula“ – respektive s reálným nákladem pod 1 Kč/km. A to je už hodně zajímavé. Navíc když na to pořádně šlápnete, máte k dispozici 300 koní, které čtyřkolka snadno zvládne přenést na silnici – z každého předjíždění nebo připojování do rychlejšího pruhu se tak stane záležitost okamžiku.

Plug-in hybridní Peugeot 3008 je vážně kouzelné auto. Model 3008 sám o sobě je velmi moderně působící auto, v hybridní variantě má ještě větší nádech futurističnosti. Elektřina dodává jeho pohodové jízdě ještě větší hloubku a rozšiřuje obálku jeho schopností, přitom vám šetří kapsu a přidává bonus bezpečnějšího pohonu všech kol. Kdepak, tohle není žádný prolhaný karetní trik, ale skutečná magie. Nezbývá, než technickým kouzelníkům Peugeotu zatleskat vstoje!

Plug-in hybridní verze plní roli vlajkových modelů řady, proto se nabízí pouze s vyčerpávající výbavou, a proto také nejsou laciné – konkrétně se tu bavíme o základní cenovce 945 000 Kč za verzi Hybrid a 1 125 000 Kč za špičkovou verzi Hybrid4 (v ještě o stupeň vyšší výbavě). Jestli ale chcete opravdu ušetřit, i základní benzinová 3008 1,2 PureTech (s dostatečnou porcí výbavy) nadělá spoustu parády…

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + 2x elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon147 kW (200 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment300 Nm při 3 000 ot./min.
Elektromotory110 k a 320 Nm vpředu, 113 k a 166 Nm vzadu
Celkový výkon hybridního ústrojí300 k a 520 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 915 kg
Akcelerace 0-100 km/h5,9 s
Maximální rychlost240 km/h
Spotřeba (kombinace)1,5 l/100 km
Objem palivové nádrže43 l
Kapacita baterie13,2 kWh
Elektrický dojezd59 km
Kola a pneumatiky205/55 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 447/1 841/1 624 mm
Rozvor2 675 mm
Objem zavazadlového prostoru395 l

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.