Hlavní obsah

Peugeot pojedenácté změnil své logo

Foto: Peugeot

Francouzský Peugeot opět mění své logo. To poslední měl od roku 2010. Po jedenácti letech tak přichází změna, která je v historii automobilky rovněž jedenáctá. Lev v logu ale jako vždy v historii jedné z nejstarších automobilek světa nechybí.

Článek

Peugeot od roku 1850 postupně vystřídal deset různých verzí loga, zatím poslední, jedenáctou změnou, chce vyjádřit novou éru značky. Ta se má nést v duchu energetické transformace a bezemisní mobility, tvrdí automobilka.

A třebaže se Peugeot dívá do budoucnosti, jeho logo se inspiruje tím, které značka používala v šedesátých letech. Nic proti tomu. Mimochodem, mezi roky 1970 až 1980 vypadal lev v logu Peugeotu tak trochu jako lev v českém státním znaku. Později automobilka využívala modrou barvu, dnes je logo černobílé.

Nynější podoba grafické značky je tak jednodušší, což je trend, který aplikuje mnoho automobilek (BMW, Volkswagen a další). Je zde „řvoucí“ lev s hustou hřívou v trojhranném štítu. Nad lvem je pak verzálkami vyvedený nápis PEUGEOT.

Oficiálním důvodem změny je fakt, že se letos chystá nová produktová řada v čele s modelem Peugeot 308. Automobilka dále uvádí novou podobu svého webu (s online prodejem pro některé země) a v neposlední řadě přechod pod křídla nově vytvořeného koncernu Stellantis.

Foto: Peugeot

Nové logo Peugeotu

Změnou projdou také autosalony francouzské značky. Konkrétní seznam změn ale Peugeot nezveřejnil. Nově by se také větší důraz měl klást na online prodej, byť třeba v Česku bude tento způsob koupě nových vozů nabíhat později.

Peugeot je od roku 2020 součástí koncernu Stellantis. Ta zahrnuje dále značky Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.

Změna loga automobilky není ničím neobvyklým, jakkoliv jde vždy o velice drahou záležitost. Návrhy a výběr finálního loga trvají měsíce a následná přeměna loga na všem, co si jen lze představit, od montérek dělníků po loga na vstupních branách a samozřejmě na samotných automobilech, je velice nákladná.

V nedávné době měnila logo automobilka Kia, po 60 letech měnil svůj znak také koncern GM. Škoda Auto vyměnila své logo naposledy v roce 2011, a přestože internetem kolují spekulativní grafiky, o žádné nové verzi automobilka oficiálně neuvažuje.

Reklama

Související témata:
Načítám