Článek
Podvozky Tatra jsou známé jakožto velmi vhodné pro stavbu různých účelových vozidel, a to od extra dlouhých přepravníků přes obytňáky až po hasičské speciály. A právě pro boj s ohněm zejména v lese ukázala známá česká společnost THT Polička nový stroj.
Jde o model Tatra Force 4 × 4 se čtyřdveřovou kabinou, která disponuje integrovanou ochranou ROPS, navíc doplněnou bílým trubkovým rámem okolo karoserie. Už tak vysoká úroveň bezpečnosti, o které se více můžete dočíst ZDE, ještě více stoupá.

Tatra Force třetí generace je sama o sobě vysoce bezpečným automobilem.
ROPS totiž znamená Roll-Over Protective Structures. Jde tedy o konstrukci chránící posádku v případě převrácení, což se v náročném lesním terénu může stát raz dva. Ostatně i traktory, stavební stroje a zejména pak nákladní auta přestavěná na traktory tuhle ochranu musí mít zajištěnou.
Společnost o speciálu více neprozradila, ovšem z fotek vidíme, že má přídavné osvětlení, střešní majáky chráněné rámem a čelní lafetu. Podle nápisu na boku jsme rozklíčovali, že jde o cisternovou automobilovou stříkačku s čerpadlem o jmenovitém průtoku 2 000 litrů, nádrží na vodu o objemu 4 000 litrů a s nádrží na pěnidlo o objemu 240 litrů.

Nová lesní Tatra Force debutovala na veletrhu Rettmobil v německé Fuldě na venkovní ploše u stánku F96, před halou L.
Kód S3LP poté říká, že jde o automobil těžké kategorie nad 16 tun (S), číslice 3 označuje terénní automobily určené k provozu zejména mimo zpevněné komunikace (jen se podívejte na ta velká terénní kola) a LP zase znamená určení pro hašení lesních požárů.
Stojí za to připomenout, že hasičskou Force jsme ve formě prototypu mohli vidět už vloni v červnu a že za jejím designem stojí talentovaný návrhář Lukáš Taneček. Třetí generace Force také dostala velké technické inovace, které sice pohřbily legendární Tatru 815, nicméně Force je úplně jiná liga odpovídající technice 21. století.