Hlavní obsah

Tatra Force dostala novou tvář. Je to klidná síla, říká její designér. A připravuje i další překvapení

Foto: Lukáš Taneček

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Že má Tatra Force novou vizáž, už asi víte všichni, nicméně tušili jste, že jí svěží vzhled vdechl český průmyslový návrhář, který například namaloval Opelu Adam jeho Evu, interiér Avie Initia, několik vlaků a také třeba logotyp města Jičín? Zeptali jsme se jej, proč nová Tatra Force vypadá, jak vypadá.

Článek

Průmyslový designér Lukáš Taneček není žádné béčko, jelikož v roce 2022 obdržel prestižní cenu RED DOT Award, což je ocenění za produktový a komunikační design. Konkrétně jej získal za kolejnicovou brusku ST Rail Grinding Train. Jako zajímavost uvedeme, že ze sekce automobilů si tuto cenu drží například poslední Toyota Prius, Opel Astra, Honda Civic, Genesis G90 nebo Peugeot 408.

Foto: Lukáš Taneček

Adamovi namaloval Evu, za což vyhrál druhé místo.

Dále za svůj návrh modelu Eve (v překladu Eva), tedy párového vozu k Opelu Adam, získal v rámci mezinárodní soutěže druhé místo. Na svědomí má také redesign interiéru Avia Initia, logotyp města Jičín a další práci. Nicméně, co ty tatrovky?

Taneček se už dříve podílel na vnějším opláštění Tatry Tactic v kooperaci s firmou AV R&D, která nové tatrovky spoluvyvíjí. Není tedy s podivem, že byl tento talentovaný designér osloven i pro novou tvář modelové řady Force.

Foto: Lukáš Taneček

Lukáš Taneček stojí za designem nové Tatry Force.

Co vlastně Lukáše inspirovalo k tomu, že navrhl Tatru Force tak, jak vypadá? „Chtěl jsem zachovat DNA Tatry, kterou už mnoho let tvoří její maska, jež mě inspirovala. Zároveň jsem však chtěl auto posunout do současného jednadvacátého století. Dále jsem šel po emocích, aby když se na vůz kouknete, viděli jste jeho klidnou sílu. Zkrátka auto ví, co všechno dokáže, ale není přehnaně agresivní.“

A s tou maskou má designér pravdu, však se podívejte na ikonickou Tatru 148 či T815-2 nebo T813. Vodorovné lamelové výřezy v masce najdete u každého z těchto vozů. Zároveň lze design novinky označit za evoluci současné Tatry 815-7 Force, čemuž odpovídá typická trojúhelníková příď.

Lukáš Taneček je však pilný, protože už nyní pracuje na novém českém supersportu, který bude dle jeho slov placatý, aerodynamický a plný karbonu. Prý se máme na co těšit. Už brzy.

Reklama

Načítám